De laatste tijd heb ik zitten een ontwerp maken voor een aluminium cube case. Het enigste haperpunt
waar ik eeb beetje beschaamd voor ben is
de aan uit knop. Hoe moet ik dat in godsnaam gaan maken? Stel dat ik een mooi schakelaartje heb, wat heb ik dan nog nodig? Of heeft iemand daar een plannetje van?
2 draatjes en een connector voor op je mobo 
je kan zoiets ook wel op goolge vinden..
[google=schakelaar aansluiten op moederbord]
[ Voor 50% gewijzigd door Looki op 18-12-2002 13:55 ]
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Ik heb deze voor mijn alu cube besteld...
[rml][ IA] Blue LED Illuminated switch (mooiste knopjes topic)[/rml]
Ik vrees alleen dat je te laat bent
[rml][ IA] Blue LED Illuminated switch (mooiste knopjes topic)[/rml]
Ik vrees alleen dat je te laat bent
ik zit met het zelfde probleem met mijn koffer...
alles zit er in, alleen nog een aan/uit switch (ook de ledjes nog...)
ik zat er aan te denken om het via een uitgezaagd stukje van de koffer te doen, dit kan misschien ook met je cube...
alles zit er in, alleen nog een aan/uit switch (ook de ledjes nog...)
ik zat er aan te denken om het via een uitgezaagd stukje van de koffer te doen, dit kan misschien ook met je cube...
I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message
En als je nog een kast hebt waar de hardware uitkom. dan kan je daar ook de draadjes en de connector vindenLooki schreef op 18 December 2002 @ 13:53:
2 draatjes en een connector voor op je mobo
Ceci n'est pas une signature!
ik heb ook een switch nodig. Alleen ik weet niet wat voor eentje. Echt supergoedkoop mag hij want je ziet hem niet zitten en zal weinig gebruikt worden, zit namelijk in een server
.
.
Verwijderd
Je kan zelf ook heel mooi knopjes maken. De mijne zijn bijna af. ik denk dat ik ze nog vor het weekend hier ergens post.
voor een ATX mobo hoef je toch alleen een schakelaartje te hebben wat "even" contact maakt?, voor 'n AT mobo moet je eentje hebben die aan blijft.... daar de draadjes aan solderen, op je mobo prikken, klaar..
Je kunt elk schakelaartje gebruiken voor je aan/uit. Zolang je er maar voor zorgt dat je ze goed vast soldeert. Ik zou persoonlijk voor een een stevige en mooie en goed handelbare knop nemen
At dawn on the fifth day look to the east
Ik zag laats een casemod waarbij iemand zo'n goede stevige "Trein_deur_open_knop" gebrukte. Zo'n knop maakt namelijk ook maar heel even contact.
[ Voor 14% gewijzigd door BovenHond op 18-12-2002 20:35 ]
Wat wil je ? Een schema oid ?
Ik heb me net met respect kapot gelachen om al je andere topics !
Nogmaals, welkom op got lees de faq gebruik de search. Tip wacht met modden tot je een jaar of 10 ouder bent. Oja en als je die tip in de wind slaat [rml][ OC/CM] De mislukkingen[/rml] is misschien een topic waar je ons kan vermaken
Ik heb me net met respect kapot gelachen om al je andere topics !
Nogmaals, welkom op got lees de faq gebruik de search. Tip wacht met modden tot je een jaar of 10 ouder bent. Oja en als je die tip in de wind slaat [rml][ OC/CM] De mislukkingen[/rml] is misschien een topic waar je ons kan vermaken
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Verwijderd
Laat dat arme kindje nou eens met rust. Ik heb em in vorige topics al genoeg afgezeken...
Maar mijn oplossing: 100 uF 16V condensator aan de powerknop aansluiting op je mobo, werkt perfect, gaat de PC vanzelf aan zodra ie stroom krijgt.
Maar mijn oplossing: 100 uF 16V condensator aan de powerknop aansluiting op je mobo, werkt perfect, gaat de PC vanzelf aan zodra ie stroom krijgt.
Foutje
[ Voor 97% gewijzigd door Steefph op 19-12-2002 16:15 ]
Alles is terug te redeneren naar 4
Verwijderd
elke push to make contact button kun je toch gebruiken....
kon je zelf ook wel verzinnen lijkt me.
www.conrad.nl , genoeg keuze. Alu knoppen zitten daar wel tegen de 12 euro. Kinda expensive maar wel mooi.
kon je zelf ook wel verzinnen lijkt me.
www.conrad.nl , genoeg keuze. Alu knoppen zitten daar wel tegen de 12 euro. Kinda expensive maar wel mooi.
Dank u, en aan Interstice: te laat, case is al gemod, zitten 2 raampjes in en vandaag komen er 2 lampjes (binnenkort fotos), dus als je je bescheten bejaarde muil kunt houden... jij f°°°°°° aarslikker jong wtf wil je hier mee bereiken hé? Btw heb jij eigenlijk al eens een vinger naar je kast uitgestoken? Als je dat nog niet gedaan hebt, goede tip : haal het deksel van je kast als je hem mod want sommige hersenloze aardwormen zouden dat wel eens vergeten!!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 10:08 ]
Aan/uit knop is gewoon een kwestie van even contact maken tussen twee pinnetjes op je moederbord. Zie de handleiding voor welke pinnetjes.
Dus een simpele drukschakelaar zou genoeg moeten zijn. Die dingen, en de pin-headers voor de aansluiting op het moederbord kun je gewoon bij een elektronicazaak halen..
En Dingstje007: Ik heb ook nog een tip voor jou.. Als je hier langer wilt blijven moet je je toch weten te gedragen.. Check je mail straks maar even..
Dus een simpele drukschakelaar zou genoeg moeten zijn. Die dingen, en de pin-headers voor de aansluiting op het moederbord kun je gewoon bij een elektronicazaak halen..
En Dingstje007: Ik heb ook nog een tip voor jou.. Als je hier langer wilt blijven moet je je toch weten te gedragen.. Check je mail straks maar even..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()