[topic software]Half jaar na Topix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 00:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Topicstarter
Het is ongeveer een half jaar geleden dat GoT is veranderd van Forum software. GoT is begonnen met UBB. en is vervolgens overgegaan in Topix Maar, naar ik meen, omdat deze software te veel van de resources van de servers vroeg en omdat de software niet meer geupdate werd (dacht ik...) is men in overeen komst gekomen met de jongens van parse. Deze hebben de software "React" geschreven. Deze software werd als eerste in de huischkamer getest waar de kinderziektes er uit werden gehaald.

In juli is men totaal over gegaan op de React software.

Nu een half jaar later, wat vind je er van?

Ik zelf betreur het dat de search niet afdoende werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 18-12-2002 12:45 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dat is inderdaad een minpuntje. Voor de rest vind ik de extra functionaliteit (o.a. quick reply) een welkome verbetering. Volgens mij is de beschikbaarheid ook flink verbeterd (ik ben 5 weken op vakantie geweest, dus misschien heb ik iets gemist ;) )

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GoT is begonnen met Topix.
Welnee, GoT is begonnen met UBB.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Topix is ook weggegaan van GoT omdat het niet meer echt geschikt was voor zoveel users imho.

Ik ben iig wel tevree met React.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
ik vind idd de search er erg veel op achteruit gegaan.
verder heeft react wat meer mogenlijkheden (ondermeer msn icon / report this topic / wat leuke features als tabellen enzo)

over het algemeen ben ik over de snelheid ook wel te spreken, alhoewel got (vooral in het begin) vaak down was

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf zie (ook omdat ik de andere kant kan bekijken :)) ALLEEN MAAR pluspunten ten opzichte van Topix. Let wel: als de search iets eenvoudigs zou zijn was dit alleen geregeld en onder Topix was er ook een search maar die had ook zijn beperkingen.

Verder lijkt het vaak alsof men alleen maar problemen ziet in React en vergeten is dat Topix echt niet je-van-het was. Parse heeft met React een heel mooi product met hele mooie dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 12:31:
Ikzelf zie (ook omdat ik de andere kant kan bekijken :)) ALLEEN MAAR pluspunten ten opzichte van Topix. Let wel: als de search iets eenvoudigs zou zijn was dit alleen geregeld en onder Topix was er ook een search maar die had ook zijn beperkingen.

Verder lijkt het vaak alsof men alleen maar problemen ziet in React en vergeten is dat Topix echt niet je-van-het was. Parse heeft met React een heel mooi product met hele mooie dingen :)
Crew is nou niet echt objectief te noemen of wel....? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Thermo schreef op 18 december 2002 @ 12:36:
[...]

let wel dat de crew ook van functies gebruikt maken die jij misschien niet eens kent. Front-end is 1 ding. maar ook een goed werkend back-end is belangrijk voor een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt prima naar mijn mening!

en voor de search gebruik je gewoon die 'externe omega search'
die werkt echt perfect hoor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nogmaals over de search; die problemen waren er ook geweest als er geen react was.
Zoek nog eens op ACM's reactie's en leest.

Het niet funcioneren van de search (puur doordat de DB niet geindexeerd is meen ik) heeft weinig tot niets met de forum software te maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thermo schreef op 18 December 2002 @ 12:36:
[...]

Juist wel. Ik werkt NIET bij React maar werk met React (en natuurlijk met meer features dan jij denkt). Alleen als er dingen fout zijn/niet goed gaan doen we dat intern oppakken ;)

Enige grote probleem op ons forum is de search en daar word HEEL hard aan gewerkt. Bijv. onze Admin zit mooi in elkaar en kan veel (was in het begin wat lastig zonder goede Admin) :)

Hele grote pluspunt tov Topix: als we iets willen en kunnen beargumenteren word het gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:50
Het is toch ook zo dat wanneer parse besluit te stoppen of iets dergelijks julie nog gewoon zelf kunnen blijven devven toch :?, wat dus niet mogelijk was bij topix.

Kan me herinneren zoiets een keer te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee (ik ben dan ook geen devver maar een progger :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Zelf ben ik tevreden :Y

1.6 heeft wat horten en stoten gekost, maar daarna, en 1.7 draait de boel als een dolle stier.

