Toon posts:

3d mark loopt vast bij fsb clock

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik hier men "nieuwe" 2100+ te overclocke door gewoon de fsb naar 145mhz te wijzigen (wat op zich toch geen probleem kan zijn?) Loopt die domme 3d mark vast. 1ste keer in de "lobby" 2de keer bij die domme vissen dus het ligt waarschijnlijk niet aan een bepaalde factor in 3d mark.

Temperatuur is het niet want die was zowel in sandra als bios maar 40° na de test

Ik heb wel het voltage gelijk gehouden ?! kan het signaal nu al te zwak zijn ??
Iemand nog tips ?

Amd 2100+
DFI AD73-pro
512 DDR pc2700
dekstar 80gb 7200rpm
G4 Ti 4600 (op agp 4x)
Windows ME

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:24

KneoK

Not in a million lightyears

Ja, eerste tip is even zoeken op dit forum.
Tweede tip is voltage omhoog.
Derde tip is accepteren dat je chippie aan z'n max zit en dus niet zo hoog te clocken is.

Verwijderd

Topicstarter
had die hele FAQ geleze maar daar staat in dat je met een A-socket amd 1000mhz kan hale ?

Voltage omhoog ? hoeveel ongeveer gewoon om idee te hebbe

Verwijderd

Probeer ABN te praten en de FAQ nog een keer te lezen en ook te begrijpen. Als je niet weet waar je mee bezig bent hou er dan mee op.

Verwijderd

Topicstarter
leuk ik word gepest :) nog maar is lezen dan

Verwijderd

Ook moet je bedenken dat de temp in de bios niet betrouwbaar is, en ook heb je em nooit stressed gehad. Stressed is 8 uur alleen maar burnk7 of DPC ofzo draaien. Dan moet je de temp nog in Windows bekijken omdat je anders ff de CPU niet stressed of zelfs tienden van sec de stroom eraf haalt, hierdoor zakt de temp meteen enom. Dus tel bij die 40 graden van jou maar 10 tot 40 graden op als je stressed temp.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Doh, als 3D Mark vastloopt nadat je je FSB hebt overgeclockt, lijkt het me nogal logisch dat je systeem het niet meer trekt. |:( Heb ik ook.
Enige wat je zou kunnen doen is de voltage van je CPU omhoog doen met stapjes van 0.1 Volt ofzo. Niet tever gaan anders gaat het naar brandlucht rstinken.. En idd een +2100 zit al aardig aan zijn max dus veel kan je er niet meer uit persen. En daar heeft mijn Willamette ook last van..

Volgende keer de FAQ beter lezen hoor, als je weet hoe je moet overclocken, moet je eigenlijk ook weten wat er gebeurt als je tever gaat..

Use the Search Luke...

• justifire
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Heb ik ook last van.
Alles draait gewoon goed op hoge FSB totdat je 3dmark gaat draaien.
Dan krijg je opeens een eror.
Weet niet of jij het hier ook over hebt, maar vind dit zelf dus ook nogal vreemd.
PC loopt niet vast, blijft niet hangen, hapert niet, maar 3dmark stopt er gewoon mee.
Is volgens mij toch een bug in 3dmark.
Maar ja mij boeit het niet zo enorm, als dit bij mij gebeurt zit ik toch bijna aan mijn max fsb.
Gooi ik de FSB 3mhz omlaag dan loopt 3dmark weer als een zonnetje.
Loopt je PC echter wel vast, zit je toch over de max van je systeem heen.
Probeer eens een programmaatje zoals sisoft sandra en doe eens de burn-in wizzard.
Lekker opstressen, het liefst alle tests 99 keer.
Blijft ie dan wel gewoon draaien moet je denk ff 3dmark opniew instaleren.
FF een conclusie trekken om een eind aan mijn verhaal te maken:
Je FSB staat te hoog of je voltage te laag of je multiplier staat niet goed.
Hoop dat je hier wat aan hebt, dit topic zal niet lang open blijven.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

PC loopt niet vast, blijft niet hangen, hapert niet, maar 3dmark stopt er gewoon mee.
Mooi toch? Wat wil je dan? vastlopers, haperingen, data-loss, system crash etc.?

En nee hoor het is geen bug in 3D Mark, enkelt omdat het progamma flink veel perfomance eist en je systeem, en die kan dat schijnbaar niet aan. Misschien wel een tijdje, maar doordat de temp stijgt, meer storing, en flats, je ben weer in windhoos. Vandaar dat je met goede koeling verder kan overclocken.. Logisch toch?!

Use the Search Luke...

• justifire
  • Laatst online: 22:28

justifire

Shut up and squat !!

Silentpuma schreef op 18 December 2002 @ 19:23:
[...]

Mooi toch? Wat wil je dan? vastlopers, haperingen, data-loss, system crash etc.?

