Duplex printen met quickreport 3.0

Pagina: 1
Acties:

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Ik heb een aantal rapporten gemaakt met quickreport 3.0, maar als ik deze print "denkt" de printer dat ik ze duplex print. Dit is dus niet zo. Ik heb dus zowel bij het report zelf, als bij mijn printer in windows duplex printen uitstaan. Maar toch print mijn reports duplex :?

Ik heb al het volgende gedaan:

- experimenteren met de settings
- zoeken op google
- zoeken op de site van quickreport
- zoeken in de knowledge base van quickreport

Iemand nog suggesties ?

P.S. Het gaat hier om een applicatie gemaakt in Delphi 4 (standaard editie) i.c.m. Quickreport 3.0 en het gaat om de HP Laserjet 2200D.

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Ik kan het helemaal mis hebben maar wanneer je duplexing gebruikt stel je dit in voor de printer. De rest wordt vanzelf geregeld. Een losse app bepaald niet de driver maar kan deze wel instellen.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Eerlijk gezegd zou ik een rapport maken met een andere generator, omdat ikzelf al veel problemen heb gehad met QuickReport. Als dat geen optie is, probeer dan eens de update van QuickReport (3.5.1) te installeren. Die lostte bij mij onder andere het probleem op dat ik niet op een ander formaat dan A4 kon afdrukken. Alle instellingen van het systeem had ik op een zelfgemaakt formaat gezet, ook binnen QuickReport. Als je dan de opdracht stuurde, maakte hij er doodleuk A4 van. Dus mijn eerste ingeving: updaten die handel!

My personal website

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

toevoeging: als je werkt op win NT, win 2k of win XP, let er dan wel op dat je standaardinstellingen voor afdrukken op een andere plaats staan dan waar je ze verwacht. Je opent de map 'printers', klikt rechts op de betreffende printer en keist 'voorkeursinstellingen'. De instellingen die daar staan mogen ook duplex niet gebruiken. Als dat niet werkt: even een 2100-driver installeren: die heeft de duplexondersteuning niet, maar de driver werkt wel op de 2200D als ik het goed heb...

My personal website

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
OZ-Gump schreef op 18 December 2002 @ 15:40:
toevoeging: als je werkt op win NT, win 2k of win XP, let er dan wel op dat je standaardinstellingen voor afdrukken op een andere plaats staan dan waar je ze verwacht. Je opent de map 'printers', klikt rechts op de betreffende printer en keist 'voorkeursinstellingen'. De instellingen die daar staan mogen ook duplex niet gebruiken. Als dat niet werkt: even een 2100-driver installeren: die heeft de duplexondersteuning niet, maar de driver werkt wel op de 2200D als ik het goed heb...
Je tip met de driver werkt perfect. Ik heb gewoon een andere printer aangemaakt met de driver van de HP LaserJet 6P want die gebruiken toch dezelfde stuurcodes(uiteraard wel met dezelfde fysieke printer). Dan selecteer ik die automatisch als ik een rapport genereer. Niet erg netjes, maar het werkt wel :)