Toon posts:

VPN tussen twee netopias werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een VPN op te zetten tussen twee Netopia R9100 routers. De tunnel wordt wel opgezet maar verkeer over de tunnel is niet mogelijk.

de situatie is als volgt:

netopia A (router A )

Heeft een LAN adres 172.28.0.1 en een WAN adres 192.168.0.5 en hangt aan een vigor router welke de def gateway is (192.168.0.100) het internet ip adres is xxx.xxx.xxx.xxx

netopia B (router B )

Hangt gelijk aan het internet adres aaa.aaa.aaa.aaa en heeft een LAN adres van 10.0.0.100.

Nu wil ik met een werkstation welke in het 172.28.0.1 segment hangt connecten naar een server welke in het 10.0.0.100 segment hangt.

Zo als ik al zij wordt de tunnel wel gemaakt maar wordt het 10.0.0.x segment niet naar de andere netopia getrokken. En is dus niet te pingen.

Het tunnel protocol dat ik gebruik is ATMP.

Is er iemand die hier iets mee kan?

Verwijderd

Nog afgezien van mogelijke missende routes, die vigor's doen nat'ten toch? Als je vpn normale IPSEC is (ik ken geen ATMP), dan krijg je problemen met het AH protocol. Dit protocol zet checksums op iedere packet, en op het moment dat je packet door de natrouter heengaat wordt de packet (en dus de checksum) veranderd, waardoor de remote vpn router de pakkettjes niet accepteerd. ESP zou wel gewoon moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 13:53 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

r3b00t: dat verhaal gaat dus alleen op als hij gebruik maakt van IPsec. Maar dan zou de tunnel al helemala niet op komen.
Het is waarschijnlijk wat jij ook al aanhaalt: De routingtabellen op de 2 Netopia routers.
Er staat waarschijnlijk een default route, maar er moet op de netopia1 een route komen voor het 10.0.0 net over de tunnel endpoint IP, en vise versa.

Move naar [NT] aangevraagd..

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 18-12-2002 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt CyberJ, ik maak geen gebruik van IPsec. Maar wil dat later misschien wel gaan gebruiken. Dus die info is wel erg handig.
Maar blijft nog steeds het proleem met de connectie.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Zoals gezegd check de routing tabellen
Post ze anders eens allemaal hier...
+ een tracert

[ Voor 36% gewijzigd door Predator op 18-12-2002 15:26 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs