Na weken aan mijn thuisnetwerk hebben gewerkt werkte het eindelijk, zelfs internet werkte enz. Maar sindskort werkt het op de een of andere vreemde manier nu helemaal niet meer. Dit heb ik al een paar keer eerder gehad, ik ben er toen weer uren mee bezig geweest, heb alles gecontroleerd, kabels enz. en toen uiteindelijk wist ik het, de netwerkkaart was er uit gevallen in mijn wat oudere pc. Maar helaas is het deze keer niet zo simpel. Ik heb gekeken of de kaarten bij beide pc's nog goed in de sleuf zitten en of de kabels er goed in zitten, beide is het geval.
Deze keer krijg ik echter te zien bij status van het netwerk dat er 0 pakketjes worden verzonden en 0 worden ontvangen, bij eerdere problemen was het altijd wel zo dat er wat pakketjes werden verstuurd. Het vreemde deze keer is ook dat als ik de guest-computer uitzet ik op de host-computer de vermelding krijg dat het netwerk het niet meer doet.
Hieronder wellicht nuttige informatie over beide PC's.
HOST-computer
===========
IP: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0
Kaart: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Werkgroep: NETWERK
GUEST-computer
============
IP: 192.168.0.2
Kaart: 3COM Etherlink III Bus-Master PCI
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of hoe ik kan testen waar de fout ong. zit ? Alvast bedankt voor de (eventuele) antwoorden
Deze keer krijg ik echter te zien bij status van het netwerk dat er 0 pakketjes worden verzonden en 0 worden ontvangen, bij eerdere problemen was het altijd wel zo dat er wat pakketjes werden verstuurd. Het vreemde deze keer is ook dat als ik de guest-computer uitzet ik op de host-computer de vermelding krijg dat het netwerk het niet meer doet.
Hieronder wellicht nuttige informatie over beide PC's.
HOST-computer
===========
IP: 192.168.0.1
Kaart: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
GUEST-computer
============
IP: 192.168.0.2
Kaart: 3COM Etherlink III Bus-Master PCI
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of hoe ik kan testen waar de fout ong. zit ? Alvast bedankt voor de (eventuele) antwoorden