Toon posts:

Het verleden, het heden en de toekomst....?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de connectie tussen het verleden, het heden en de toekomst? Ik ben er heilig overtuigd dat we in gebeurtenissen in het verleden een wijze les kunnen vinden...
Wat is de betekenis van al die onverklaarbare monumenten? Monumenten die uit de tijd kwamen waarin de mensheid "zogezegd" minder ontwikkeld was... Waar kwam dan die ongelofelijke astronomische kennis vandaan die we in de Piramides zien, en in Stonehenge bijvoorbeeld?

De architecten van dit bouwwerk hadden duidelijk een ver-ontwikkelde astronomische kennis... Zoals de revolutieleer ons leert heeft alle kennis een voorloper... Wat waren dan de voorlopers van dit soort bouw-werken?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

nee, fout, sorry!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Gormandize
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:09
Dit soort vragen worden ook behandeld in het boek "Waren de goden kosmonauten" geschreven door "Erich von Däniken".

Misschien leuk om een keer te lezen?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 13:46 schreef Smoed het volgende:
Dit soort vragen worden ook behandeld in het boek "Waren de goden kosmonauten" geschreven door "Erich von Däniken".

Misschien leuk om een keer te lezen?[/quote]Ik heb het in mn thuiscollectie :)

Maar aangezien dat boek Erich's theorie is en ik die van jullie wil weten....

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 13:43 schreef blobber het volgende:
nee, fout, sorry![/quote]Er straalt een intelligentie van jouw af, dat wil je niet weten... pffffff

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Clever_Girl:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Waar kwam dan die ongelofelijke astronomische kennis vandaan die we in de Piramides zien, en in Stonehenge bijvoorbeeld?[/quote]Ik denk dat ze die kennis op hebben gedaan aan de hand van observaties.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 14:20 schreef Unicorn het volgende:
Clever_Girl:Ik denk dat ze die kennis op hebben gedaan aan de hand van observaties.[/quote]Observaties waar wij nu de meest high-tech computers voor nodig hebben... En wat ze toen met het blote oog konden doen? Denk je dat echt?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wij zouden die dingen ook nog best met de hand kunnen doen, probleem is echter dat we er gewoon te lui voor geworden zijn :)

waarschijnlijk trokken ze tientallen zoniet honderden jaren uit voor dingen die wij nu in een paar seconden met een computer kunnen doen, nu is dat moeilijk voor te stellen, maar toen was dat heel normaal...

net als ze over 100 jaar distributed.net uit zullen lachen, dat er zoveel werk gedaan wordt om zoiets simpels te berekenen :)

Verwijderd

De connectie ben je zelf
Zoals een wijs man al zij;
"Tijd zit in je hoofd
vergeet je hoofd
en je bent vrij"
vrij van vragen als;
"wat is de connectie"

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Discovery trekt een aardige conclusie: de mensen uit het verleden proberen ons te vertellen dat we onze tijd niet moeten verdoen met oorlog.

Tsja... interessant, maar hoe komen we erachter of dat werkelijk zo is?

Dit is misschien leuk empirisch bewijs voor het tijdreizen-forum :)

Bloed, zweet & koffie

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Clever_Girl:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Observaties waar wij nu de meest high-tech computers voor nodig hebben... En wat ze toen met het blote oog konden doen? Denk je dat echt?[/quote]Daar hebben we echt geen computer voor nodig, eeuwen voordat de Eniac gebouwd was hadden wij al een veel grotere astronomische kennis dan de oude beschavingen.

Alles wat zij toen wisten valt te achterhalen met het blote oog, markeringen, een manier om gegevens vast te leggen, en heel veel geduld.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Je moet niet vergeten dat met de grote opmars van de christelijke godsdienst in de wereld ontzettend veel kennis en onderzoek als ketterij is afgedaan en weg geknikkerd.

Vervolgens heeft de wetenschap eeuwenlang vrijwel stilgestaan op een veel lager niveau dan het ooit was. Vanuit die positie moest ze later weer op gang komen. Heel veel kennis van vroeger is dus gewoon foetsie, dus ook hoe ze bepaalde dingen hebben uitgezocht.

Dat ze vroeger 'minder ver' waren dan nu wil niet zeggen dat ze toen misschien wel een aantal supergeniale koppen hadden met hele mooie invallen om dingen te berekenen/uittekenen.

ieeeepppppp :P

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 13:57 schreef Clever_Girl het volgende:
Er straalt een intelligentie van jouw af, dat wil je niet weten... pffffff[/quote]Ik maakte een fout in mijn reply en herstel het netjes, als je daar niet tegen kan moet je geen topics starten "clever" girl

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 15:31 schreef Vilenin het volgende:
Discovery trekt een aardige conclusie: de mensen uit het verleden proberen ons te vertellen dat we onze tijd niet moeten verdoen met oorlog.

Tsja... interessant, maar hoe komen we erachter of dat werkelijk zo is?

Dit is misschien leuk empirisch bewijs voor het tijdreizen-forum :)[/quote]Dus als ik het goed begrijp bedoel je te zeggen dat men die monumenten in het verleden maakte om ons te leren dat we geen oorlog moeten maken maar onze tijd nuttiger moeten besteden...

Wat is nuttig? Is het de werkelijkheid bepalen van theorien van discovery channel? Wat is uberhaupt werkelijkheid? Bestaat er wel zo iets als werkelijkheid, aangezien iedereen de werkelijkheid anders bepaald? En wij bespreken hier toch onze "werkelijkheid", onze kijk op dit soort dingen... En wij zitten hier toch op een forum om onze interpretatie op de "werkelijkheid" kwijt te kunnen en misschien een compromis te maken en tot een conclusie te komen?

Vragen als: Hoe komen we erachter of dat werkelijk zo is? hebben dan toch geen enkele zin, is dit dan wel nuttig?

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 14:48 schreef blobber het volgende:
Ik maakte een fout in mijn reply en herstel het netjes, als je daar niet tegen kan moet je geen topics starten "clever" girl[/quote]Hmmm bespeur ik hier een aanval op mijn intelligentie terug? Wat heeft "ergens niet tegen kunnen" en intelligentie uberhaupt met elkaar te maken? Ik zie het verband tussen beide niet!

Verwijderd

Ik blijf er bij dat mensen veel te arrogant zijn(hiermee bedoel ik niet de mensen die hier hebben gepost, maar mensen in het algemeen), egyptenaren heb de gloeilamp uitgevonden, maar veel mensen willen dat niet geloven, de eerste echte computer is al honderden jaren geleden uitgevonden. Maar dit word genegeert en hoor je niks van

De mensheid heeft vele ontdekkingen gedaan die verloren zijn gegaan. Onze huidige wetenschap heeft een leuke methode, ze zeven dingen die er niet in passen er uit, bij voorbeeld een farao met ik dacht dat het cocaine was in zijn lichaam, terwijl cocaine alleen in zuid-amerika voorkomt. Dit word genegeert. Terwijl je hieruit(en vele andere aanwijzingen) kunt herleiden dat er vroeger zeevaart op zeer grote schaal werd ondernomen

Voor mij is alles vrij duidelijk, de mensheid van nu is te arrogant, we moeten accepteren dat ook anderen slim kunnen zijn(mensen van honderden jaren geleden, dolfijnen enz.)

Nog een fantastische uitvinding van rond het jaar 0, de hamburger

Verwijderd

ach ja, bedenk maar zo, onze ontdekkingen worden vast ook wel weggemoffeld,
ik hoop alleen niet dat ze het met de goede doen.
en niet alle kennis hoeft op voorgaande kennis te rusten, neem bijvoorbeeld de ontdekking van radioactiviteit door Curie,
dit was bij toeval en de kennis die gedistileerd werdt uit het onderzoek hierover leidde tot de kennis over radioactivitet dat WEL werdt beinvloed door de denkbeelden van die tijd omtrent materie en de natuurkunde in het algemeen.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Cronus:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nog een fantastische uitvinding van rond het jaar 0, de hamburger[/quote]En de taximeter, en beton, en... :)

Maar goed dat we Discovery Channel hebben, anders had de wetenschap vrij spel gehad in het negeren van alles wat... wat... nou ja, van dingen en zo. ;)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 november 2000 16:49 schreef Clever_Girl het volgende:
Hmmm bespeur ik hier een aanval op mijn intelligentie terug? Wat heeft "ergens niet tegen kunnen" en intelligentie uberhaupt met elkaar te maken? Ik zie het verband tussen beide niet![/quote]Not clever enough, zucht...

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 16:02 schreef blobber het volgende:
Not clever enough, zucht...[/quote]Als jij wel slim genoeg was, had je me het verband wel even kunnen uitleggen, aangezien je dat niet deed en maar zegt dat ik niet "clever enough" ben... kan ik daaruit halen dat jij zelf niet een van de slimsten ben, en dingen zegt waar je geen argumenten voor hebt... HET teken van weinig intelligentie...

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 november 2000 16:04 schreef Clever_Girl het volgende:
Als jij wel slim genoeg was, had je me het verband wel even kunnen uitleggen, aangezien je dat niet deed en maar zegt dat ik niet "clever enough" ben... kan ik daaruit halen dat jij zelf niet een van de slimsten ben, en dingen zegt waar je geen argumenten voor hebt... HET teken van weinig intelligentie...[/quote]Ga hier niet verder op in, te kinderachtig, veel succes met deze topic.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 13:38 schreef Clever_Girl het volgende:
Wat is de connectie tussen het verleden, het heden en de toekomst? Ik ben er heilig overtuigd dat we in gebeurtenissen in het verleden een wijze les kunnen vinden...
Wat is de betekenis van al die onverklaarbare monumenten? Monumenten die uit de tijd kwamen waarin de mensheid "zogezegd" minder ontwikkeld was... Waar kwam dan die ongelofelijke astronomische kennis vandaan die we in de Piramides zien, en in Stonehenge bijvoorbeeld?

De architecten van dit bouwwerk hadden duidelijk een ver-ontwikkelde astronomische kennis... Zoals de revolutieleer ons leert heeft alle kennis een voorloper... Wat waren dan de voorlopers van dit soort bouw-werken?[/quote]Volgens mij liggen het verleden, het heden en de toekomst op één lijn. (Ik probeer me ff zo goed mogelijk uit te drukken)
Er zullen dus altijd bevolkingsgroepen zijn die verder geëvolueerd zijn dan wij. In het verleden, het heden en de toekomst.
(Ik kap deze post ff af, ik kan ff niet helder denken maar hopelijk breng ik zo dit topic weer een beetje op gang)

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Egyptenaren hebben de gloeilamp uitgevonden. Weet je hoe triest ik hier van word? Als jij mij de wetten van Maxwell aanwijst in de geschriften van de Egyptenaren, dan geloof ik dat zij de gloeilamp hebben uitgevonden. Niet wanneer de domste man ter wereld (lees Von Daniken, wiens boeken ik als 10-jarige al onder "humor" schaarde) in een of ander plaatje een gloeilamp denkt te herkennen.

Maar! Over verelden, heden en toekomst valt altijd wel iets leuks te zeggen. Bijvoorbeeld de volgende quote uit de "Devil's Dictionary" van Ambrose Bierce:

Present: That part of eternity that separates the Domain of Despair from the Realm of Hope.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
A dat is dus die bol die in veel hieroglieven staat: een gloeilamp. De zon was er toen namelijk nog niet. Dat is namelijk een restand van een ruimteschip van de grieken.

Virgol

Verwijderd

De geschiedenis , zoals wij die nu kennen, ligt binnen 50 jaar op z'n gat.

De grote spelbreker: Atlantis. Er is helemaal geen evolutie van aap naar mens.

Voor de grote zondvloed (10000 v Chr. )was er een hoog-ontwikkelde beschaving: Atlantis.

De Pyramides geven binnenkort antwoord.

Verwijderd

Michelos:

Da's nu de tweede keer dat je dit post...

Ik vraag me af: waar komt die zekerheid vandaan???

Verwijderd

Ten eerste wil ik wat leven in deze verwarde brouwerij gooien hier. En eventuele sceptici aan het denken en praten krijgen.

De zekerheid komt uit vele verschillende factoren. Welke?

Ga eerst zelf maar eens goed op onderzoek uit. En laat je niet om de tuin leiden door datgene wat we zogenaamd allemaal 'zeker' weten. Niets is nl. zeker.

Als je de goede vragen stelt, ben ik bereid om specifiekere antwoorden te geven. Mijn goed recht, nietwaar?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geschiedenis is gewoon het dagelijkse leven van gisteren, dus wereldschokkende dingen gebeurde er niet. Dat die egyptenaren een pyramide wilde bouwen, had meer met gebrek aan andere activiteiten te maken en niet iets met hoge beschavingen met ruimteschepen en gloeilampen. (pyramiden hadden overigens geen elektriciteitsnet, om over meterkast maar te zwijgen).

De hele geschiedenis hangt aan elkaar van toevalligheden en creativeit van mensen. Externe factoren als tijdreizen etc zijn gewoon uitgesloten.

Mythologie werkt overigens wel mooi, omdat een verhaal opgeblazen kan worden. ik kan Atlantis noemen, wat vroeger eeen dorpje was bij Kreta en nu een supercontinent zou zijn.
Ik kan ook Big Brother noemen, wat om een of andere reden het gesprek van de dag is (was) (om een modern voorbeeld aan te halen van iets wat in weze niets is).

