[Core PHOTO-Paint 8] transparantie van links naar rechts

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Ik ben bezig met een klein websiteje en nu heb ik een plaatje wat ik gedeeltelijk als achtergrond wil gebruiken. Nou leek het me leuk om deze van links naar rechts af te laten lopen naar de achtergrond kleur van mijn website: Dus links plaatje helemaal zichtbaar, midden tussen vorm, rechts alleen achtergrondkleur.

Wat mij een goede oplossing leek was het volgende:
2 layers. Layer 1 het plaatje, Layer 2 een vlak met de achtergrondkleur van de website. En dan op een of andere manier met transparantie deze in elkaar over laten lopen > maar wel van links naar rechts!

welke optie moet ik hier voor gebruiken in Corel Photo-Paint 8??

Ik heb al even gezocht hier maar kan het antwoord niet vinden...

Alvast bedankt voor jullie hulp

• Wizzing
Sorry maar ik begrijp het nog niet helemaal.. misschien kun je er nog een klein beetje uitleg bijgeven hoe ik door de transparantie te lokken dit effect krijg? In ieder geval al bedankt voor de link

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Nou, je opent Photopaint.

Druk op F1.

Volg de aanwijzingen op het scherm

Zoek naar "transperantie" of "transparency" afhankelijk van de taal van je programma.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Wizzing
Ok bedankt... het was even zoeken maar ben er uitgekomen. (ja je had gelijk ik moest beter zoeken.. maar wist niet hoe het heette)
Een transparantieverloop op een voorwerp toepassen

Met het Voorwerptransparantiegereedschap kunt u een verloop toepassen die geleidelijk de transparantie van een voorwerp wijzigt alsof het voorwerp langzaam in de achtergrond of volgens een vorm verdwijnt. U selecteert de vorm of het type van het verloop alsmede de begin- en eindpunten, transparantiewaarden en richting van het verloop in het rolmenu Gereedschapinstellingen of op de eigenschappenbalk. U kunt ook een structuur aan de transparantie van een voorwerp toewijzen of bitmapvullingen gebruiken die u kunt schuintrekken, roteren en vergroten/verkleinen.

Het verlooptype komt in het afbeeldingsvenster te staan als u het type in het rolmenu Gereedschapinstellingen of op de eigenschappenbalk selecteert. Bovendien wordt het verlooptype als een kleine grijstintafbeelding in het rolmenu Gereedschapinstellingen weergegeven. U annuleert het verloop door een ander verlooptype te kiezen of door Geen in de keuzelijst Vultype te selecteren.
Volgens mij is dit het effect wat ik zoek.. ik zal even verder prutsen

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
ik doe altijd control + k, dan zit je in het alpha kanaal, daar een zwart wit verloop maken zoals je wilt, dan met control k terug, selecteren, bestand -> nieuw document -> van klembord
hoppetee!
Pagina: 1