Toon posts:

Verwijderen FAN GFIImx

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In mijn systeem zit een GeforceII mx videokaart met daarop zo'n vervelende koeler. Deze maakt veel lawaai en moet eens in de x maanden worden gesmeerd.
Ik vraag me af: kan ik deze fan verwijderen zonder dat mijn kaart naar de eeuwige VGA velden verhuist?
Heeft iemand ervaring met de levensduur na het verwijderen?

P.S. De kast is goed gekoeld en een GFIImx is niet echt modern, ik kan me voorstellen dat moderne, snellere kaarten veel meer hitte produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die fan zit er niet voor niks lijkt me? zelf heb ik ook een Geforce 2 MX (400) maar daar zit geen fan op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Zet er een groot passief koelblok op.. dan houd hij het wel.. alleen ben je wel een PCI slot kwijt

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looki schreef op 18 december 2002 @ 13:46:
Zet er een groot passief koelblok op.. dan houd hij het wel.. alleen ben je wel een PCI slot kwijt
Hehehe dat ding word wreed warm!! Met een pasief koelblok ben je gelijk al je PCI sloten kwijt, als je em goed wil koelen !!!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het raar dat er op de gforce2 een koeler zit,want ik heb de gforce 3 en die in passief gekoeld.er zit gewoon een 35X65 heatsink op,en daar heb ik zelf een 60mm fan opgezet.
maar natuurlijk kun je je fan eraf halen,en als je dat goed en voorzichtig doet zal het levensduur niet anders zijn.mischien is het een ideetje om er een zalmann heatpipe op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ff niet door dat je zonder fan verder wilt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 08:41
Ik heb een Geforce II MX (asus 7100) gehad en die fan maakte ook bijzonder veel lawaai,.
Heb ik eraf gesloopt en nooit problemen mee gehad.

Dus die koelblok die daarop zit is al goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb ook een gf2mx 400 en daar zit ook alleen zo'n passief koelblok op en daar draait ie prima mee. je bent er inderdaad wel minstens 1 pci aan kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien uitleggen wat die fan er dan op doet? zit ie er voor de sier dan?! maargoed, hij zal een stuk warmer worden ,waarschijnlijk dus niet te warm dat ie defect raakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Whehe....heb hier o.a. een PC staan met een Hercules 3D Prophet waar nu geen koeler en geen koelblok op zit... :P
Wordt super heet!
Hij doet het nog wel, is al maanden zo... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 10:24
Als er geen fan op zou zitten kan ie wel eens te warm worden en data in de vernieling helpen (schermopmaakdata), of gewoon compleet de mist ingaan en je sys laten hangen.

Mijn MXje (zonder fan, enkel koelblokje) deed soms wel vaag, maar nu laat ik een 8 cm fan loodrecht over de kaart laat blazen en sindsdien heb ik hier geen problemen meer mee gehad.

Meestal zal een passief gekoeld kaartje net voldoende gekoeld worden om geen problemen te geven, maar in de zomer kan je'r dan wel eens last van krijgen omdat ie dan toch net ietsje te warm wordt...
De levensduur zal waarschijnlijk ook iets korter zijn als er geen fannetje opzit.

edit:
typo

[ Voor 4% gewijzigd door Fragbeestje op 18-12-2002 14:39 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

op mijn hercules 3d prophet 2 MX zit ook alleen maar een blauwe heatsink van +- 1cm dik ofsow.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 13:15

Janao

Dog Clubbing Cat

ik heb een Geforce 2 mx200 waar alleen een heatsink op zit, werkt prima alleen in de zomer wordt ie wel heel warm

ik zou wel zorgen voor een grotere heatsink

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Orion84 schreef op 18 December 2002 @ 14:51:
op mijn hercules 3d prophet 2 MX zit ook alleen maar een blauwe heatsink van +- 1cm dik ofsow.
Hm die heb ik ook, terwijl er op m'n andere GF2MX400 wel weer een fan op zit alleen ik geloof niet dat die echt veel nut heeft. dus die kan je er net zo goed afslopen lijkt mij. Wel even voor een vervangende heatsink zorgen maar die hoeft echt niet superdik te zijn als er maar iets van een heatsink opzit.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragbeestje schreef op 18 December 2002 @ 14:38:
Als er geen fan op zou zitten kan ie wel eens te warm worden en data in de vernieling helpen (schermopmaakdata), of gewoon compleet de mist ingaan en je sys laten hangen.

Mijn MXje (zonder fan, enkel koelblokje) deed soms wel vaag, maar nu laat ik een 8 cm fan loodrecht over de kaart laat blazen en sindsdien heb ik hier geen problemen meer mee gehad.

Meestal zal een passief gekoeld kaartje net voldoende gekoeld worden om geen problemen te geven, maar in de zomer kan je'r dan wel eens last van krijgen omdat ie dan toch net ietsje te warm wordt...
De levensduur zal waarschijnlijk ook iets korter zijn als er geen fannetje opzit.

edit:
typo
ja wat verwcht je van een kaartje, het zou mij weinig uitmaken of de kaart 5 of 8 jaar meegaat.

Ik heb hier trouwens een geforce 2 mx 400 zonder fannetje dus het kan best lijkt me. een vriend van me heeft ze geforce 256 vernield met het eraf halen van fan :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb een Asus v7100 zit ook geen fan op. En hij zit in een systeem waar bijna geen airflow is. Werkt perfect hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Die fan zit er idd nie voor niks, maar je kan hem er wel afhalen, als je er dan wel bijv een übergroot koelblok opzet, zoals de 80hp:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/zalman80hp.jpg

maar dat er op snellere videokaarten altijd een fan zit maakt niks uit, ik heb een TNT2 gehad (is nu dood) waar zelfs een fan op zat :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 01:16 . Reden: euss: link gewijzigd in klikbaar plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

ik had een mx/mx400 (32mb) en daar zat ook geen fan op

Verwijderd

Ik heb ook zo'n kaart en een half jaar geleden gewoon dat herrie ding eraf geschroefd. Tot op heden nog geen gekke dingen gemerkt.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 10:29
Ik heb er een die standaard geen fan heeft. Je kan eventueel overwegen om de core iets te onderklokken.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
Zal er ook wel aan liggen of je voorde rest een beetje goeie koeling in je kast heb denk.
Ik heb zelf een Radeon 9000 en daar zit ook geen fan op. Ga er wel een heatsink opzettuh, maar das meer voor de mooieg heid voor in me mod (met vensters).
Pagina: 1