Toon posts:

ISDN kaart installeren (WinNT 4)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Xircom PCMCIA ISDN kaart aangeschaft, deze moet geinstalleerd worden op een laptop met NT4.
Ik heb hier drivers voor gedownload voor NT4 en moet volgens de handleiding ook gewoon werken onder NT4, ik installeer deze helemaal volgens de handleiding en pas dan de RAS aan en de CAPI drivers.
Dit alles heeft nog steeds niet het gevolg gehad dat mij ISDN kaart nu werkt.
Hij herkend mijn ISDN kaart wel, maar als ik een ISDN loopback test wil doen, zegt hij me dat hij de ISDN kaart geen hardware adres kan toewijzen.
Ook krijg ik hem met geen mogelijkheid in het rijtje van de modems, ik weet dat een ISDN kaart gezien word als netwerk adapter, maar om een inbelverbinding tot stand te brengen zal hij toch in dat rijtje moeten komen.
Weet iemand wat ik mischien verkeerd doe of wat ik vergeet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 14:57 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat voor laptop is het? en waarschijnlijk is het een Cardbus kaart? (te herkennen aan de koper/goud-kleurige rand)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je ISDN kaart moet gekoppeld zijn aan RAS, je moet modem emulatie gebruiken wil je em zien als modem in het rijtje met modems. Verder is ie gewoon een Netwerkkaart, daaronder moet ie gewoon te benaderen zijn.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een HP2100 ("antiek" model).
De kaart is een real port2 isdn, er staat nergens cardbus op (terwijl dit wel op de netwerkkaarten van xircom staat) het is i.i.g. een 68 pins aansluiting (als ik goed geteld heb). Randje is niet koper maar zilverkleurig.

Hij is geinstalleerd onder RAS en is daaronder ook te zien (beide lijnen). Alleen in het "tabje" modems krijg ik hem dus niet. Modem emulatie is ook geinstalleerd (standaard in xircom installatie).

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als je de cardbus drivers heb gebruikt, dan kan die je weer deïnstalleren, je moet de realport drivers hebben, die zijn (waren) overigens lastig om te vinden (2 jaar terug).

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Op de cd staan de nieuwste realport drivers.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En na het prutsen :P in je (R)RAS instellingen is het verstandig om opnieuw SP6a voor NT4 opnieuw te installeren.

Als het nog niet werkt, alles wat met ISDN/netwerk te maken heeft verwijderen ( incl. protocollen als netbios/tcpi en de clients), en opnieuw beginnen met je netwerkomgeving te configureren en wederom SP6a los laten.

suc6 :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Ik neem aan dat je eerst minimaal SP5 had geinstalleerd voordat je begon met de ISDN installatie?

Verwijderd

Topicstarter
Jep, heb voor en na dat ik de isdn kaart heb geinstalleerd, sp 6 geinstalleerd.
Pagina: 1