Socket7 met socketA of Socket370 koeler?

Pagina: 1
Acties:

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Topicstarter
Ik wil graag een orb voor mijn (nog) AMDK6II

Kan ik hier(SS7) een Orb op zetten die normaal op socket 370 of socket A hoort?

Liefst socketA want hierna wil ik een Duron aanschaffen.

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Ik heb een Coolermaster Socket A koeler op mijn AMD K6-2 500tje gezet (supersocket 7 mobo.) Heeft hetzelfde voetje als een Chrome Orb... ( die nu op mijn Duron zit.) Het KAN dus wel, maar het kan dus zijn dat je eventueel wat moet aanpassen. >:)

>:) Oh koelt trouwens beter dan het Socket 7 Coolermasterkoelertje... >:)

Uhm ik heb dus een Asus P5A mobo met daarop dus die Coolermaster koeler. ( zelfde aansluiting als een Chrome Orb.) Zonder aanpassingen. ( Er zitten drie gaten in de de clips ( aan beide kanten.) er zitten twee aansluitingen naast de socket waar ze dus aan vast zitten.) Niet uit te leggen moet je zien.

Verwijderd

Nou, ik heb net gisteren gekeken. Mijn El Cheapo "green cooler" past dus met geen mogelijkheid op mijn ouwe ASUS P5A vanwege de te grote clip. En m'n SpireMA324-15 heeft gewoon een te groot koelblok. Ik denk dat de beste keus bv een coolermaster CB5-(of CF5)5G12 of een DP5-5F51 is. Omdat ze een kleiner koelblok hebben met de juiste clip....

Voor een ORB-achtige zal je flink moeten zagen/Slijpen. Ze hebben allemaal een diameter van 68 mm of meer, meet de ruimte maar na. De grotere zelfs 70 mm. (bij de voet dus)