offtopic:
Het betreft hier een voorbeeld gerelateerd aan Flash maar dit kan natuurlijk ook voor algemene security gerelateerde 'problemen' gelden op websites ( javascript, activeX, applets etc etc )
Het betreft hier een voorbeeld gerelateerd aan Flash maar dit kan natuurlijk ook voor algemene security gerelateerde 'problemen' gelden op websites ( javascript, activeX, applets etc etc )
Het is mogelijk het zogenaamde download venster van de Flash Player te forceren door codebase in de object tag aan te passen:
HTML:
1
| <OBJECT codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"> |
stel je verandert bij de versie 6,0,0,0 deze naar een minor release zoals 6,0,48,0 en de versie op de client (browser) voldoet hier niet aan, dan krijg je onderstaande dialog:

Dit gebeurt vooralsnog alleen in Internet Explorer 4+ op het windowsplatform. Aangezien dit het merendeel is van de bezoekers kun je zo voor een groot deel inderdaad een bepaalde versie-vereiste beheersen zonder aan (ingewikkelde) versiecontrole te doen. Je verander simpelweg de <object> tag. Nu wil het soms dat er een nieuwe versie van de Flash Player uitkomt, vanwege nieuwe features, bugfixes, maar ook vanwege security updates. Zo ook afgelopen week, waarin Macromedia een security warning uitgeeft en aangeeft dat het verstandig is een nieuwere versie te downloaden.
Zoals boven is aangegeven is dit voor het merendeel van je bezoekers makkelijk te forceren. Ik vraag het me af of het de taak is van de makers of onderhouders om de bezoekers deze aanbeveling te volgen en een nieuwe player download forceren?
Zo hebben wij verschillende Flash Elementen op de voorpagina die ook werken in de Flash 5 player. Persoonlijk ben ik van mening dat je de penetratie van de nieuwere players moet stimuleren door er content voor te maken ( If you built it they will come en kip-en-ei situatie ) maar (gelukkig?) delen andere (waaronder een van mijn bazen) die mening niet.
how is that for brainfood?
[ Voor 4% gewijzigd door oh,when? op 18-12-2002 11:42 ]
"You're only as good, as what you did last week."