[access] tabblad onclick doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ik heb in access een tabblad met 2 tabs
in elke tab komt weer een tabblad voor ...

nu heb ik 2 hoofdtabs : Tab1 en Tab2. (dit zijn de labels van de tabs)
Nu heb ik in VB wat code neergezet :

Private Sub Tab2_Click()
GVW2Sub.Visible = True
End Sub

dit zou betekenen dat als ik op het label van Tab2 klik, dat het sub-tabblad GVB2Sub te voorschijn moet komen .. maar deze komt alleen maar tevoorschijn als ik op het tabgebied van Tab2 klik, en NIET op het label ..

heeft iemand een oplossing voor dit probleem ??
de help van access helpt niet, en de search van GOT searcht niet

[ Voor 6% gewijzigd door whitehouse op 18-12-2002 12:07 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hmm ik probeer jouw post al een tijdje te lezen maar het wil niet echt lukken. Kun je proberen iets duidelijker te zijn, dan probeer ik je te helpen.

Je hebt 't over tabs en tabbladen en de 1 die in de ander zit maar ik weet niet wanneer je welke tab bedoelt en of een tab bij jou een tabblad is. En wat bedoel je met het label van een tab? Bedoel je niet toch de tab (het flappertje aan de bovenrand waar de naam op staat?)

Ik kan je trouwens wel in z'n algemeenheid zeggen dat het veranderen van het zichtbare tabblad volgens mij niet met visible gaat maar met setfocus.... zeg maar zoiets als:

tabcontrol.pages("naamtabblad").setfocus

[ Voor 77% gewijzigd door Toink op 18-12-2002 13:10 ]

• whitehouse
okay.. ik heb een tabblad bestaande uit 2 tabs (dus 2 labels) , in elke tab wil ik weer een tabblad (met een x aantal tabs (of labels))

nu wil ik als ik op een label klik van het hoofdtabblad , het tabblad daarin activeren (dus als ik op een hoofdlabel klik, wil ik een tabblad IN het tabblad (noem ik een sub-tabblad) activeren...

nu lukt het me alleen het sub-tabblad (tabblad IN het tabblad) te activeren door op het gebied te klikken van het hoofdtabblad, terwijl ik op het label van het hoofdtabblad wil klikken .. maakt dit het duidelijker ? :D

• Toink
  • Niet online
Pfff dit ga ik ff lezen want dit is hele zwarte koffie :P....

Ok... gedaan.... 1 vraag: wat bedoel je met activeren? Zichtbaar maken, focus geven of...?

/edit: laat maar even... ik snap 'm geloof ik al. Het komt er op neer dat jij EEN actie wil uitvoeren als je op het flappertje van zo'n tabblad (even simpel gezegd) klikt en niet op het tabBLAD zelf.... Ik heb hier thuis nog wat van liggen dus dat moet ik daar even nazoeken voor je. Nadeel is wel dat ik morgenavond pas weer thuis ben... maar ik doe m'n best om dat ff te checken. Als ik 't vergeet: Mail me even...

[ Voor 65% gewijzigd door Toink op 18-12-2002 13:51 ]

• whitehouse
juist .. ... een actie aan een flappertje van een tabblad !!! hehe

• Toink
  • Niet online
Oke, ik had geen zin om te wachten tot thuis.. heb hier even wat gebouwd. Ik denk dat het enige wat jij kan doen om dat te bereiken een alternatieve benadering is.

Bouw een timer in op het hoofdformulier die in de gaten houdt wat de focus is van het huidige 'tabflappertje'. Zodra deze wijzigt laat je 'm een procedure uitvoeren en dan heb je wat je wil. Een andere oplossing kan ik ook niet vinden.

• whitehouse
tis opgelost :

Private Sub PlangebiedHoofdTab_Change()
Select Case Me.ActiveControl
Case 0
GVWTab.Visible = True
Case 1
GVWTab.Visible = False
End Select
End Sub

• whitehouse
thanx anywayz !

• whitehouse
ow..bovenstaande werkt niet goed .. als je in een subtabblad op een tap klikt (dus op een sub-flappertje klikt :D ) en dan op een hoofd-flappertje klikt, dan geeftie een vb-fout ..

hier de juist code :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Private Sub PlangebiedHoofdTab_Change()
If Screen.ActiveControl.Name = "PlangebiedHoofdTab" Then
    Select Case Screen.ActiveControl
    Case 0
    GVWTab.Visible = True
    Case 1
    GVWTab.Visible = False
    End Select
ElseIf Screen.ActiveControl.Name = "GVW" Then
    GVWTab.Visible = True
ElseIf Screen.ActiveControl.Name = "Inrichting" Then
    GVWTab.Visible = False
End If
End Sub

[ Voor 5% gewijzigd door whitehouse op 19-12-2002 09:20 ]

• Toink
  • Niet online
Tis wat met die flappertjes :P... mooi dat 't werkt.

• whitehouse
flapperdeflap ;)
Pagina: 1