Dual monitor en win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 15:26

voz

De echte kenner

Topicstarter
Ik heb een asus v3400TNT AGP kaart en een ATi 3D rage II+ PCI in mijn systeem hangen. Onder windows 98 werkte dual monitor echt perfect, maar onder win2k weigert mijn 2e videokaart elke dienst. Driver voor de TNT is detonator 6.31, voor de ATi de standaard win2k driver. In win98 gebruikte ik de standaard win98 driver dus daar zal het niet aan liggen. Geen driver conflicten, windows geeft aan dat ze beide goed geinstalleerd zijn etc.

Misschien zie ik hier toch iets over het hoofd? Wie helpt!!

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Topicstarter
Ah forget it, I now know the answer so I can't ask the question anymore.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00
Er was inderdaad iets niet goed met dual monitoring in W2k, maar dat had te maken met de desktop uitgerekt over het 2e scherm, het stamt nog van NT4 af. Maar waarom hij bij jou niks doet is mij een raadsel.....denk.....denk......?.....misschien een 1 of ander conflict....kijk anders eens in het log (event viewer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uitrekken is bulsshit.

w2k is gewoon er kritisch wat betreft 2e videokaarten. Ik heb zelf een gf1 DDR en een vanta pci en dat werkt perfect.

http://www.realtimesoft.com/multimon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

ATi ondersteund bij de oudere kaarten de dual monitor functie niet en zijn dit ook niet van plan :(. M'n ATi Xpert@play deed het prima onder W98, maar niet onder W2K. De ATi zit nu lekker in de PC van m'n vriendin te multimonitoren en ik heb een TNT1 PCI genomen.

Of ga op zoek naar een Matrox PCI kaartje: succes verzekerd.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd.. ik reageerde toch echt op pino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Topicstarter
Heb de rage nu in mijn moeders PC gestopt en daar een s3 trio64V+ uitgeplukt. Deze weigert nog meer dienst dan de rage, wil niet eens installeren zonder het irritante gele uitroeptekentje.

Volgens de win2k compatability list is er bijna geen enkele PCI kaart die het wel kan...

Toch maar een G800 dualhead kopen strax...

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er zijn een paar ATi PCI kaarten die werken met dual monitor onder Win2k, maar blijkbaar doet die van jou het niet. Ik heb 't ook ooit geprobeerd met een ATi kaartje (3D Rage nogwat) en dat werkte niet. Ik heb toen maar meteen V3-2000 PCI gehaald en die werkt wel.

De S3 Virge en Trio64V+ doen geen multi-monitor in Win2k. Andere kaarten die het wel moeten doen zijn o.a. de Matrox G200, G100, Mystique en oudere Millenniums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heel veel van die pci kaartjes moeten in BIOS primary zijn om onder w2k te functioneren, dat suckt gewoon als je ook nog wilt gamen onder w98 :(.

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voz

voz

De echte kenner

Topicstarter
Inderdaad, mijn primary scherm is 19"en mijn secondary 14". Ik ga echt niet op die 14" gamen natuurlijk...

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino64
  • Laatst online: 30-08 22:00
Klopt.....mijn reply is verplaatst hehehe:))) VaAG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik hebbun Geforce DDR en Savage4 videokaartje en dat gaat prima, helemaal geen problemen, draait echt wel beter dan onder win98, je kunt ook meer zoals tv kijken op 2e monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
S3 Virge Dx :r
Viper V550 (ook TNT)
-
werkt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dubbelpost :( excusses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 07:41 schreef Aikeleer het volgende:
S3 Virge Dx :r
Viper V550 (ook TNT)
-
werkt prima ![/quote]is dat onder w2k?
Pagina: 1