[CDRW] Philips PCRW 4816

Pagina: 1
Acties:

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 10:52
Mensen ik heb een probleem met mn nieuwe brander. Gister een Philips PCRW 4816 gekocht bij de Media Markt in Heerlen. Thuis netjes ingebouwd, software installeren en dan krijg ik een foutmelding: Kan de bijbehorende hardware niet vinden.
Hij is toch echt goed ingebouwd, master en slave dingen alles goed geregeld. Windows vind hem ook en staat nu ook standaard als cd-rw-station. Maar als het zo blijft staan herkent nero m niet en kan ik met nero dus niks branden.
Best wel irritant. Iemand die dit ook ooit wel ns gehad heeft of iemand die weet hoe t opgelost kan worden?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-03 15:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hier heb ik meer over zien staan mbt "herkenning" in andere topics hieronder...

heb je de laatste versie van Nero???...in een ander topic hieronder ergens staat ook nog een link.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

ff nieuwe nero downen of een ander burn prog usen :)

als windows hem herkent leg het dus aan je fik software. :)
suc6

• TheGHunter
Probleem is dat hij m niet herkent alszijnde PHILIPS Brander, maar als gewone standaard brander. En ik wil dus dat hij m herkent als PHILIPS brander. De officiele software van de cd kan de brander niet vinden en de flash software van de philips site zegt ook dat er geen philips brander in mijn pc zit :|

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Hoe noemt ie dan?
Nog iets: heeft je brander twee rechthoekige leds of twee ronde?

[ Voor 68% gewijzigd door Angels2 op 18-12-2002 22:37 ]

• TheGHunter
Brander heeft 2 ronde leds
Windows geeft de brander aan als:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~huntj039/brander.JPG

• Angels2
Dat zegt spijtig genoeg niet veel. Kan je eens laten zien wat Nero aangeeft bij Choose recorders?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik denk wel dat dit genoeg zegt:

Je brander wordt op dit moment als een cdrom station gezien.... Bij mij (onder XP)
zit ie de fikker echt wel als een brander.... :) hoe zit 't met je drivers???

Humor moet je serieus nemen

• Angels2
Normaal gezien heb je geen drivers nodig als je PC goed geinstalleerd is. Het kan natuurlijk zijn dat je ide niet fatsoenlijk geinstalleerd is (via 4in1 en dergelijke zooi). Normaal is het inpluggen en werken. De drive kan natuurlijk ook een foute naam hebben en daardoor niet werken.

• TheGHunter
Ik heb mn vorige brander ( Sony 12x ) vervangen door deze Philips. Ik heb voor zover ik weet alles geinstalleerd, ook de via 4in1 drivers. Wat drivers betreft, die wil hij dus niet installeren omdat hij geen philips brander in t apparaat vind.
Nero geeft dit aan:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~huntj039/brander2.JPG
Alleen de virtual drive dus, helemaal geen brander.

Hoe bedoel je dat de brander een foute naam kan hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door TheGHunter op 19-12-2002 11:20 ]

• Razer
  • Laatst online: 17:58
Als ik jou was zou ik hem eens gaan omruilen, waarschijnlijk ligt het aan de brander en niet aan je PC.

• TheGHunter
Ik denk dat ik dat maar ns ga doen ja, volgens mij klopt er idd iets niet aan dat ding. Bedankt voor jullie reacties allemaal. Als de volgende brander weer dat probleem heeft kom ik wel weer ff langs :). Hier kan vanaf nu een slotje op dus :)

• Angels2
Lijkt me ook dat je brander defect is. Het is een nieuwe, dus je zou gewoon een nieuwe moeten krijgen. Veel succes bij het omruilen.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 10:44
Herstart de pc eens, misschien dat Nero de brander na een reboot wil vind. Dat was bij mij het geval.

Verwijderd

Philips en nero is bad combi :(

Verwijderd in "Nero 5.5.10 verkloot al mijn cd's (Phili"

Das mijn topic, werkt niet lekker meer met elkaar... Gelukkig is het een oudje en ga ik morgen voor de Liteon 48X :)
Pagina: 1