Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 14:07:
Dat hangt helemaal van je doel af. Wil je SVCD of VCD maken voor in een DVD speler af te spelen of wil je AVI's voor op je PC af te spelen. Wat is belangrijker de grootte van de output of de kwaliteit.
Wil je hoge kwaliteit en kleine bestanden, kies dan de divx codec met een hoge bitrate (en zet 2-pass encoding en VBR aan (bestanden worden nog iets kleiner hierdoor)). Voor audio kun je bijvoorbeeld de MPEG 1 Layer 3 codec gebruiken (gewone MP3 kwaliteit en beter in sync dan de divx audio codec). De bitrate is variabel en bij een normale pal resolutie krijg je met 1050kbps al een goede kwaliteit (beter is 1500+, maar dat hangt ook af van je bron bestanden (ruis, resolutie) en de grootte die de output mag hebben.
Wil je een film op SVCD of VCD zetten dan moet je naar MPEG2 resp. MPEG1 encoden. MPEG2 kun je nog leuke instellingen meegeven waaronder (VBR en 2pass encoding) (video 480x576pixels, audio 2channel stereo 44.1Khz met een mpeg codec coderen) VCD levert de belaberdste beelden op maar daarme kun je wel 50minuten (bijna)vhs kwaliteit op een 74min cdtje proppen en hij is DVD speler compatibel.
Ik hoop dat je hier al wat mee kunt, het zou prettig zijn als je meer info verschafte over wat je ermee wilt doen.
Maar hoe gebruik je dan een divx codec?
Ik heb het vroeger wel gedaan met hoe heette dat progje toch....
......
flaskmpeg voor divx maken
Maar ik wil eigen SVCD's maken, zijn die goed van kwaliteit?
en kan een gewone pc die ook lezen?
maar als ik de standaard optie SVCD kies, dan wordt het beeld hoog en dun (vertrokken formaat), en de kwaliteit is rondom belabbert, en de film hapert.
rara wat is dit?
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 19-12-2002 20:04
]