beamer laten projecteren op rond scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 14:43

snoei

kabels... :D

Topicstarter
weet iemand of het uberhaubt mogelijk is..

het is de bedoeling dat ik met een beamer op een rond scherm ga projecteren. Nu zat ik me te bedenken hoe ik dat het beste kan oplossen, het is namelijk de bedoeling dat er alleen licht op het scherm valt en niet langs het scherm gaat (in de hoeken dus):

- "rondje" voor lens zetten
- een of ander proggie maken dat over alles op je scherm heen gaat, en in het midden een transparant rondje heeft (in welke taal??)
- om het scherm zwarte doeken hangen zodat het licht dat buiten de cirkel valt niet zichtbaar is. (heeft niet mijn voorkeur...)

welke methode kan ik het best kiezen?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:55

Bezulba

Formerly known as Eendje

rondje voor de lens is denk ik zowel de makkelijkste als de best oplossing, dan krijg je gewoon geen beeld buiten dat rondje (moet je wel het rondje groot genoeg maken dat het precies op je te projecteren ondergrond valt maar dat is gewoon trail & error)

blup

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt ook een videomixer gebruiken en die het beeld uit je PC laten 'croppen' tot een rondje. Is een beetje jouw 2e oplossing maar dan extern in een apparaat ipv software op dezelfde PC.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Zit je er niet mee dat als je een rondje gebruikt dat dan er een hoop beeld wegvalt?

Grolsch Royce!

• snoei

snoei

Topicstarter
ik wil zo min mogelijk laten wegvallen, dus alleen de hoeken. ik ben niet bang dat beeld te klein wordt (mis alleen de hoeken).

maar masaman, ken jij zon extern aparaat? naam, website ofzo? en werkt dat ook met vgasignaal?

[ Voor 3% gewijzigd door snoei op 18-12-2002 17:30 ]

Verwijderd

move VB --> AV

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 17:15 ]

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
zoek eens naar een videomixer of ga toch voor t zwarte doek

voorderest, waar heb je je media vandaan die je wilt projecteren en kun je die eventueel met zwart aanpassen zodat er dus gewoon een rondje geprojecteert word?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Als 't een filmpje (digitaal) is kun je 't beste het rondje er digitaal in maken. Dan heb je duidelijk een rand, en is de rand ook scherp (beeld moet je scherpstellen dus de rand wordt ook duidelijk)

zwarte doek kan, maar dan moet je projector niet te fel zijn, of je moet enorm lichtabsorberend materiaal gebruiken

rondje voor je projector(lens) lukt niet, je krijgt dan een wazige rand volgens mij.

• snoei

snoei

Topicstarter
het betreft beeldjes die door winamp visualstudio worden gemaakt, daar iets digitaal overheen zetten is vrij lastig, aangezien die visualstudio ontop wil staan (en dus geen andere proggies ervoor wil hebben).

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
eendje schreef op 18 december 2002 @ 15:04:
rondje voor de lens is denk ik zowel de makkelijkste als de best oplossing, dan krijg je gewoon geen beeld buiten dat rondje (moet je wel het rondje groot genoeg maken dat het precies op je te projecteren ondergrond valt maar dat is gewoon trail & error)
Nee, werkt niet, dat gaat gewoon als diafragma werken, en dus knijpt het alleen je lichtopbrengst.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1