Toon posts:

256 kleurenscherm, hoe weet ik welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
http://www.allesoversms.nl/mmspictures.html
--> Zie hier diverse Animatie MMS pictures. Nu zou ik er graag ook een aantal zelf willen maken voor een GSM met 256 kleurenscherm.
Hetzelfde geldt voor een aantal achtergrondjes.

Maar hoe weet ik welke kleuren een 256 scherm kan laten zien?
Als je bijvoorbeeld een foto upload naar een telefoon met 256 kleuren zul je zien dat sommige kleuren alleen maar uit verschillende kleuren pixels bestaand, dus worden de plaatjes heel korrelig op de GSM.

Nu wil ik dus zelf wat animaties maken. Maar als ik een plaatje opsla met Photoshop in bijv GIF formaat, 256 kleuren, zijn het niet de kleuren van een telefoon met 256 kleurig beeldscherm.
Bestaat hier misschien een filter voor? Of kan ik dit op een andere manier doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als ik me niet vergis is dat zegmaar 1 vaste standaard.
Dus een 256kleuren scherm zal altijd hetzelfde zijn (of de zelfde kleuren weergeven). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
precies.. en zo'n scherm kan volgens mij gewoon niet meer dan 256 kleuren tegelijk weergeven, het zijn niet echt 256 vastgestelde kleuren die een scherm kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is dat zou? Volgens mij dus niet, toch?
Beweren jullie nou precies het tegen overgesteld?

:)
Maar, iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
hoe verklaar je dan dat hetzelfde plaatje op m'n t68i er anders uitziet als het menu eroverheen geprojecteerd wordt..
omdat er kleuren nodig zijn voor het menu, zijn er minder kleuren over voor het achtergrondplaatje.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou iedere kleuren combinatie mogelijk moeten zijn, mids het 256 kleuren zijn?
Dat betekend dus ook dat de foto er precies hetzelfde uit moet zien op een T68i als een mijn pc, indien de foto 256 kleuren heeft toch?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je beantwoord je eigen vraag ;)

Of het ook daadwerkelijk zo is, is een tweede. Ik zou niet weten of zo'n GSM gebruikt maakt van een vast gedefinieerd kleuren palette, of gewoon willekeurig 256 kleuren kan laten zien.

Verwijderd

Topicstarter
Toch gevonden:

http://www.farlowstudios.com/tutorial4.html

Slechts 256 unieke kleuren dus ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Gedefinieerd pallete heeft de T68i hoor. Hij heeft standaard 256 kleuren en die kunnen niet veranderd worden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:54
Ok, het zijn dus 256 vaste kleuren. En niet gewoon 256 kleuren of de websafe colors (combi van windows en mac). Op de vorige link hebben we een color table voor de T300 en T68 in PS. Maar wat nu?

Als je dus je eigen logo gemaakt hebt, kan je het opslaan als gif met de precieze kleuren voor dat kleurenscherm, dus geen verrassingen meer. Maar ik wil tijdens het ontwerp van mijn logo die kleuren gebruiken. Zodat je dus onmiddellijk ziet wat de mogelijkheden zijn. Er is weinig geel :(

Misschien eerder een vraagje voor de mannen van Webdesign & Graphics.
Pagina: 1