Casema & internetbankieren probleem

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Hi,

Mijn Pa heeft Casema kabelinternet en sinds kort (eindelijk) zijn witte modem omgeruild voor een COM21 modem. Echt, prima deal, voor 1 euro per maand extra (het eerste jaar) heeft hij een 5 keer hogere downloadsnelheid (18KB/s i.p.v. 3.5KB/s).

Hij heeft een thuisnetwerk met 3 computers. Hij heeft beneden een P4 2.0GHz staan die aan Casema verbonden is met het COM21 modem. Deze computer wordt voornamelijk gebruikt door mijn moeder om te chatten en te internetten. Op deze computer draait WinRoute Pro, zodat mijn Pa ook af en toe eens de kans krijgt om te internetten :+.

Boven heeft hij twee computers staan die aan het netwerk hangen en die de computer beneden als default gateway heeft staan. Vroeger met het witte modem werkte alles prima, en met het COM21 modem lijkt alles ook prima te gaan.

Behalve het internetbankieren dus... Wat hij ook probeert, de SSL connectie timed-out na een tijdje. Als hij het beneden op de computer probeert werkt het wel goed. Er gaat dus blijkbaar iets fout tijdens het routen van de pakketjes (NAT).

Aan de instellingen van WinRoute is niets veranderd, en het is de laatste versie. Er zijn geen portmappings in de firewall, de proxy staat uit, eigenlijk doet WinRoute niets anders dan NAT en DNS Forwarding.

Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Macbook Pro