Verwijderd

Op woensdag 15 november 2000 14:52 schreef Lord Daemon het volgende:
Egyptenaren hebben de gloeilamp uitgevonden. Weet je hoe triest ik hier van word? Als jij mij de wetten van Maxwell aanwijst in de geschriften van de Egyptenaren, dan geloof ik dat zij de gloeilamp hebben uitgevonden. Niet wanneer de domste man ter wereld (lees Von Daniken, wiens boeken ik als 10-jarige al onder "humor" schaarde) in een of ander plaatje een gloeilamp denkt te herkennen
ehm LD..
ze hebben niet alleen dat lampie herkent, ze hebben hem ook gereconstrueerd
aan de hand van omschrijvingen en met de middelen die in die tijd voor handen waren
vergeet niet dat ze toen ook al een primitieve vorm van een accu hadden
(een kruik gevuld met azijn en daarin 2 metalen platen )
en de lamp deed het overigens en gaf een mooi blauw licht

je doet net alsof je zonder de wet van maxwell op papier te hebben, geen stroom op kunt wekken en/of gebruiken :?

en wie beschouw jij dan als uitvinder van de gloeilamp ??
Edison ? zoals men je aangeleerd heeft
dan heb ik nieuws voor want edison was het niet, hij heeft het idee gepikt..
we weten wel wie de eigenlijke uitvinder was maar ze blijven ons edison aanleren
en daarmee is dit een mooi voorbeeldje van geschiedenis vervalsing (en dat alleen al voor een gloeilamp )

en daniken de domste man ter wereld noemen
is nou ook niet 1 van de meest intelligente uitspraken hoor :P ;)

Verwijderd

... verkeerde knoppie gedrukt... doh

Verwijderd

Ecteinascidin:

Big brother vergelijken met Atlantis. Great.

Atlantis was geen dorpje bij Kreta. In Kreta lag het centrum. Atlantis strekte zich uit in wat we nu kennen als het gebied tussen het middenoosten en de beide Amerika's.

Let wel, door de ondergang en het verschuiven van de polen is alles anders komen te liggen en kunnen we nu all over the world resten vinden van hun beschaving.

EN ja, de Pyramiden hadden een elektriciteits net. En nog veel meer bijzondere dingen. Een hoop van die dingen zijn gejat en vergaan. En een hoop is bewaard gebleven. In deze tijd zal de echte waarheid langzaam naarboven sijpelen ( misschien wel letterlijk, onder de pyramides zijn gangenstelsels gevonden die onder water staan en die door het water heel goed zijn bewaard. In die gangenstelsels bevinden zich hele interessante dingen )

De Pyramides waren geen bezigheidstherapie voor de toenmalige egyptenaren.
Ze hadden een GROOT doel. En hebben dat nog. Het moet alleen nog duidelijk worden hoe dat eruit zag en dan moet alles in ere worden hersteld.
Iets wat je in +-5000 jaar bouwt kun je moeilijk volhouden als het maar een nietszeggend gebouw is.

Van Daniken is geen domme man. Hij is iemand die zich te veel laat leiden door emoties en draait vaker door. Maar hij is wel op een goed spoor. Bovendien loopt ie niet als een mak schaap mee in de trend van de zogenaamde waarheid, die een in feite een farce is.Hij durft de dingen te onderzoeken en te tarten, en dat stoot een hoop mensen voor hun borst omdat hun eigen wereldje daarmee instort. Dat is kortzichtig.
Er zijn echter mensen die al meer ontdekt hebben dan hem. Hij geeft echter de mensheid genoeg vragen in, door zijn onderzoek. Dat is op zich al goed.

Verwijderd

hmmm Clever_Girl je lijkt een beetje op mij...qua houding (agressief in reaktie) moet je mee oppassen ;) maak je geen vrienden mee als je het niet doseert...

Ik denk dat de connectie tussen verleden heden en toekomst er alleen maar is om te zorgen dat er verandering kan optreden. Als de deze zin leest dan is er niets aan te doen maar nu je het eind leest is het iets later. Tijd is volgens mij ook weer zo'n raar begrip waar we an gekoppeld zijn om het leven simpel te houden.
Het is lastig voor ons voortbestaan als we tijd negeren. Maar, waarom duurt een dag van een hond 7 keer zo lang als een van ons? Omdat een hond maar 14 wordt gemdideld...
Waarom lijken sommige dieren dommer, omdat ze dezelfde tijd iets op kunnen slaan in hun hersenen maar die tijd is vanuit ons perpectief korter. Een kat die de rest van week onthoud dat het waterpistool en hij geenvriendjes zijn heeft in principe een zelfde prestatie verricht als een mens die 2 maanden onthoud dat regen klote is als je niet van natte kleren houd.

Tijd is relatief. Tijd is een logisch gevolg van dingen die achter elkaar gebeuren. Maar tijd bied geen verklaring voor dingen die paralel aan elkaar lopen omdat tijd 2D is. ( <-----------> dit kan tijd zijn... dit:
......../..
......./...
....../....
<------->
..../......
.../.......
../........

