Ati Fire GL 7800 Mobility schokt

Pagina: 1
Acties:

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Dit vraag ik even voor een kennis van mij. Als hij UT speelt, een botmatch,gaat alles prima. Maar zodra online schokt z'n beeld. Ping is prima, zo'n rond de 30-35. Ik heb al gekeken voor eventueel drivers update, maar kan deze niet vinden. Volgens Ati site zijn deze ook niet apart te downen.

Verdere specs v/d laptop:

p4 1800 mhz, 512 MB DDR geheugen, 60 GB HD.
*The ATi FireGL 7800 is built on the ATi Mobility Radeon 7500 GPU core*
Wat zal het schokken tijdens het online gamen kunnen veroorzaken?

[ Voor 9% gewijzigd door toastingnow op 18-12-2002 13:01 ]

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

erm offline gamen is minder cpu belastend lijkt mij. Dus tijdens een online spel moet de cpu meer data verwerken en versturen naar de server. Plus dat de netwerkkaart onboard is en dus via de cpu werkt. EN de vidkaart is ook onboard, dus neemt ook cpu-tijd mee.

Kan zijn dat je cpu het niet red, maar met zo'n proc lijkt me dat raar

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:46
Het is idd wel mobile spul en dus niet zo snel maar ut 1 moet toch zeker wel draaien op dit systeem hoor. Wat is je fps in online en offline spelen als offline wel netjes is moet het haast wel iets zijn met cpu belasting zoals catch zegt.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

sapphire

Die-hard pruts0r

heb ik ook met me GF 2ti als ik online speel

Gabriël AM5

• toastingnow
418O2 schreef op 18 december 2002 @ 17:10:
erm offline gamen is minder cpu belastend lijkt mij. Dus tijdens een online spel moet de cpu meer data verwerken en versturen naar de server. Plus dat de netwerkkaart onboard is en dus via de cpu werkt. EN de vidkaart is ook onboard, dus neemt ook cpu-tijd mee.

Kan zijn dat je cpu het niet red, maar met zo'n proc lijkt me dat raar
De data extra te verwerken (online) moet die kaart/cpu toch wel aankunnen?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

eliminator007 schreef op 18 december 2002 @ 17:19:
Het is idd wel mobile spul en dus niet zo snel maar ut 1 moet toch zeker wel draaien op dit systeem hoor. Wat is je fps in online en offline spelen als offline wel netjes is moet het haast wel iets zijn met cpu belasting zoals catch zegt.
Is niet helemaal waar, heb hier een Ati M7 in mijn laptop en die haalt de snelheid van een normale GF2 GTS.

Post eens de specs van het systeem (merk + type laptop). De drivers moet je bij de fabrikant van de laptop halen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

@eliminator007, "Het is idd wel mobile spul en dus niet zo snel maar ut 1 moet toch zeker wel draaien op dit systeem hoor."

Ik ben t niet helemaal eens met het eerste deel van je reply, het gaat hier om een p4 1800 mhz en geen celeron 333 ofzo??
Ok,Ok, kan vast sneller, maar is absoluut geen trage machine toch?? Ik moet hier toch op een normale manier mee kunnen gamen??

specs zijn:
IBM Thinkpad A31P
Processor Intel Pentium 4 Mobile - 1.8Ghz w/512K Cache
Motherboard Motherboard Based On The Intel i845 Mobile DDR Chipset
Memory 512MB PC2100 DDR SDRAM
Display 15" UXGA FlexView 1600x1200
Hard Drive 60GB ATA-100 12.5mm 5400 RPM Hard Drive
Graphics Card ATI Mobility Fire GL 7800 128-bit 64MB DDR - 4X AGP (dus niet onboard!)
Network 802.11b Wireless - Actiontec
Modem/Ethernet 56K Softmodem by Agere Systems
10/100 Intergrated Ethernet by Intel
Bluetooth Connectivity By Actiontec
Ports 2 USB Ports
1394 Firewire
S-Video Out
Infrared
Dock/port
eplicator Connector
VGA Out
Audio - Headphone/line out, Mic In,
ine IN
AC Adapter In
IBM Embedded Security Systems
2 PC-Card/Cardbus Slots - Stacked Configuration
TEAC DW-28E DVD/CD-Writer 8X
Oh ja, OS is Win XP Professional

Probleem is dat ik bij gamen (voornamelijk UT en alleen online, offline heb ik er geen last van) bv tijdens het rennen ineens niet meer vooruit kom en dus blijf stilstaan, "beeld" (lees:personage) begint dan te happeren als ik blijf rennen (en op toetsenbord en muis reageert ie niet bijna meer) Na een seconde of 2 is dit weg en ren ik ineens weer verder (als ik niet al neergeschoten ben).

Ik maak al gebruik van de laatste drivers van de fabrikant, heb echter geen flauw idee wat ik verder nog kan proberen :-(

• toastingnow
junior_vasquez: Vriend van mij heeft dus een soort gelijk laptopje. En hetzelfde probleem, hopelijk komen we wat verder als we samen opnieuw zoeken.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhh, even een hele grote open deur intrappen hoor, maar welke netspeed gebruikt die kennis ? Want als 'ie netspeed 20000 gebruikt (dat is de instelling voor 'LAN') en er is maar een ISDN lijntje naar buiten toe, dan zou een netspeed van 6000 al aan de hoge kant zijn.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• toastingnow
Jumpstart: Ok, kan ik inkomen. Maar hij heeft gewoon kabel.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Optie 1, het wegdonderen backuppen of renamen van alle .ini files en opnieuw UT starten. Dan moet je wel opnieuw configgen. Kijken of het nu wel werkt. Er wil wel eens het nodige aan vervelende instellingen in .ini files staan die voorkomen dat alles lekker loopt.

Optie 2, tijdens een online game: het drukken op erhh ... F6 ? Niet zeker, maar ik geloof dat dat de key voor netwerk stats was. Ping tijd, packet loss, enz. Kijk of je hier niets ongewoons ziet.

Optie 3, Kijk in windows eens naar de CPU load als je veel data over het netwerk binnenhaalt. Als het inderdaad een soort van 'softLAN' oplossing is, dan kan dat netwerkverkeer flink wat CPU wegkapen.

Oh, en open deur nummer 2: je hebt het over online, maar hebben we het dan over een LAN server, een online server ? meerdere servers geprobeert ? Als je op een overbelaste server zit gaat het natuurlijk ook fout.

Netspeed op 20000 laten staan terwijl je kabelinternet gedeeld zou worden is ook geen goed idee natuurlijk, zeker niet als je last hebt van een gecapte upload van 16 kb/sec. ( = open deur nummer 3 ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door JumpStart op 19-12-2002 11:31 . Reden: kleine toevoeging ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1