De search is en blijft het zere been van React. Maar, met 1.8 zal er iig een knoop worden doorgehakt wat de 'toekomst' gaat worden wbt de search.

En er gaat nog veel meer leuks komen :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ItSnows says it all :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem: search heeft niks met React te maken. De USERS posten gewoon teveel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 14:21:
chem: search heeft niks met React te maken. De USERS posten gewoon teveel :+
Gemiddeld aantal postings per dag 33
Wat hebben de users daar nou weer mee te maken :? :+

Het bevalt mij tot nu toe prima. Aantal features die in Topix niet zaten, maar die wel makkelijk zijn, zoals het langer terugkijken van iemands postgeschiedenis dan 2 maanden enzo. Het was aan het begin even wennen, maar het is echt een vooruitgang, heerlijk dat je bugs kunt melden, features kunt aanvragen en dat het er wellicht zelfs nog inkomt ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

React is wmb gewoon goed! Als user zie ik veel voordelen, bijvoorbeeld de heerlijke snelheid bij grote topics, maar ook de manier waarop de devvers alle vragen proberen te beantwoorden, etc. Pushmessages... HEERLIJK!

Search is inderdaad jammer, maar aan de andere kant, die brute search van ACM maakt erg veel goed. Parse moet wel met een hele goede komen wil ik van de omega search afstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Over het algemeen merk ik weinig van React, wat zo ongeveer het grootste compliment is wat ik kan geven. Het doet blijkbaar precies wat het moet doen en ik kom niets te kort. :P

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 18-12-2002 14:32 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 14:26:
Search is inderdaad jammer, maar aan de andere kant, die brute search van ACM maakt erg veel goed. Parse moet wel met een hele goede komen wil ik van de omega search afstappen ;)

Datzelfde heb ik ze ook al verteld :P

Er is iig een goede referentie voor Parse wat betreft mogelijkheden van een search in zo'n grote database :)

En andersom geldt het ook natuurlijk, als er niks beters gevonden wordt dan omega kan die zo ingezet worden, terwijl als er wat beters dan omega wordt gevonden er nog weinig aan de hand is, omega is niet helemaal verstrengeld met de react-sources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

* m-m is er wel blij mee, [ME=32357]dus ook met de Omega-search[/ME]
Alleen /me's parsen gaat wel eens mis :P

In het begin was ik vrij huiverig tegenover React, maar ik dat is ook puur omdat het ff wennen was. Nu ik al die javascriptuitklapmeuk uit heb, T.net headlines uit en het is prima voor mij :P

[ Voor 60% gewijzigd door m-m op 18-12-2002 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind het op de search na een grote vooruitgang!
1) Het is veel sneller geworden
2) IK heb het gevoel dat als we doorgroeien, het even snel BLIJFT
3) een aantal extra functies zijn erg mooi. OA de pushmessages (niet dat ik die gebruik/heb ontvangen) maar het is voor mods een stuk makkelijker om ff een korte pushmessage te sturen, ipv een mail opstellen enz. Ook (wat minder direct met Parse temaken heeft) is dat ik het cool en mooi vind, dat we nu een merge krijgen, en de my.t.net is ook choet! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 27-09 13:31
* wij zijn ook erg tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:14

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Petje af voor de devvers. En het grote pluspunt (wat pas 1 keer is genoemd :) ), is dat als er een feature request komt met goede argumenten, wordt het gewoon gemaakt :) En dat is erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
We Are Borg schreef op 18 December 2002 @ 15:12:
Petje af voor de devvers. En het grote pluspunt (wat pas 1 keer is genoemd :) ), is dat als er een feature request komt met goede argumenten, wordt het gewoon gemaakt :) En dat is erg goed!
Dat is niet erg goed, dat is erg normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 27-09 13:31
Nielsz schreef op 18 December 2002 @ 15:26:
[...]

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 07:20

Jaymz

Keep on moving !

Het is goed dat het normaal is :)

laten we het dan zo zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:14

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Nielsz schreef op 18 december 2002 @ 15:26:
[...]

