Onlangs heb ik op 1 van mijn PC's (op een nieuwe HD) Windows XP Pro + SP1 geinstalleerd. Op mijn 100Mbit netwerkje gebruik ik daarnaast nog twee PC's met Windows 98SE.
Mijn probleem is nu, dat het kopieren van bestanden uit een gedeelde directory op 1 van de Win98 machines naar de XP machine vreselijk lang duurt. Het duurde echt uren om enkele gigabytes aan (grote) bestanden op de XP machine te krijgen. Belachelijk natuurlijk, want van 98 naar 98 gaat dat behoorlijk snel, in ieder geval zo snel als je van een dergelijk netwerkje mag verwachten.
Ik heb ditzelfde probleem al eerder gehad en uit frustratie heb ik toen XP maar weer aan de kant gegooid en 98 teruggezet. Het liefst doe ik dat niet opnieuw
Nadere info:
Alle 3 de PC's zijn aangesloten op een Linksys BEFSR41 router, waarvan ik de DHCP server gebruik.
Op alle systemen is enkel TCP/IP als netwerkprotocol geinstalleerd.
Internetten gaat op alle drie de PC's prima.
De systemen zijn voldoende snel (tenminste Athlon 1400) met minstens 256MB RAM.
Wie biedt hulp? Nadere informatie kan ik op verzoek geven.
Mijn probleem is nu, dat het kopieren van bestanden uit een gedeelde directory op 1 van de Win98 machines naar de XP machine vreselijk lang duurt. Het duurde echt uren om enkele gigabytes aan (grote) bestanden op de XP machine te krijgen. Belachelijk natuurlijk, want van 98 naar 98 gaat dat behoorlijk snel, in ieder geval zo snel als je van een dergelijk netwerkje mag verwachten.
Ik heb ditzelfde probleem al eerder gehad en uit frustratie heb ik toen XP maar weer aan de kant gegooid en 98 teruggezet. Het liefst doe ik dat niet opnieuw
Nadere info:
Alle 3 de PC's zijn aangesloten op een Linksys BEFSR41 router, waarvan ik de DHCP server gebruik.
Op alle systemen is enkel TCP/IP als netwerkprotocol geinstalleerd.
Internetten gaat op alle drie de PC's prima.
De systemen zijn voldoende snel (tenminste Athlon 1400) met minstens 256MB RAM.
Wie biedt hulp? Nadere informatie kan ik op verzoek geven.