(puntjes wegdenken, dit stelt 3D voor)
Kan dat niet omdat het er van uit gaat dat dingen elkaar overlappen.

Maar eigenlijk, als we reëel zijn, loopt onze tijd wel 3D. Er kunnen meerdere dingen tegelijk gebeuren en hoe dichter je bij de twee dimensionale lijn komt (X-as) hoe langer je tijd lijkt.

Eigenlijk is tijd maar dom. Het is weer zo'n axioma waar iedereen op bouwt maar waar de integriteit nog lang niet van bewezen is.
Ken je the Matrix? Ze kunnen je verleden zo voor je invullen. Tijd betekent niets. Alleen hoe wij dingen waarnemen maakt dat tijd daar een logisch gevolg op wordt. Maar is tijd logisch?

Verwijderd

Atlantis was geen dorpje bij Kreta. In Kreta lag het centrum. Atlantis strekte zich uit in wat we nu kennen als het gebied tussen het middenoosten en de beide Amerika's.

Let wel, door de ondergang en het verschuiven van de polen is alles anders komen te liggen en kunnen we nu all over the world resten vinden van hun beschaving.
wat jammer alleen dan dat we die niet vinden he?
EN ja, de Pyramiden hadden een elektriciteits net. En nog veel meer bijzondere dingen. Een hoop van die dingen zijn gejat en vergaan. En een hoop is bewaard gebleven. In deze tijd zal de echte waarheid langzaam naarboven sijpelen ( misschien wel letterlijk, onder de pyramides zijn gangenstelsels gevonden die onder water staan en die door het water heel goed zijn bewaard. In die gangenstelsels bevinden zich hele interessante dingen )
Ik begin toch steeds nieuwschieriger te worden naar waar jij jouw inside knowledge vandaan hebt... Please enlighten me.(internetsite ofzo)
Ze hadden een GROOT doel.
zeker... ze gaven de farao het eeuwige leven. Tenminste, dat dachten de egyptenaren.
Iets wat je in +-5000 jaar bouwt kun je moeilijk volhouden als het maar een nietszeggend gebouw is.
2 nullen teveel :)
Van Daniken is geen domme man. Hij is iemand die zich te veel laat leiden door emoties en draait vaker door. Maar hij is wel op een goed spoor. Bovendien loopt ie niet als een mak schaap mee in de trend van de zogenaamde waarheid, die een in feite een farce is.
ik vroeg me al af waar de conspiracy theorie bleef...
Hij durft de dingen te onderzoeken en te tarten, en dat stoot een hoop mensen voor hun borst omdat hun eigen wereldje daarmee instort. Dat is kortzichtig.
Er zijn echter mensen die al meer ontdekt hebben dan hem.
Zoals michelos?

Verwijderd

Tijd is relatief. Tijd is een logisch gevolg van dingen die achter elkaar gebeuren. Maar tijd bied geen verklaring voor dingen die paralel aan elkaar lopen omdat tijd 2D is.
tijd is toch 1D? Je hebt toch maar 1 getal nodig om je positie in tijd aan te geven?
Je kan tijd met verschillende snelheden afleggen, maar het blijft 1D
Ken je the Matrix? Ze kunnen je verleden zo voor je invullen. Tijd betekent niets. Alleen hoe wij dingen waarnemen maakt dat tijd daar een logisch gevolg op wordt. Maar is tijd logisch?
the Matrix is een illusie, maar dat betekent niet dat tijd er ook een is.

Verwijderd

wat jammer alleen dan dat we die niet vinden he?
Alles loopt zoals het hoort te lopen. Op het juiste moment komen hele DUIDELIJKE bewijzen.
Vele factoren spelen mee.
zeker... ze gaven de farao het eeuwige leven. Tenminste, dat dachten de egyptenaren
Nope. Of toch wel, maar dan anders dan jij het bedoelt. Het heeft te maken met verjonging van de celstructuur en kristallen. En energie. En God. EN de samenhang daartussen.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

2 nullen teveel
OK dan.De bouw van de Grote Pyramide is begonnen in een periode die net voorafging aan de verwoesting van Atlantis, 13000 jaar geleden. 7000 jaar geleden werden nog eens uitbreidingen gebouwd en toen werd zij ook voltooid.ALs gevolg van varanderingen en beschadigingen heeft de bouw totaal dus 6000 jaar geduurd. De huidige Archeologie baseert zich alleen op gegevens van de uitbreidingen die in de laatste fase zijn gebouwd.

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Michelos:

Het is hier de gewoonte om stellingen die men deponeert ook te bewijzen. Of iig op zijn minsts trachten ze te bewijzen...

