[Xabre] Uitkijken naar Xabre 600 en Xabre II

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:04

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Het Grote Xabre Topic is een beetje aan het uitdoven. Misschien is dit omdat het nieuwe van de Xabre 400 er wel af is, en er erg weinig in het nieuws verschijnt over de Xabre 600 en/of Xabre II.

Ik heb dus maar mijn visie op de toekomst gezet, en sites en reviews af zitten struinen naar de Xabre 600 en de Xabre II :)

De Xabre 600, welke eerst voor september 2002 gepland was, is uitgesteld naar december 2002 (ivm problemen om de kaart stabiel op 300/300 te krijgen).
Het is inmiddels december en ik lees nergens meer iets over de kaart, dus heb ik naar de nederlandse en duitse importeur/distributeur (ECS, de grote vriend van Xabre) een mail gestuurd om eens na te gaan of er al bericht over is, wanneer de kaart te koop is en wat de richtprijs zal zijn.

De Xabre II hoor ik ook niets over, en na het babelfishen van de verschillende buitenlandse sites ben ik ook niet veel wijzer geworden, maar goed... eerst de 600 maar eens bekijken.

Goed, mijn intresse gaat nog steeds uit naar de Xabre 600, en ik ben nog steeds op zoek naar een indicatie van de performance van de Xabre II (en natuurlijk of de pixel en vertexshaders nu eindelijk hardwarematig ondersteund zullen worden).

Xabre 600:
Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/sis_xabre600/board_top.jpg

En voor het gemak nog maar even een paar links opgezocht:

Website Xabre
Enkele details Xabre II

Xabre 600 geïntroduceerd
Info/specs Xabre 600
Post op Tweakers.net
Review Xabre 600 @ Hexus.net (Uit Tweakers.net post)
Review Xabre 600 @ HotHardware
Review Xabre 600 @ LostCircuits
Review Xabre 600 @ OC Workbench
Review Xabre 600 @ Tech-Report
Review Xabre 600 @ GamePC

Info/specs Xabre 400
Review Xabre 400 @ Hardwarezone
Review Xabre 400 @ vr-zone
Review Xabre 400 @ FiringSquad
Xabre 400 presentatie

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Pixelshader wordt al hardwarematig ondersteund, zij het niet al te krachtig. Vertex wordt nu softwarematig gepakt, ipv hardwarematig.

Tsja, waarom niet zoveel interesse voor deze chip? Het is als het Savaga4 topic in de tijd van de TNT 2's en (verse) Geforces, het gaat om een budgetkaart.

Ik ben niet wild van de prestaties, maar wel van de prijs/prestatieverhouding. Van een Radeon SDR 32 mb naar een 128 mb kaart DDR, voor een lullige EUR 117. Het laat voldoende ruimte voor wensen, maar een upgrade was het voor mij wel. Helaas is de UT2003 performance nog steeds niet in orde.

Xabre 600, ik kijk weer veel verder dan dat.

* Wekkel doet schofterig lang met oude hardware, wordt je nederig van :7

Verwijderd

Ach ik loop nog steeds UT2003 te spelen met een tnt2 ultra..........

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Quote -->

Keep in mind; SiS already has the Xabre II lined up and almost ready to go. When we met with SiS at Comdex, we were informed that the Xabre II will tape out next month and go into manufacturing early next year. Xabre II should mark a dramatic step forward for SiS, as it is meant to compete directly with the Radeon 9700 Pro and GeForce FX. Intended specifications for the Xabre II include an eight pipe rendering architecture and true DirectX 9.0 ready hardware. We'll keep a close eye on this one.

----------

Klinkt erg gaaf, we zullen zien. Die Geforce FX komt och retesloom op de markt :( ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Weet iemand misschien nou al wat meer over ie al verkrijgbaar is in de NL?: (op t.net pricewatch kan ik hem nog niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Wekkel schreef op 18 December 2002 @ 12:00:
Pixelshader wordt al hardwarematig ondersteund, zij het niet al te krachtig. Vertex wordt nu softwarematig gepakt, ipv hardwarematig.

Tsja, waarom niet zoveel interesse voor deze chip? Het is als het Savaga4 topic in de tijd van de TNT 2's en (verse) Geforces, het gaat om een budgetkaart.

Ik ben niet wild van de prestaties, maar wel van de prijs/prestatieverhouding. Van een Radeon SDR 32 mb naar een 128 mb kaart DDR, voor een lullige EUR 117. Het laat voldoende ruimte voor wensen, maar een upgrade was het voor mij wel. Helaas is de UT2003 performance nog steeds niet in orde.

Xabre 600, ik kijk weer veel verder dan dat.

