Toon posts:

[serieus] over mail worden bedreigd

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo..
ik zit hier met een serieus probleem..
een meisje uit mijn klas.. krijgt dreigmail van een hotmail adres
het systeem beheer van onze school is nu van alles aan het uitzoeken over deze dreigementen hoe kan ik uitzoeken wie er op dat moment heeft ingelogd en met welk ip nummer..
en wie op dat moment dat ip nummer heeft vrijgegeven

/me speelt voor engel O-)

serieuse antwoorden _/-\o_

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het van een ander hotmail adres is wordt het moeilijk, maar als het van een provider is gedaan dan wordt er altijd in de header het ip van de verzender meeverzonden. Via de provider en aangifte bij de politie is er dan het eea mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
YT-Croc schreef op 18 December 2002 @ 12:38:
Als het van een ander hotmail adres is wordt het moeilijk, maar als het van een provider is gedaan dan wordt er altijd in de header het ip van de verzender meeverzonden. Via de provider en aangifte bij de politie is er dan het eea mogelijk.
maar bij hotmail moeten ze toch ook kunnen zien welk ip nummer er op dat moment heeft ingelogd ???

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
in hotmail wordt je ip meegestuurd, ligt er nu alleen dus nog maar aan hoe dat gaat op jullie school! en 't is dus een onbekend mailadres?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 12:36:
hallo..
ik zit hier met een serieus probleem..
een meisje uit mijn klas.. krijgt dreigmail van een hotmail adres
het systeem beheer van onze school is nu van alles aan het uitzoeken over deze dreigementen hoe kan ik uitzoeken wie er op dat moment heeft ingelogd en met welk ip nummer..
en wie op dat moment dat ip nummer heeft vrijgegeven

/me speelt voor engel O-)

serieuse antwoorden _/-\o_
Wat willen ze precies gaan uitzoeken :X

Of gaan jullie ervan dat het op jullie school verstuurd is :P

• Klippy
  • Laatst online: 23:22

Klippy

Still Game

Wat heeft de school er eigenlijk mee te maken?

Worden de mails van school uit gestuurd ofzo dan? Anders snap ik dat inlog gedeelte niet zo.

Maar als het via hotmail gaat heb je weinig concreets. Maar volgens mij wordt ook met Hotmail het IP meegezonden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Y0ur1
  • Niet online
dog4life schreef op 18 december 2002 @ 12:40:
in hotmail wordt je ip meegestuurd, ligt er nu alleen dus nog maar aan hoe dat gaat op jullie school! en 't is dus een onbekend mailadres?
Ja ok, maar gebeurd dit ook als je online bericthen verstuurd via hotmail? Dus echt web-based

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 09:36
Altijd ja. Bekijk de header maar eens: X-Originating-IP: xxx.xxx.xxx.xxx

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

LiquidSilver schreef op 18 December 2002 @ 12:41:

Worden de mails van school uit gestuurd ofzo dan? Anders snap ik dat inlog gedeelte niet zo.

Maar als het via hotmail gaat heb je weinig concreets. Maar volgens mij wordt ook met Hotmail het IP meegezonden.
Jah, er staat toch in de header van dat mailtje de tijd en IP van de pc enzo? En dan kan je zo via logfiles opzoeken wie op welke pc heeft gezeten en wanneer in principe, als het binnen de school was. Daar buiten wordt het lastiger, dan moet je het ip gaan traceren en kun je achter de provider komen en vervolgens die op de hoogte stellen lijkt mij.

edit: iets te laat :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Y0ur1
  • Niet online
Nou dan is het alleen nog een kwestie van uitzoeken van wie dat ip is, en als het echt ernstig is aangifte doen

• Klippy
  • Laatst online: 23:22

Klippy

Still Game

YT-Croc schreef op 18 december 2002 @ 12:46:
Nou dan is het alleen nog een kwestie van uitzoeken van wie dat ip is, en als het echt ernstig is aangifte doen
Je provider zal die info natuurlijk alleen doorgeven als het ook ECHT ernstig is en je de politie etc er al bij hebt gehaald.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• kamerplant
  • Niet online
YT-Croc schreef op 18 december 2002 @ 12:42:
[...]

Ja ok, maar gebeurd dit ook als je online bericthen verstuurd via hotmail? Dus echt web-based
Jawel. Check de headers:
X-Originating-IP: [HET IP]
From: "Voornaam Achternaam" <mailadres@hotmail.com>
To: databeest@mailisp.nl
Goed, dan kun je acherhalen vanaf welke ISP het is gemailt, en er een abusemail naartoe sturen. Dan kun je niks meer doen dan hopen dat ze de boel hebben gelogt, en de informatie naar jouw op willen sturen..

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 18-12-2002 12:48 ]

🌞🍃

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
idd, moet je uiteraard wel die hotmail lezen via outlook (express)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Tenzij er gebruik wordt gemaakt van een anonieme proxy...