En nee hoor het is geen bug in 3D Mark, enkelt omdat het progamma flink veel perfomance eist en je systeem, en die kan dat schijnbaar niet aan. Misschien wel een tijdje, maar doordat de temp stijgt, meer storing, en flats, je ben weer in windhoos. Vandaar dat je met goede koeling verder kan overclocken.. Logisch toch?!
Hahha.
Vind je dit mooi?
En jij denkt dus dat zo'n redelijk simpel programmaatje als 3dmark meer performance eist dan burn in tests??
Ik sluit het natuurlijk niet uit maar daar geloof ik niet veel van.
En de temperatuur zal het niet zijn.
T-Bird : 13 gradenC stressed
VGA 11 graden C stressed
Ram 36 graden C stressed
Geen temperaturen om benauwd van te worden.
Lijkt me dus echt een BUG.
Iemand anders nog een goede reden die me over kan halen om het systeem de schuld te geven??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

justifire schreef op 18 december 2002 @ 20:15:
[...]

Hahha.
Vind je dit mooi?
En jij denkt dus dat zo'n redelijk simpel programmaatje als 3dmark meer performance eist dan burn in tests??
Ik sluit het natuurlijk niet uit maar daar geloof ik niet veel van.
En de temperatuur zal het niet zijn.
T-Bird : 13 gradenC stressed
VGA 11 graden C stressed
Ram 36 graden C stressed
Geen temperaturen om benauwd van te worden.
Lijkt me dus echt een BUG.
Iemand anders nog een goede reden die me over kan halen om het systeem de schuld te geven??
Ja hoor, honderdduizenden mensen gebruiken dit programma. ALS er een bug was, hadden ze dat onderhand wel geweten he? (bestaat al meer dan een jaar)
Een redelijk simpel programma. |:( OK een burn-in test is veel intensiever ja, maar 3D Mark laat je CPU ook flink zweten hoor!
W8 ff, jij wil zeggen dat je PC een Burn-in test wel overleefd, en 3D mark eruit knalt? Je moet die burn-in test dan ook wel 5 minuten laten lopen he, net als 3D Mark. :?
Nog niet tevreden. OK, laten we het zo zeggen: 3D Mark vind je systeem niet meer stabiel genoeg en zegt, 'doe het zelf maar'. Oorzaak: tever geOC`ed. Logisch? :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Sandra heeft een slechte burn-in test, het is niet constant 100% cpu. Zelfs als je DPC gebruikt en je beweegt je muis dan heb je geen 100% cpu meer. Oftewel, BurnK7 is the only way. En dan niet 1 uurtje maar gewoon een uur of 8 en het liefste meer. Sommige mensen vinden het na een uur of 2 al goed, maar daarna kan de temp nog gemakkelijk 5 graden omhoog gaan ook al was de temp al een uur stabiel.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
1885Mhz of 1729Mhz (dus 13*145 of 13*133) is ook nogal een verschil. Het lijkt me zeker niet uitgesloten dat je CPU gewoon niet verder wil met je huidige koeling.
Ik weet zo niet of je moederbord en je CPU het aankan (je CPU moet unlocked zijn), maar misschien moet je eens 11*166MHz proberen(=1826MHz), dat is in de praktijk zeker sneller dan 13*145Mhz, vooral voor de 3DMark2001SE score. Verder loopt de PCI-bus dan gewoon op 33Mhz en de AGP-bus op 66MHz dus daar heb je dan i.i.g. geen probleem. Kijk eerst of je moederbord dit wel ondersteunt!

Volvo V70 D5 my2011

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

charrel

Cortisol4life..

FalconM schreef op 18 december 2002 @ 23:33:
1885Mhz of 1729Mhz (dus 13*145 of 13*133) is ook nogal een verschil. Het lijkt me zeker niet uitgesloten dat je CPU gewoon niet verder wil met je huidige koeling.
Ik weet zo niet of je moederbord en je CPU het aankan (je CPU moet unlocked zijn), maar misschien moet je eens 11*166MHz proberen(=1826MHz), dat is in de praktijk zeker sneller dan 13*145Mhz, vooral voor de 3DMark2001SE score. Verder loopt de PCI-bus dan gewoon op 33Mhz en de AGP-bus op 66MHz dus daar heb je dan i.i.g. geen probleem. Kijk eerst of je moederbord dit wel ondersteunt!
klopt, als je overklokt zet je ook je ide-agp-pci sloten harder. Iets in je systeem vind dat dus niet leuk en laat het dus vastlopen. Zal het wsl. je vidkaart zijn die een hogere agp-bus niet leuk vind. Ligt niet aan de temperatuur dus! Als je hem op 11x166 wil zetten moet dus wel je multiplyer unlocked worden!!

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 18-12-2002 23:48 ]

Verwijderd

Search/FAQ/basiskennis vraagjes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.