Toon posts:

[Win2k] roaming profiels, programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat je met win2k server een active dir kan maken. en dan met domein ga werken. :?

MAAR.

Mijn situatie,

Heb 1 server met ftp, ICS, win2k
En een 4 computers met win2k

Nu wil ik zonder win2k server, dat gaat gewoon nog boven mijn pet.
zo instellen dat een user, b.v. TON op 1 van de 4 computers zijn eigen buroblad krijg, mail. en documenten. maar dat ie dat van de server afhaald.
maar als ie naar een andere comp gaat. weer zijn instellingen krijgt

bestaat dit.. :+ ???

in een progie. dat ik op mijn server kan zetten? of moet ik toch het win2k server voor dummie boek kopen???

ps. niets op google kunnen vinden , en ook niet in search.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Per default staat het profile van een gebruiker op c:\documents and settings\username
Dat is vast wel ergens in het register te wijzignen. 8)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Je kan toch gewoon je server als domeincontroller zetten, gewoon run - 'dcpromo', ok, ok, ok en 't is in orde.
dan kan je in active directory heel gemakkelijk de plaats van je profiel bepalen.
heb ik ook gedaan, zonder er zelfs maar iets over te lezen of zo.
(ben ik nu wel aan't doen, beetje verdiepen kan nooit kwaad. :) )

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:26

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Nu wil ik zonder win2k server, dat gaat gewoon nog boven mijn pet.
Hij zegt toch dat hij dat niet wil. :?
Overigens is het draaien van dcpromo en ok, ok, ok niet de manier om een correct geinstalleerde DC te maken.
Helaas wordt dit nog te vaak gedacht, en dan zit je bij je eerste klant, en.. heee waarom doet hij dat nou niet.... Bij mij thuis werkte dat wel :?

Verwijderd

Topicstarter
Maar b.v. mijn docmumenten kun je verplaatsen. naar de server. maar kan dat niet met het mapje bureuablad??

en met het mapie van outlook??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Moet je ff een pilicy opzoeken.
Wij deden dit 'vroeger' al met Win95

Gewoon met Poledit (en dus registry) aangeven waar de desktop/startmenu en dat soort meuk te vinden was.

Move NT > WOS

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Veel makkelijker is gewoon een beetje oefenen met Active directory.. heb je zo onder de knie, en dan kan je het veel georganiseerder doen. is ook leuk om mee te oefenen, en dan leer je ook nog es wat ;)

Maarre, je moet een domein hebben om overal met eenzelfde user aan te kunnen loggen. dus antwoord op je vraag is nee. met een werkgroepje heb je alleen maar lokale gebruikers, en geen roaming profiles.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 14:43 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
CyberJ schreef op 18 December 2002 @ 14:10:
[...]

Hij zegt toch dat hij dat niet wil. :?
Overigens is het draaien van dcpromo en ok, ok, ok niet de manier om een correct geinstalleerde DC te maken.
Helaas wordt dit nog te vaak gedacht, en dan zit je bij je eerste klant, en.. heee waarom doet hij dat nou niet.... Bij mij thuis werkte dat wel :?
hij wil het niet omdat het boven zijn petje gaat, maar als er niks moeilijk aan is, kan hij het evengoed wel doen.
Er wordt hier ook niet gesproken over klanten, maar simpel thuisgebruik.
Ik zeg toch dat je je moet verdiepen om verder te configureren.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Mijn advies is ook om toch van die server een domain controller te maken. Dit is leuker, je leert er weer wat van en het beheer is centraal(op de server) geregeld.
Maar als je dat echt niet wilt zal je op elke pc de 4 gebruikers aan moeten maken. Je moet dan op elke pc dat je de gebruikers aanmaakt in moeten stellen waar hij zijn profiel vandaan moet halen. Het makkelijkst is dan om op de server een directory 'profielen' aan te maken, deze share je dan weer. Hier zet je dan de profielen neer. Op de clients zal dan het profiel pad luiden als bijv. \\server1\profielen\%username% . Als je ook nog de profielen af wil schermen zal je ook de gebruikers op de server aan moeten maken en dan de rechten op de profielen goed zetten. Als je dit niet wil zal je gewoon op de share en op de profielen directory en alles onderliggend gewoon everyone full controll moeten zetten.
Let er in ieder geval goed op dat zowel de gebruikersnamen als de wachtwoorden op elke pc(en sever) gelijk zijn, anders gaat het niet werken.

Edit1: Opmerking: Als je al op je server ftp en ics heb draaien is een domainconroller opzetten ook niet zo moeilijk en denk ik dat je dat heus wel zal lukken, daarna gebruikers aanmaken en profiel instellen is een eitje. Tevens zit w2k bordevol wizzards en helps... En als je enige interesse heb zal je het opzetten van een DC best wel leuk vinden en zal je ook nog eens ontdekken wat het nog meer kan....

Edit2: Advies: Toch maar eens het win2k server voor dummies boek kopen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rudie_V op 18-12-2002 15:13 ]

Pagina: 1