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSilver schreef op 18 December 2002 @ 12:41:

er staat iets in van : ik zit bij je in de klas

en aangezien wij van die vage figuren in de klas hebben

kan ook een "valstrik" zijn

maar zo doende ze is naar systeem beheer geweest en die willden er mee aan de gang gaan

Verwijderd

Topicstarter
keb nu het ip nummer weten te achterhalen.. via header.

kan iemand mij nu ook vertellen welke provider deze ip heeft vrijgegeven??
kan ik dit opzoeken of zo

Verwijderd

doe een tracert naar dat IP adres en dan zie je wel welke provider het vandaan komt.
dus je opent een dos-prompt en typt : tracert <ip adress>

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 21:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 13:17:

http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/whois/whois.html

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 13:17:

Of gebruik Neotrace. Geeft een hoop informatie. Als je een provider hebt waar het vandaan komt is het helaas nog de vraag of zij er iets mee kunnen/willen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 13:37 ]

Verwijderd

Email direct vanuit hotmail forwarden naar een ander adres. x-original ip adres eruit halen, et voila.... rest lijkt me duidelijk he. Tracertje erop los laten, provider mailen wieop dat moment dat ip adres had... en je hebt de dader.

• Jelmer
  • Laatst online: 08-08 09:36
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 14:34:
Email direct vanuit hotmail forwarden naar een ander adres. x-original ip adres eruit halen, et voila.... rest lijkt me duidelijk he. Tracertje erop los laten, provider mailen wieop dat moment dat ip adres had... en je hebt de dader.
En dan weet je nog niets... zeker als er geen reverse DNS is. Nee je kunt beter zoals hierboven al staan een whois doen bij ripe. Daar staat vaak ook een contact of zelfs een abus adres bij van de gene wie die iprange heeft toegewezen gekregen.

Verwijderd

Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad met een vrouwelijke collega die minder frisse mailtjes kreeg. Logging aangezet, zoek op hotmail account en het was in dit geval relatief eenvoudig om de afzender hiermee te confronteren. Contract werd per direct in beeindigende zin herzien.

Verwijderd

bij Hotmail ga je naar options daar verander je de mail display settings en zet dan de Message Headers op advanced
Dan zie je alle header in het mailtjes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 16:19:
bij Hotmail ga je naar options daar verander je de mail display settings en zet dan de Message Headers op advanced
Dan zie je alle header in het mailtjes
dit heb ik gedaan heb het ip nummer "gekregen"

heb dit in Neotrace laten traceren en heb de "provider" ook weten te achterhalen..
alleen nu nog beetje medewerking van de provider

Verwijderd

mocht je van de provider geen medewerking krijgen
ga je met een print van het belastende mailtje ( delete het origneel niet ) naar de politie en doe er aangifte van .
Mochten ze daarna nog niets doen dan zijn er denk genoeg juristen die er hun tanden in willen zetten.

Verwijderd

Ff domme vraag maar geloof je dan allem post die je krijgt van hotmail.com ?
das toch vragen om porblemen
kijk als je nu bij een echt email adres hebt ban een isp en daar krijg je van zulke email dan neem je di seriues maar bij hotmail.com ik zal ze nie zerieus nemen. Account killen
en een new one nemen

• dog4life
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 21:31:
mocht je van de provider geen medewerking krijgen
ga je met een print van het belastende mailtje ( delete het origneel niet ) naar de politie en doe er aangifte van .
Mochten ze daarna nog niets doen dan zijn er denk genoeg juristen die er hun tanden in willen zetten.
Haha nou, ik denk dat die wel wat serieuzere dingen te doen hebben. No offence trouwens!! Ik weet ook niet wat er allemaal instaat. Ik ben een keer irl bedreigd, ik wist door wie (een turk uit m'n klas met 5 vrienden van 'm) en heb aangifte gedaan bij de politie, directie vd school op de hoogte gesteld, maar helemaal niks.... Nog een keer zoiets en degene die me zoiets flikt die krijgt t heeeel moeilijk >:) >:)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Gewoon 'block sender' doen :)

Magoed, het niveau van de posts is wel aardig sneu aan het worden hoor (dog4life :| ).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• dog4life
  • Niet online
nigelator schreef op 19 december 2002 @ 21:57:
Gewoon 'block sender' doen :)

Magoed, het niveau van de posts is wel aardig sneu aan het worden hoor (dog4life :| ).
Misschien kan je niet lezen, maar er staan MIJN ervaringen, en ik denk dat ze niet veel zullen doen tegen een (veelal) ontraceerbaar hotmailaccountje. En er stond ook no offence! En als je goed had gelezen was een post hierboven van mij 'wel normaal'! |:(
Wat ik gewoon wou zeggen is:een jurist zal hier echt niks mee doen, die heeft wel andere zaken aan zijn hoofd. En politie/school hoefde ik ook niet op te rekenen.

[ Voor 18% gewijzigd door dog4life op 19-12-2002 22:03 . Reden: klein vautje ]

Pagina: 1