Okee, normaal in jouw ogen, maar heb andere dingen meegemaakt :) Daarom gaf ik het ook aan :)

Ik zie dat je A61 toegang hebt, zoek maar op mijn naam als topicstarter en je zal zien wat ik bedoel ;)

Maar ga zo door devvers :) Even nieuwsgierigheid, buiten GoT, welke bedrijfen/mensen gebruiken react nog meer. Of wordt daar geen info over verstrekt :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zeer goed! Maar voorkom aub dat het wordt volgestopt met nutteloze (of weinig gebruikte) mogelijkheden. Zolang het maar overzichtelijk blijft werken vind ik het best.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Ik zag laatst een site (ben vergeten welke), die van het content management systeem van Parse gebruik maakte. Wel een site van een grote "naam". :)

Ik zal jullie binnenkort ook eens aanbevelen bij de KvK Haaglanden. Die hebben ook nog geen fatsoenlijk CMS :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topix was op zich ook niet slecht hoor: noem mij eens een softwarepakket uit de tijd van de gloriedagen van Topix die 50k gebruikers en een paar miljoen postings kan handelen zonder al te grof op z'n bek te gaan. In zekere zin heeft GoT wat nieuwe standaarden gezet.

De grote bottleneck bij Topix zat 'm vooral in het gebrek aan ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Het enige verschil wat ik echt gemerkt heb is dat GoT minder down is en dat er minder geklaagd wordt in LA. Alleen maar positieve punten dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op 18 december 2002 @ 13:13:
Nogmaals over de search; die problemen waren er ook geweest als er geen react was.
Zoek nog eens op ACM's reactie's en leest.

Het niet funcioneren van de search (puur doordat de DB niet geindexeerd is meen ik) heeft weinig tot niets met de forum software te maken.
Als jij me ff vertelt hoe ik nou goed moet zoeken :X

Anyway, 't is makkelijk en gedeeltelijk nog steeds hetzelfde. Topix vond ik niet bijzonder beroerd (ik heb er eigenlijk weinig van gemerkt), UBB heb ik niet meegemaakt, en React, tja, goed product. Parse zal er trouwens ook wel rijk van zijn geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:50
Heineken schreef op 18 December 2002 @ 17:14:
Het enige verschil wat ik echt gemerkt heb is dat GoT minder down is en dat er minder geklaagd wordt in LA. Alleen maar positieve punten dus. :)
Nou dan leef je in een andere wereld dan mij :o

Maar ik moet wel zeggen dat de downtime bij lange na niet altijd aan react ligt. Eigenlijk nooit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 17:17:
Downtime, React v1.7, Search
Staat doorgelinkt naar een aantal topics ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Laatst online: 13:46

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 17:17:
[...]

Anyway, 't is makkelijk en gedeeltelijk nog steeds hetzelfde. Topix vond ik niet bijzonder beroerd (ik heb er eigenlijk weinig van gemerkt), UBB heb ik niet meegemaakt, en React, tja, goed product. Parse zal er trouwens ook wel rijk van zijn geworden :)

Rijk zullen ze er iig wel (nog) niet van geworden zijn :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

[nohtml]
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 17:17:
[...]

Ik dacht het niet hoorrrrr.... :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 12:31:
Ikzelf zie (ook omdat ik de andere kant kan bekijken :)) ALLEEN MAAR pluspunten ten opzichte van Topix
Ja joh?

Hehe, * JvS vindt de admin toch nog steeds behoorlijk onlogisch hoor :P. Dat je in verschillende onderdelen bans/toegang moet instellen voor HK/TF/SG/NST enzo en weer ergens anders een forumban enzo. Doe dat op een plek.

En de search deed het onder topix nog wel aardig, was alleen een flinke load elke nacht om 5:00 ofzo. Die is ook minder, maar daar wordt aan gewerkt :).
Snelheid is nu prima in elk geval dus thumbs up daarvoor!! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

ow verder vind ik het dus weldegelijk een enorme vooruitgang, totaal gezien :). Pushmsg's, quickreply en het feit dat dingen die we requesten er ook daadwerkelijk inkomen enzo! Dat is echt heel fijn! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

JvS schreef op 18 December 2002 @ 18:58:
Hehe, * JvS vindt de admin toch nog steeds behoorlijk onlogisch hoor :P. Dat je in verschillende onderdelen bans/toegang moet instellen voor HK/TF/SG/NST enzo en weer ergens anders een forumban enzo. Doe dat op een plek.
De admin van topix was nog minder... (en daar niet het l33t script en phpmyadmin meerekenen...)
En ItSnows had het over "tov topix".

