[Win98] modem werkt, maar computer niet meer na inbellen

Pagina: 1
Acties:

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb laatst voor een kennis een Intel Interne 56K PCI modem gekocht bij Gistron. Ik heb deze ingebouwd in zijn supersonische Pentium 75 met 32 MB ram. Ik zet de drivers er op. Kijk even bij de modeminstellingen van Windows 98 Se of er geen problemen zijn met de drivers (dit was allemaal goed). Ik bel in, hij gaat over, belt naar de provider en dan begint het:

Ik hoor een tijdje wat gekraak van de modem met het inbellen. Het duurt dan een stuk langer als bij een gewone modem. De modem stopt hier alleen gewoon helemaal niet mee. De computer loopt ook nog eens gewoon vast want ik kan er gewoon helemaal niets meer mee doen. Ik heb helaas maar 2 PCI sloten, waarvan ik er maar 1 kan gebruiken omdat er bij de andere net een weerstandje of zo iets is ondergebouwd zodat ik deze niet kan gebruiken. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen want ik heb al veel problemen met interne modems gehad maar hier snap ik effe niks van.

Verwijderd

Heb je de modem al geprobeert in een ander systeem? Al andere drivers gezocht?

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ja, en ja, andere drivers geprobeerd, hielp niks. In een ander systeem kreeg ik hem zelfs helemaal niet aan de gang. (amd K6-2)

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Het probleem zit em waarschijnlijk i nde PCI-bus, van een P75 is dit PCI 1.1, waarschijnlijk is het een PCI 2.0 modem en dat geeft problemen. Probeer het modem in een ander (iets moderner systeem) en kijk of het daarin wel werkt.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

De meeste 56k modems hebben minumum hardware eisen.
Ze kunnen namelijk nogal wat van het systeem eisen. Staat er nix over op de doos cq. in de handleiding?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het een hardware of software modem?
software modems werken niet op die bak.
Pagina: 1