Zolang je dat niet eens probeert kan en zal ik je niet serieus nemen. En velen met mij.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Alles loopt zoals het hoort te lopen. Op het juiste moment komen hele DUIDELIJKE bewijzen.
Vele factoren spelen mee.
Ken jij de toekomst dan?
OK dan.De bouw van de Grote Pyramide is begonnen in een periode die net voorafging aan de verwoesting van Atlantis, 13000 jaar geleden. 7000 jaar geleden werden nog eens uitbreidingen gebouwd en toen werd zij ook voltooid.ALs gevolg van varanderingen en beschadigingen heeft de bouw totaal dus 6000 jaar geduurd. De huidige Archeologie baseert zich alleen op gegevens van de uitbreidingen die in de laatste fase zijn gebouwd.
Uit de geschriften van de egyptenaren zelf blijkt dat de piramide binnen een periode van 50 jaar voltooid is. Konden de oude egyptenaren niet tellen?

Bovendien, in 11000 v chr waren er nog geen farao's...

Verwijderd

Zinloze discussie dit, de ene helft roept maar wat, zonder bewijs, en er zijn ook nog mensen die op dat geschreeuw reageren.

Verwijderd

Diadem>>
Het is hier de gewoonte om stellingen die men deponeert ook te bewijzen. Of iig op zijn minsts trachten ze te bewijzen...

Zolang je dat niet eens probeert kan en zal ik je niet serieus nemen. En velen met mij
Oja? Ben jij degene die de regels van het forum bepaald?
<font color="red">Moderator Break:
Ja, dat ben ik!</font>
Ik geef genoeg infomatie. Degene die niet geinteresseerd zijn hoeven niet te reageren. Degene die het niet snappen moeten maar es aangeven welk gedeelte ze niet snappen. ALs dat volgens jou de gangbare gewoontes zijn, so be it, dan heb ik bij deze, die regels overtreden? SO? Je hoeft me ook niet serieus te nemen. Je helemaal vrij om te zeggen,denken en doen wat je wil. Laat mij dat dan ook, wil je. Maar een poging tot meediscusieren kan ik ook nergens zien van jou kant. Terug naar de orde van de dag nu:
Ken jij de toekomst dan?
Nee. Die ligt ook niet echt vast. Er gaan vele wegen naar Rome. Ik heb wel idd een rotsvast vertrouwen dat alls goedkomt. En dat kan dus alleen , volgens mijn filosofie als alles op z'n plaats valt, op de juiste tijd. Duidelijker kan ik het niet zeggen nu.
Uit de geschriften van de egyptenaren zelf blijkt dat de piramide binnen een periode van 50 jaar voltooid is. Konden de oude egyptenaren niet tellen?
Jawel. Maar het is onjuiste informatie. Het duurde dus veel langer. Als het volgens jouw theorien binnen 50 jaar gefixed zou zijn , hadden ze +- 100.000 mensen nodig gehad in die tijd. NOW. Het probleem is dat ze nergens overblijfselen van zo'n grote stad hebben kunnen vinden die DIE mensen zou huisvesten en voeden. Om het maar es om te draaien voor de afwisseling.

Verwijderd

Interessante theorie, Michelos. Altijd geweten dat die piramides meer betekenen...
Heb je misschien een site waar ik hierover kan lezen?

CiPiR

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
Oja? Ben jij degene die de regels van het forum bepaald? Ik geef genoeg infomatie. Degene die niet geinteresseerd zijn hoeven niet te reageren
:?
Uh, je stelt iets wat je verder dus helemaal niet kan onderbouwen.... dan kan ik net zo goed zeggen dat er blauw-paarse pigmeeen rondlopen op de westelijke jordaan oever... ???
Het is totale WAANZIN als je allemaal dingen gaat blaten wat je helemaal niet kan onderbouwen.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb ook nog geen andere bewijzen gezien voor het bestaan van Atlantis. Wel dat er een dorpje was dat rond íe tijd heel erg welvarend was en dat door een enorme vloedgolf is verzopen (Vulkaanuitbarsting vlakbij, ook bewezen).

Pyramiden zijn vind ik wel interesant. De bedoeling was dat de farao onsterfelijk zou worden en dat is ze prima gelukt. Die pyramiden blijven nog wel ff staan en zolang wordt de farao herdacht.

Om maar ff een u-bocht te maken: Gilgamesj wilde ook onsterfelijk worden (hij was de eerste mens met dit idee). Uiteindelijk is het hem dus gelukt. Niet doordat hij onsterfelijk werd maar omdat we hem nu nog steeds kennen. Blijkbaar zijn er geen fysieke spullen nodig om tijdloos te worden.

