Toon posts:

IRQ probleem! zeer IRRI!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik zojuist naar me IRQ's nadat ik gister win2k erop heb gezet.. zie ik het volgende tot mijn grote verbazing..

http://huizen.dds.nl/~m_sniper/probleem.jpg

Alles verdomme op IRQ 9 zowat... zwaar k*t dus... maar als ik het wil weizigen via apparaat beheer.. nee ho maar kan bij geen enkel apparaat dat op IRQ 9 hangt.. en in me bios de IRQ veranderen nee ho maar dat helpt ook niet...

iemand nog tips oplossingen? ze zijn van harte welkom

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:46

Dark

who tweaked the light?

Het maakt niks uit als je pc en je kaarten ACPI compatible zijn. Als je wel problemen hebt moet je windows 2000 opnieuw instaleren, maar dan tijden het starten F6 in houden en kiezen voor Standaard PC in plaats van ACPI PC....

Verwijderd

Topicstarter
Wat houd dat ACPI eingelijk in?

want voor het booten van windows.. krijg ik in zo'n dos achtig gedoe.. heel andere IRQ's achter mijn device's

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Ik heb dus ook dat probleem snippie en ik weet zeker dat die vastlopers daardoor komen. Maar ik begrijp darkie niet psies denk. Wanneer moet ik nou f6 drukken en wanneer normal pc instellen? Op amd site las ik ook iets over dat je netwerk in bepaald slot moet enzo is daar echt iets van waar?
------------------
TB 900@900 @ asus a7v ; live player; prophet geforce ; 256 mb ram pc 133; 100mbit nertwerk kaartje

Verwijderd

Win2k heeft hier wel vaker last van, volgens mij niks om je druk over te maken

Verwijderd

Hoe verklaar je anders mijn vastlopers ik heb echt alles ander geprobeert

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:46

Dark

who tweaked the light?

Op www.ntfaq.com vindt je er wel wat over, hier staat ook hoe je het kan veranderen zonder opnieuw te setuppen --> http://www.ntfaq.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=15299&SearchString=acpi

Verwijderd

acpi betekend dat het os alle zaken mbt het toewijzen van bronnen (ie irq's) en power management van het bios overneemt. als je geen problemen hebt is dit verder geen probleem (hehe).
als je acpi wilt uit schakelen kan dat alleen tijdens de installatie van w2k. zodra setup start en de melding 'setup is inspecting your system'(of iets dergelijks) weegeeft druk je op F5. even later wordt je dan gevraagt welke HAL je wilt gebruiken. Kies dan voor 'Standard PC'.

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 08:55

AMD

Life is short. Play more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 14:41 schreef WiNKy het volgende:
Hoe verklaar je anders mijn vastlopers ik heb echt alles ander geprobeert[/quote]Je kan natuurlijk proberen om even (bijvoorbeeld) je geluidskaart in een andere PCI slot te zetten.
Ik draai ook Win2K en heb ook dat alles op IRQ 9 staat en had ook dat mijn PC steeds op zijn muil ging. Toen ff mijn PCTV Rave in een andere PCI slot. Nu nooit meer crashes, maar wel dat nog steeds alles op IRQ 9 staat.

Verwijderd

tnx a lot

Verwijderd

Topicstarter
Thnx het probleem is opgelost

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat was de oplossing ?
Pagina: 1