* Wekkel doet schofterig lang met oude hardware, wordt je nederig van :7
Pixelshader kan ook niet softwarematig. Vertex kan wel softwarematig maar kost veel CPU power.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Jeej zag hem in pricewatch staat voor 127euro, zodra ik me salaris heb en geld ervan overhoud gaat ik hem bestellen!

nog meer mensen die hem willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

127 euro is niet veel geld voor zo'n kaart. Ik heb er eigenlijk nog bijna nooit van gehoord, Xabre :? Staan ze ook ergens bekend om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 13:52:
127 euro is niet veel geld voor zo'n kaart. Ik heb er eigenlijk nog bijna nooit van gehoord, Xabre :? Staan ze ook ergens bekend om?
en dat met zoveel posts in V&B :+

maaruh, het is een budget kaart, directx 8.1 compatible en presteren rond gf 3 ti200 niveau, dan wat eronder, dan wat erboven..
maar ze zijn nieuwe met deze kaarten reeks.. dus komt nog wel :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je dan nu niet beter een Radeon 8500LE kopen voor 103 Euro? Nog veel betere prijs/kwaliteit verhouding!! Dan praat je over ongveer dezelfde kwaliteit als de GF3 ti500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
dan kan je nog beter voor een Radeon 9500 (pro) gaan maarjah, dan hebben we het niet meer echt over de Xabre..

maar check die review links even in de startpost...staan wat handige dingen in :>

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nieuwe drivers! http://www.xabre.com/download/drivers.html

Er schijnt een bug in te zitten met de cursor, zie:

http://xabregamers.dgwh.c...?topic_id=130&forum=2

Nog geen berichten van de resultaten met deze nieuwe driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een klein vraagje,

Ik heb ook veel interesse voor de Xabre. Waarom? Het is een (mijn inziens) een zeer goeie prijs/kwalitieit verhoudingsgewijze budgetkaart. Maar nu vraag ik me af als dit wel een goeie upgrade voor mij is.

Ik zit momenteel met een PIII 996mhz met 512meg ram en een Matrox dualhead 450 beeldkanon met 32meg.

Momenteel gebruik ik de dual head niet meer, films bekijk ik via mijn Xbox maar ik wens toch voor de toekomst een TV-out te behouden. En ook hoor ik overal dat de xabre veel CPU gebruikt. Is dit dan wel een goede keuze voor mij???? Als budgetkaart wel te verstaan.

En neen, ik ga (nog) geen nieuwe pc kopen. Volgend jaar hoogstwaarschijnlijk wel, dan zijn de 3 Gig modellen waarschijnlijk een heel stuk goedkoper geworden en zijn er nieuwere modellen op de markt

mvg

Zymo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik denk dat een GF2 met tv-out al veel goeds bij je zou doen. Een Xabre is nou niet bepaald de hit met 3d prestatie en als alleen tv out echt het punt is, zou ik mega cheap gaan. Dat haalt zelfs de Xabre niet.

De Xabre is natuurlijk wel veel interessanter als je later een dikke CPU het kaartje nog aan laat vuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Wekkel schreef op 14 januari 2003 @ 22:42:
Hmm, ik denk dat een GF2 met tv-out al veel goeds bij je zou doen. Een Xabre is nou niet bepaald de hit met 3d prestatie en als alleen tv out echt het punt is, zou ik mega cheap gaan. Dat haalt zelfs de Xabre niet.

De Xabre is natuurlijk wel veel interessanter als je later een dikke CPU het kaartje nog aan laat vuren.
Dat klopt maar een GF2 heeft geen Pixelshader.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Die pixelshader speelt in de praktijk niet zoveel klaar. Hij is niet krachtig genoeg om werkelijk een potje te kunnen breken, maar wel leuk voor 3d Mark plaatjes. Als je nieuw moet kopen is een Xabre wellicht een optie (geen UT2003 kaart!), maar een tweedehands GF2 zou meer voor de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 14:27:
Ach ik loop nog steeds UT2003 te spelen met een tnt2 ultra..........
ja ... maar zou je die spellen niet wat beter willen laten lopen?

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Zijn er al mensen die de xabre600 hebben? ik zie dat alleen die van club3d leverbaar is, helaas de 64mb versie, ik wacht liever op de 128mb versie (just in case i need such large amount of ram... :) ) en op de prijs verschillen van de verschillende fabrikanten!

Zijn er al fabrikanten die de xabre aanprijzen op hun site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
hallo? hij is nog steeds niet leverbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Sorry voor het omhoog trappen van dit topic maar ik heb een vraagje.

Weet iemand misschien eventueel (ik weet dat de kans klein is) maar waar ik een Xabre vandaan kan halen met zwart PCB ?

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/laracroft/xabre600-scan-front-with-cooler-small.jpg

Dit is het reference board maar volgens iemand op XabreGamers wordt hij ook in deze kleur door ECS/EliteGroup gemaakt alleen op hun site zie ik alleen maar rood PCB. :?

Ik wil deze graag omdat ik me PC van binnen pikzwart wil maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 26 May 2003 @ 23:43:
Sorry voor het omhoog trappen van dit topic maar ik heb een vraagje.

Weet iemand misschien eventueel (ik weet dat de kans klein is) maar waar ik een Xabre vandaan kan halen met zwart PCB ?

Voorbeeld:

[afbeelding]

Dit is het reference board maar volgens iemand op XabreGamers wordt hij ook in deze kleur door ECS/EliteGroup gemaakt alleen op hun site zie ik alleen maar rood PCB. :?

Ik wil deze graag omdat ik me PC van binnen pikzwart wil maken >:)
ga voor de Radeon 9500\pro 9700\pro van Saphire , en dan niet de ATi modellen maar hun eigen moddellen, die zijn ook zwart :)
Pagina: 1