Tijd zelf is een uitvinding van de mens zelf, de rest van de natuur boeit het vrijwel niets. Het concept tijd wordt alleen door de mensen waargenomen (de natuur neemt alleen verandering waar). Een abstract iets als tijd is daarom onbeheersbaar, temeer omdat tijd zich niet door fysieke dingen laat aantasten en de mens alleen fysieke hulpmiddelen heeft.

* Delerium vind de klok daarom de mooiste uitvinding van de mens. (en keek daarom graag Libertel-reclame)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik dacht dat de groene marsmannetjes de piramides gebouwd hadden,

O nee, ze waren blauw ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Gilgamesj wilde ook onsterfelijk worden (hij was de eerste mens met dit idee). Uiteindelijk is het hem dus gelukt. Niet doordat hij onsterfelijk werd maar omdat we hem nu nog steeds kennen. Blijkbaar zijn er geen fysieke spullen nodig om tijdloos te worden.
Woody Allen: "I don't want to achieve immortality through my work, I want to achieve it through not dying."

Lord Daemon

• Morgoth
  • Laatst online: 27-01 13:57
Als ik dood ga dan leef IK niet meer. Ook al zal heel de wereld mij kennen en dat ook blijven doen. Ik, dit lichaam en mijn geest zijn DOOD ohnee, m'n geest niet volgens mijn theorieen :)

Verwijderd

waarom kunnen de mensen die in deze thread er toch, op zijn zachts gezegd, orginele ideeen op na houden, geen duidelijke argumenten aanleveren in de vorm van URL's, citaten of duidelijke vergelijkingen met zaken die wel als een algemeen aanvaard goed worden beschouwd?

Ik kan me best voorstellen dat SOMMIGE uitvindingen in de historie verloren zijn gegaan, maar om daar nou metteen conclusies aan te gaan verbinden...

offtopic:
virgol:
de zon een overblijfsel van een grieks ruimteschip :) je moet er maar op komen *D
schitterend!

• Defspace
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Oja? Ben jij degene die de regels van het forum bepaald? Ik geef genoeg infomatie. Degene die niet geinteresseerd zijn hoeven niet te reageren
Ik ben wel geinteresseerd maar je onderbouwd niets van "al die" informatie die jij geeft.
Ik vind het zelf een beetje belachelijk hoe jij in je eentje denkt te gaan vertellen hoe het zat, en dan vertel je nog zo'n ongeloofwaardig verhaal ook.

[edit]
Er zijn misschien een paar gaten in de geschiedenis, maar die zullen gevuld worden om jouw zin te gebruiken dat alles op zijn plaats valt. Maar Atlantis ??? :z :Z

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Michelos:

Lees je posting van 22:33 op woensdag 22 nov nog eens rustig na joh >:)

PS: sorry dat die quotes nu ineens raar doen. Ik snap eigenlijk niet waaraan dat ligt. Je komt bugs ook op de vreemdste plaatsen tegen :(

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Morgoth en Defspace:Wat wil je weten dan. Denk dan es mee en probeer es wat specifieke vragen te stellen.

Diadem : Gaaaap. Beetje zielig. Hoe oud ben je?

Cipir: Geen Sites die ik ken. Ik haal mijn informatie niet van het internet.Maar er zijn wel genoeg theorien en boeken en mensen die je iets kunnen vertellen. Wat denk je zelf dan ervan en wat is je vraag(en)?

Verwijderd

Op vrijdag 24 november 2000 00:49 schreef Michelos het volgende:
Cipir: Geen Sites die ik ken. Ik haal mijn informatie niet van het internet.Maar er zijn wel genoeg theorien en boeken en mensen die je iets kunnen vertellen. Wat denk je zelf dan ervan en wat is je vraag(en)?
noem es boeken, personen en theorien op... dan kom je nog eens ergens.

ik heb echt het idee dat je geloof in het fantastische voor je zelf werkelijkheid is geworden.
Ik sluit de mogelijkheid niet uit (er is zo veel nog niet ontdekt) maar daar kan je toch geen conculsie aan koppelen dat het dan ook zo is?

Verwijderd

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er zelf van denk. Vast staat voor mij wel dat die piramides er niet zomaar staan. Daar moet meer achter zitten, zelfs met moderne middelen kunnen wij zo'n piramide niet bouwen. Theoretisch waarschijnlijk wel, maar de praktische bezwaren zijn zo immens dat het echt never lukt. We kunnen al niet eens een tramtunnel fatsoenlijk aanleggen :)

En dan de egyptenaren die geen kranen hadden die die blokken kunnen optillen en die alles met de hand moesten doen.
Nu wordt er gezegd dat ze het voor hun farao deden, om hem het eeuwige leven te geven, maar dan nog... eeuwen bouwen voor 1 man? Daar geloof ik dus niet in. De piramides moeten meer functies hebben.

