Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wie wil helpen met Sis 315 volt mod.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie wil effe helpen met mijn Sis 315 thrill het moet maar durf zelf niet heb al een keer me pc opgeblazen en daar zit ik niet weer op te wachten hier komen effe de Spec:

ProC: Amd XP2000+
Mb: GB-7VAX van gigabyte
Geheugen: 256 ddr pc 2700
en dan een Sis 315 thrill van apollo met 128 mb sd-ram en die moet een V-Mod hebben.

En durf dus dit niet zelf te doen en dat is een Big Problem.

Waterkoeling is gemaakt :9

Dus aan de keoling zal het niet liggen

Verwijderd

mischien kan een electrotechnisch zaakje je helpen

Verwijderd

Topicstarter
Nee ook niet maar wil iemand het voor mij doen dat is gewoon de vraag

Verwijderd

Wat heeft het voor zin als iemand anders het doet? Als het mis gaat dan gaat die ander echt niet jouw ding betalen hoor.

Maar voltmod em maar gewoon, als je goed oplet kan het niet fout gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee oke maar las pas dat het ook iemand zo deed en die persoon die hem kapot maakt hoeft echt niet te betalen ik maak eerst goede afspraken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand die dat wil doen maar wie weet hoe ik het moet doen want kan het niet vinden op internet

Verwijderd

Euhhmm... zou je in het vervolg 24 uur willen wachten met het omhoogtrappen van je topic? Zie ook:

Huisregels en Forumgedrag
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Ontopic:
Hoe wil jij het voorelkaar krijgen dat iemand voor jou die mod gaat uitvoeren en bij een mislukking je moederbord vergoed? Ik denk dat je dan moet betalen en denk ik dat je dat geld beter opzij kunt leggen voor een nieuw bordje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke maar wil het zo graag leek me wel vett maar ik wil het samen doen desnoods maar durf het niet alleen :( heb al een keer een pc'tje gesloopt

Verwijderd

Oeoe das wel een super goede reden... "het leek me wel vett"

En je hebt al een keer een pc'tje gesloopt? :? Echte tweakers mollen iedere dag een PC net zolang totdat ze alles kunnen op tweak gebied.

Je moet het gewoon proberen, als het kapot gaat heb je weer wat geleerd. En wel ff pics posten, ik wil graag een half afgefikt board zien met een mooi gat van de soldeerbout erin...

Oftewel, of helemaal niet tweaken of gewoon doen, niet zo van ik wil het wel maar kan/durf het niet...

Vallen en opstaan dat is het.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke ik ga nu zelf aan de gang maar moet eerst tekeningen hebben en die kan ik niet vinden en Thorry je hebt gelijk een echter modder doet het alleen :) dus er volgen pic's als het gelukt is

PS: wie heeft er van jullie wel zo'n tekening of schet's want ik snap er de ballen niet van

Verwijderd

Helaas zijn er nergens op inet vmods voor jouw kaart te vinden omdat het niet echt een high-end kaart is. En daarom niet zo populair. En aangezien minder als 1% van alle mensen die zo'n ding kopen een vmod doen en daar hun bevindingen ook nog eens van op inet zetten. En minder als 1% van die mensen kan een vmod doen zonder een voorbeeld.

Oftewel heel weinig kans dat je er een vmod voor zal vinden.

Maak eens wat pics van dat ding dan kan een of andere genie hier misschien kijken welke chip zorgt voor het voltage en hoe die te modden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal ik doen en dan wil ik ook de enigste op GoT wezen met een Sis 315 kaart met V-Mod :)

Verwijderd

Ha ha ha, maak maar snel een foto dan want ik vraag me af of iemand hier dat kan. Ik heb wel ooit eerder een vmod verzonnen, maar geen garanties hoor.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 18:32:
Oke zal ik doen en dan wil ik ook de enigste op GoT wezen met een Sis 315 kaart met V-Mod :)
NOFI, maar dat klinkt even zinnig als de fanmod die ik een paar jaar terug op m'n BX chipset uitvoerde :z

Als je nou eens zegt precies waarom uitgerekend die SiS 315 zonodig een Vmod moet krijgen...

Tip: als je bang bent de boel op te blazen is het allicht verstandiger ergens gratis/goedkoop een oude VGA kaart te scoren en daarop te oefenen en pas als dat goed gaat je 'onvervangbare' APollo SiS kaartje onder handen nemen.

