Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoeveel watt peltier nodig voor koelen videokaart !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus mijn videokaart koelen / overklokken dmv een peltier / waterkoeling.
De videokaart is een ATI Radeon 9500/ 9700 / 9900.

Ik d8 zelf aan 80 watt. Maar is dat wel genoeg.

Maar hoe kom ik echt goed te weten hoeveel watt zo'n Gpu verbruikt.

Verwijderd

ik raad het eigenlijk af om een goeie videokaart overteklokken,ik heb zelf een no-name nvidia geforce3 ti-200 en de core had ik 25 mhz overgeclockt.(175-200)maar na een tijdje werd mijn beeld steeds donkerder en lichter,heel irritant dus.en ik moet erbij zeggen dat ik een 60mm fan erop gemaakt hebt dus het probleem ligt ook niet bij de koeling.
mischien dat het aan het kaartje ligt maar ik laat me videokaartje nu ietsje lager staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 12:04:
ik raad het eigenlijk af om een goeie videokaart overteklokken,
Ben je wel helemaal lekker?? :D :D

80watt moet wel lukken denk ik..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik denk dat een 60 watt al genoeg is, maar voor de zekerheid zou je een 80 watt kunnen nemen natuurlijk :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 12:04:
ik raad het eigenlijk af om een goeie videokaart overteklokken,ik heb zelf een no-name nvidia geforce3 ti-200 en de core had ik 25 mhz overgeclockt.(175-200)maar na een tijdje werd mijn beeld steeds donkerder en lichter,heel irritant dus.en ik moet erbij zeggen dat ik een 60mm fan erop gemaakt hebt dus het probleem ligt ook niet bij de koeling.
mischien dat het aan het kaartje ligt maar ik laat me videokaartje nu ietsje lager staan
Je bent een tweaker of je bent het niet.

To Tweak or not to tweak that is the question !!

Je zegt het zelf al no-name video kaart.
Daarop zitten meestal componenten van iets minder kwaliteit dan A-merken.
En zijn daardoor minder goed voor overklokken.

Maar als je het gewoon met beleid doet kan er weinig fout gaan.
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 12:16:
[...]

Ben je wel helemaal lekker?? :D :D

80watt moet wel lukken denk ik..
idd LOL 8)7

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Epsilon

Toeval :)

ik heb met de dangerden inkoopaktie 2 pelts gekocht (1x80 en 1x172).

Wil die 80 watt ook op mn videocard doen (vrijdag radeon 9500 bestelt).

Ik heb trouwens ook een 9500 gekocht omdat daar de geheugen chips naast elkaar zitten, zonder extra opstakels. Het is dus vrij gemakkelijk (naja, relatief) om daar een waterblokje, eventuuel zelfs met pelts, erop de maken.

Helaas geen gaten in het pcb daarvoor, maar met een klem is het ook wel mogelijk waarschijnlijk.

Nu nog ff w88 op mn kaartje, en vakantie :P

alles ligt klaar iig (momenteel mn gespoten radiator aan het testen voor eventuele over het hoofd geziene (hoe de * schrijf je het eigenlijk :P) lekkages)

Eerst waterkoeling draaiend hebben. Dan de pelt op mn videocard. Dan gaten boren en tappen in mn waterblok om de colt plate te bevestingen. Peltier 172 watt ertussen. Voedings kastje bouwen (waar de voeding uit mn sig in komt dus) en isoleren van de boel.

naja, die 172 watt komt er deze vakantie waarschijnlijk nog niet in. Het heeft nl weinig nut met dit moederbord (processor moet kunnen, dan maar op een 200MHz FSB laten draaien). Mn moederbord komt gewoon niet verder dan een zielige 108mhz fsb. Houd gewoon op dus.

ff sparen voor nieuw moederbord met geheugen (tja, OCZ pc3500 kost 300 euro per reepje :/). Daarna pas de 172watter

Btw, PICS :P (als het klaar is )

Verwijderd

had m'n LeadTek GF3 pelt gekoelt met een 80W.... zorg er voor dat je de boel echt heel erg goed isoleerd of beter een 65W neemd, je kaart wordt HEEL koud... mijn kaart is uiteindelijk overleden aan condens en een lekage of 2...

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

justifire

Shut up and squat !!

Ja, 80 watt lijkt me voldoende.
Maar ja... hoe zwaarder hoe beter he?
Hoe kouder hij word hoe verder je hem kan klokken (mits je van voltmodden houd, want op een gegeven moment is de voltage de spelbreker)
Ik zat eerst te denken aan een 172 watt peltier, lekker koud.
Toen kwam ik op het meesterlijke idee om er een Prometeia voor te kopen.
Houd me gf3 hier op 11 gradenc met 2.40 volt op ze donder (standaard=1.65 volt)
Ligt dus helemaal aan jezelf wat je uit je kaart wil halen.
Zit je niet te denken aan voltmods en wil je je kaart netjes houden zou ik kiezen voor een klein peltier element wat je netjes kan monteren.
Net wat Hiro zegt, isoleer je kaart wel heel goed !!
Had hier op een gegeven moment een beeld vol met leuke kleurtjes, bleek er vocht op me ram te zitten.
Was echt een plasje water waar je toch niet vrolijk van word.
Heb hem toen drooggefohnt en helemaal ingesmeerd met zuurvrije vaseline.
Flink dik ingepakt met Neopreen en sindsdien draait hij als een zonnetje,
liever gezegd een sneeuwbuitje :)
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Dus.....80 watt is voldoende voor een leuke overklok mits je heel goed isoleert.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Pagina: 1