Dus moeten piramides wel een andere functie gehad hebben. Welke, dat weet ik niet, al blijkt uit recent onderzoek wel dat de piramides iets met de sterren te maken hebben.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Daar moet meer achter zitten, zelfs met moderne middelen kunnen wij zo'n piramide niet bouwen.
Wacht even. Wij kunnen NIET een laag steenblokken neerleggen, een zandhelling lang de rand van de piramide leggen, een nieuwe laag aanleggen, de zamdhelling langs de volgende rand van de piramide verder leggen, nog een laag neerleggen. etc? Wij kunnen NIET mbv touwen en boomstammen steenblokken vooruit trekken? Wij kunnen NIET kijken daar de sterrenbeelden en daar een luchtschacht naartoe laten wijzen?

Lord Daemon

Verwijderd

nee LD, ik denk dat we over 500 jaar pas weer uitvinden hoe dat ook al weer moet.

Verwijderd

Cipir>>

Hmm. Volgens mijn visie was het toen inderdaad niet mogelijk met ONZE bekende gereedschappen.Alhoewel ik denk dat er nu WEL genoeg moderne bouwmaterialen zijn om het klaar te spelen.IK vind het dus uitgesloten dat in 50 jaar zo'n immens bouwwerk is gebouwd ( buiten het feit dus dat het praktisch gezien veels te moelijk is qua bouwkundigheid) zonder ook maar enige Archeologische bewijzen van een stad of nederzetting die de benodigde +-100.000 mensen zou huisvesten.

Ik denk, dat de Atlantis overblijvers, de harde kern althans daarvan, zijn weggetrokken uit het rampgebied en naderhand langzaamaan Egypte heben gesticht. Ze namen vergevorde kennis mee vanuit hun Atlantis-tijd. Door spirituele rijpheid kon men met hulpmiddelen, vooral klank-signalen, de massa verplaatsen. In die trant ligt de waarheid, naar mijn idee.
Over die sterren-schachten/gangen theorien; ben ik nog niet uit. Mocht het echt betrekking hebben op de sterren (Daar gaan erg veel theorien over waarvan ook vele mij te ongeloofwaardig zijn)dan maakt het het allemaal nog interessanter.Dat men alleen met wat boomstammen en hefboomtechnieken een perfecte gang volgens bepaalde meet-stelsels incl. de graden t.o.v. horizon maakt vind ik een heel twijfelachtig gegeven. Ook daar zijn serieuze breinen (voor die tijd zeker)bezig geweest iets DOELmatigs neer te zetten , wat mij betreft . Even verder filosoferend: Omdat het Atlantis-project was mislukt, en diegene der er nog van over waren hun lessen hadden getrokken uit datgene wat fout is gegaan toendertijd, bouwde men iets dat lange tijd de herinnering aan datgene wat hun belangrijk vonden zou in stand houden. Misinformatie en ons eigen afgesloten geheugen (Atlantis is een vergeten hoofdstuk)belet ons om volledig inzicht te krijgen in de materie.

De oplossing is er nog niet. Energieen ( feitelijk werden overal Pyramides gebouwd omdat volgens bepaalde wetten/theorien de Pyramide staat voor samenballing van energie en die dan naar boven te trechteren, ofwel alles staat in het teken van GOD's Liefde/Kracht/Greatness. De punt is naarboven gericht nietwaar).En verjongingskamers in combinatie met kristallen spelen bij mij ook een grote rol.Hopelijk duurt het niet meer te lang voordat bewijs voor de wereld wordt gepresenteerd. Incl. het Atlantis bewijs dat zich ergens ook bevind tussen de Spfinx en Giza's Pyramiden.

Overigens zijn er wetenschappen die zich met Pyramide energien bezighouden. De vorm en verhoudingen van Pyramides schijnen krachten met zich mee te brengen die extra energien kunnen GEVEN of opwekken. Zo zijn er al experimenten met succes afgesloten die min of meer zieke organismen hebben beter-gemaakt waar de pyramide-energien zich op concentreerden. Er zijn ook mensen die er een (alternatieve)geneeskunde-vorm mee zijn gestart. De helende krachten van een Pyramide-energie? Who snows.Kwakzalvers daargelaten, wat die zullen er altijd zijn, is men er best veel mee bezig.Als je goed oplet.

Verwijderd

LD, en nog een paar:

Ik zei niet dat we het niet kunnen, niet theoretisch. Maar ik zei wel dat we het niet kunnen uitvoeren. De kosten zijn gewoonweg echt veel te hoog, en de moeite zo gigantisch dat je het nooit gecoordineerd krijgt.
Pagina: 1