Maar inderdaad, de admin kan nog steeds wel beter. Nadeel is dat die maar door een klein aantal mensen gebruikt wordt terwijl de rest door heel veel gebruikt wordt, daardoor verschuiven prioriteiten vrij makkelijk :)
En de search deed het onder topix nog wel aardig, was alleen een flinke load elke nacht om 5:00 ofzo. Die is ook minder, maar daar wordt aan gewerkt :).
Snelheid is nu prima in elk geval dus thumbs up daarvoor!! :)

De search van topix was behoorlijk verkreupeld...
Namelijk dat ie hooguit in 60 dagen oude data zocht en dat de topic-titel-search als default gezet werd.

Had de topix-search toevallig leeg geweest, dan zou het ook vreselijk lang geduurd hebben die opnieuw te indexeren.
Btw, als er na een indexatie van topix een reactie gewijzigd werd, dan werd deze niet opnieuw meegenomen ;)
Met react geloof ik opzich wel.

[ Voor 9% gewijzigd door ACM op 18-12-2002 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet je wat ik vooral goed vind, die code syntax highlighter :P :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Niet online
Is een half jaar niet genoeg om de data Nederlands te krijgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Onno schreef op 18 December 2002 @ 21:01:
Is een half jaar niet genoeg om de data Nederlands te krijgen? :+

Nee, niet zomaar, om performance afwegingen zit de datumgetal-naar-datumstring converter nu niet meer in php maar in mysql zelf...

Dat scheelt veel tijd op het laden van de page (nahja, wat is veel?). Enige nadeel is dat mysql het wil snappen dat er ook zoiets als locale-support is... En daar heeft parse wel weer een patch voor geschreven, die bij hun prima werkt, maar die werkt niet op onze servers. Om een of andere reden is mysql bij ons alleen maar stabiel als ie als binairy gedownload is bij mysql.com zelf.
Sterker nog, mysql heeft al sinds versie 3.23.49 niet echt gegarandeerd stabiel meer gedraaid bij ons, meen ik... (dus zo lang als nodig was, er zaten wat irritante bugs in, draaide versie 3.23.49 nog)

En ik ga niet discussieren waarom we niet overstappen op een ander dbms trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 18-12-2002 21:10 ]

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
waarom stappen jullie niet over naar een ander database dan? :p

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Omdat we dan richting Oracle moeten gaan denken. En Oracle is DUUR. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Kaj. schreef op 19 December 2002 @ 13:38:
Omdat we dan richting Oracle moeten gaan denken. En Oracle is <b>DUUR</b>. :P
Kijk eens naar Informix (paar maanden terug door IBM overgenomen). Ik heb er goede ervaringen (opleiding SQL, al wat langer geleden) mee en het zal allicht goedkoper zijn dan Oracle.

_/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mr. Liu schreef op 19 december 2002 @ 15:07:
Kijk eens naar Informix (paar maanden terug door IBM overgenomen). Ik heb er goede ervaringen (opleiding SQL, al wat langer geleden) mee en het zal allicht goedkoper zijn dan Oracle.

_/-\o_

Jahoor, goedkoper wel, maar nog steeds niet gratis. DB2 en sybase zijn ook goedkoper...

Een ander nadeel van een overstap is trouwens de grote hoeveelheid tijd die het zal kosten de software om te bouwen en opnieuw te tunen, de sql die mysql spreekt is net te veel anders om dat zonder problemen over te nemen naar een ander systeem.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ACM schreef op 19 December 2002 @ 15:09:
[...]
Een ander nadeel van een overstap is trouwens de grote hoeveelheid tijd die het zal kosten de software om te bouwen en opnieuw te tunen, de sql die mysql spreekt is net te veel anders om dat zonder problemen over te nemen naar een ander systeem.
Dat is inderdaad een zeer goed punt 8)7 |:(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• chem
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Mr. Liu schreef op 19 December 2002 @ 15:11:
[...]

Dat is inderdaad een zeer goed punt 8)7 |:(

ah, een echte kenner aan het woord :X

Maar in deze discussie heb ik weinig zin :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.