Toon posts:

NTFS bestandsbeveiligingsprobleem XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een Windows XP pc hebben we de bestanden beveiligd zodat de gebruikers niet bij de gegevens van elkaar konden komen. Dit gewoon met behulp van de interne NTFS bestandsversleuteling. Echter nu is over de bestaande engelse windows xp de nederlandse windows xp geïnstalleerd. Dus niet eerst geformatteerd, maar gewoon er overheen. En dit kan normaal gesproken ook, alles werkt gewoon, maar dan in het nederlands. Behalve de versleutelde bestanden, daar kan niemand meer bij. Je ziet ze wel, maar je kan ze niet kopiëren of openen. Is er iemand die weet hoe dit opgelost kan worden, behalve dan door professionals die je flink moet betalen?

Alvast heel erg bedankt.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

heb je een recovery policy ingesteld ?
hier staat een heel verhaal over EFS

HOW TO: Remove File Encryption in Windows XP (werkt alleen als je van te voren maatregelen hebt genomen)
edit:

Waarom trouwens met EFS gewerkt en niets gewoon met NTFS rechten ?

[ Voor 43% gewijzigd door TheRookie op 18-12-2002 16:23 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

als je je certificate niet veilig gesteld hebt kan je gaan formateren maar kraken zal zolang duren dat de gegevens werkelijk complete out of date zijn ten tijde dat je door de beveiliging heen bent.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je, je certificate veilig stellen?
Ik weet dat kraken heel lang duurt, maar misschien dat er een onvolledigheid in het beveiligingssysteem zit waardoor het toch anders kan. Maar formatteren is geen optie. Óf ik los het zelf op (met hulp) óf we laten het door vaklui oplossen, maar dan gaat het geld kosten.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35
als het geen HOME is maar PRO dan kan je volgens mij bij security gewoon de keuze doen dat alle rechten terug zijn aan de ADMIN.
En dan kan je die opnieuw rechten laten instellen.
Dit zit dus bij de eigenschappen van de bestanden of directory

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RippyNL schreef op 19 December 2002 @ 21:08:
als het geen HOME is maar PRO dan kan je volgens mij bij security gewoon de keuze doen dat alle rechten terug zijn aan de ADMIN.
En dan kan je die opnieuw rechten laten instellen.
Dit zit dus bij de eigenschappen van de bestanden of directory
Dat kan wèl met rechten, maar NIET met encrypted files.

Over het probleem:

http://www.microsoft.com/...tion/recovery/default.asp

Hiero is een .doc te krijgen met alles erop en eraan. (Samenvatting: Als een machine niet in een AD of domein heeft gezeten, kan je de files vergeten, tenzij VAN TE VOREN een recovery agent is aangesteld.

Decrypten terwijl je niet de key heb kan wel, dan moet je bij DPC zijn, die doen er met heel veel pc's 4 jaar over (op z'n minst)

Al met al geen goed nieuws dus.

Firmpete on Aerie Peak

Pagina: 1