[NT] Alle admins locked out

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik zit hier met een groot probleem en het begint vrij eng te worden!

Zonet ineens zijn alle ADMIN accounts op de server Locked Out.

Ik kon alleen nog op de fileserver de accounts weer vrijmaken, ik kon op andere servers niet een meer inloggen!

Op de server staat ingesteld dat na 5 pogingen het account weer vrijgemaakt moet worden door een admin.

Dit is bloedlink want als die fileserver niet toevallig ingelogged was hadden we mooi een probleem gehad!.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn ???

PS. de normale users waren niet locked out.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Stoute user die zichzelf admin rechten heeft verworven? Logs gecheckt?

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:39

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

locked out??
heb je in een policy ooit aangemaakt dat admin accounts ook gelocked worden na een x aantal aanmeld pogingen?

zo ja, dan zou ik in de toekomst toch op zijn minst even 1 maken die dat niet heeft en de boel dus weer kan unlocken :)

kijk even in je logs idd, zul je denk ik wel wat terug vinden

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT CAPS en ! verwijderd

Braaikamer - Smoke&BBQ

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Je kan volgens mij altijd inloggen op de console van een DC met het administrator account, zelfs als deze gelockt is (beveiliging tegen dit soort ongein van gebruikers en crackertjes enzo :P )

Mijn iRacing profiel

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
collin schreef op 18 December 2002 @ 16:07:
Je kan volgens mij altijd inloggen op de console van een DC met het administrator account, zelfs als deze gelockt is (beveiliging tegen dit soort ongein van gebruikers en crackertjes enzo :P )
correct, dit is inderdaad het geval

paniek om niks dus bij de topicstarter (had dit overigens ook wel in de KB van MS kunnen vinden overigens)

A wise man's life is based around fuck you

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

tenzij je inderdaad een policy UIT zet en toestaat dat ook het administrator account locked out kan zijn. |:( Stom natuurlijk. Het kan wel, maar zorg dan dat je een backup account hebt.
En om het lukraak proberen aan te melden tegen te gaan..rename je administrator account.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

en anders: hacken (!!!)
LC4

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
CyberJ schreef op 18 December 2002 @ 20:16:
tenzij je inderdaad een policy UIT zet en toestaat dat ook het administrator account locked out kan zijn. |:( Stom natuurlijk. Het kan wel, maar zorg dan dat je een backup account hebt.
En om het lukraak proberen aan te melden tegen te gaan..rename je administrator account.
ook al is het account van de admin gelocked, zolang als dat je nog fysiek toegang hebt tot de DC (uitgelogged op de console of niet) kun je er altijd nog in

das dus de het backdoor truckje

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

bestond er geen tool die windows administrator passwords reset?
volgens mij gebruiken ze dat bij ons op school

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

zwelgje schreef op 18 december 2002 @ 22:17:
[...]

ook al is het account van de admin gelocked, zolang als dat je nog fysiek toegang hebt tot de DC (uitgelogged op de console of niet) kun je er altijd nog in

das dus de het backdoor truckje
Zo zie je maar weer, nooit te oud om iets te leren..
Bij ons gaat het hier niet op, want wij hebben het administrator account gekopieerd, en gebruiken altijd de kopie.
Niemand weet wat het pasword van de administrator is ;) (met LC3 zijn we er wel achter gekomen)
Echter die kopie, kan wel locked out raken, wat dus ook regelmatig gebeurd. (gebruikers die denken het password te weten |:( )

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 11:37
Kijk eens of je geen services hebt draaien die deze account(s) gebruiken om aan te melden. Als je recentelijk de wachtwoorden hebt gewijzigd en de services niet hebt aangepast om met het nieuwe ww te draaien kan het gebeuren dat deze services de accounts locken door met het verkeerde ww aan te melden.
En inderdaad, dit kun je in de logs terugvinden.

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 17:02

pbd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 00:53:
bestond er geen tool die windows administrator passwords reset?
volgens mij gebruiken ze dat bij ons op school
ja klopt, maar ik ken die alleen om lokale (administrator) wachtwoorden te resetten en niet in AD
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

[ Voor 3% gewijzigd door pbd op 19-12-2002 13:04 ]

Pagina: 1