Sowieso vind ik dat je rare prioriteiten hebt als je wel geld voor waterkoeling hebt en dan nog steeds een brakke VGA kaart als deze hebt- de combo Apollo & SiS staat garant voor trage 3D (SiS kaarten voor de Xabre) en brakke 2D (Apollo staat nou niet bekend om z'n geweldige filters :/ )

* dion_b heeft uit beeldkwaliteitsoverwegingen Matrox kaarten (Milennium II tot G450) in alle hoofdsystemen zitten :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is waar ik ga vandaag effe foto's maaken dan kunnen jullie uitleggen wat ik moet doen maar mijn Sis is een brakke kaart ik weet het er komt namelijk een PoF ti 4200xp-turbo of de albatron versie ik weet nog niet maar daarom doe ik het eerst op deze kaart en waarom ik wel het maximale eruithaalen LOL :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 10:55 ]

Verwijderd

Gaarne foto's van je kaart, want er zijn meerdere modellen Apollo SiS 315.... En als het effe kan in hoge resolutie (of splitten) zodat we ook nog wat kunnen lezen van de print/onderdelen...

Afbeeldingslocatie: http://www.joytech.com/product/vga_spec/pics/315e.gif Dit is dus 100x te klein...
Mocht het deze kaart zijn die jij ook hebt, dan is vooral het gedeelte interessant waar die 2 tonnetjes (condensatoren) vlak bij de AGP connector zitten - de voltageregelaar zit daar namelijk vlak bij (2 of 3 polig - zwart, lijkt op een transistor) - volgens mij zie ik hem al precies tussen die 2 condensators zitten.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 11:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 11:39:
Gaarne foto's van je kaart, want er zijn meerdere modellen Apollo SiS 315.... En als het effe kan in hoge resolutie (of splitten) zodat we ook nog wat kunnen lezen van de print/onderdelen...

[afbeelding] Dit is dus 100x te klein...
Mocht het deze kaart zijn die jij ook hebt, dan is vooral het gedeelte interessant waar die 2 tonnetjes (condensatoren) vlak bij de AGP connector zitten - de voltageregelaar zit daar namelijk vlak bij (2 of 3 polig - zwart, lijkt op een transistor) - volgens mij zie ik hem al precies tussen die 2 condensators zitten.
Jah dat zou em kunnen zijn maar dat kan ook de regelaar voor de gehele kaart zijn. Het is misschien beter om alleen het voltage van het mem en de core aan te passen. Volgens mij zie ik aan de linkerkant op de foto langs de condensators een voltage regulator chipje zitten die misschien via een weerstandje de voltages kan veranderen.

Kwestie van zoeken en meten...

Verwijderd

Topicstarter
Foto's gaan niet lukken want ben vergeten mee te nemen naar Anarchy duzz de foto's komen later en nee het is niet de kaart op de pic maar wel zo'n soort, heb hem namelijk ook van apollo maar dan de 315 Thrill 128 mb sd-ram maar heb nog een aansluiten voor 2e monitor.

Verwijderd

Jah dat zou em kunnen zijn maar dat kan ook de regelaar voor de gehele kaart zijn. Het is misschien beter om alleen het voltage van het mem en de core aan te passen.
Ja, natuurlijk alleen de core/geheugen voltages ophogen :)
Maar het zou kunnen dat je die hoofdregelaar eerst moet ophogen, dan de algemene voltagelijn verlaagd terwijl je de core/mem hoger houdt (al dan niet met nog 1 trap instelbaar). Dus indien die nog niet gescheiden zijn (want dat kan ik op zo'n klein plaatje niet zien) alsnog scheiden en afregelen. Het spannende deel wordt dan: bepalen tot hoever je kan/wil gaan. Anders kun je het kaartje insturen naar TwistedHardware :)
en nee het is niet de kaart op de pic maar wel zo'n soort, heb hem namelijk ook van apollo maar dan de 315 Thrill 128 mb sd-ram maar heb nog een aansluiten voor 2e monitor.
2e monitor / TVOut etc boeit niet. Wel de specificaties (ns) van je Ram ivm overclocken en de huidige mem/core voltages. Eigenlijk zou die kaart beoordeeld moeten worden door iemand die weet wat hij doet en kan uitmeten wat de huidige waardes zijn (van de schakelweerstand op de input van de voltageregelaar, van het huidige voltage etc)...

Verwijderd

Topicstarter
En wie weet dat ik weet niet wat het aantal voltage is maar wel aantal mhz van geheugen van memory en core clock dat is standaart 160@160 en dat is nu 186@186 dus meer weet ik ook niet en kan er ook niks van vinden

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht wat het aantal voltage is van mijn GPU (core) en kan dit dus niet op het internet vinden maar wou het dus zelf meeten met een doormeet kasje maar hoe???
Pagina: 1