[Linux] Hoe schijf zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb linux geinstalleerd en nu wil ik daar een schijf bij hangen. Heb ik dus net gedaan. RedHat staat op een schijf van 8 gig en een schijfje van 1,5 gig erbij gezet. Nu kan ik in device manager zien dat die schijf erin zit maar ik kan hem nergens benaderen.

Hoe komt dat en wat doe ik fout. Ik zie en weet dat hij het doet, want hij komt uit een andere pc en hij wordt tijdens de bios setup ook gewoon geladen, plus dat hij zichtbaar is in device manager van Gnome. Ik heb RedHat 7.3.

Verwijderd

Mischien moet je de schijf eerst fdisken ??

fdisk /dev/hd?

en vervolens formatteren met Linux ext2 of ext3 (mkfs.ext2/3 /dev/hd?)

dan vervolgens mounten in een dir....

bv... mount /dev/hdc1 /tmp

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Je moet er partities op aanmaken en hem formatteren, net zoals in Windows zou moeten. Hoe de harddisk heet kun je waarschijnlijk in die 'device manager' al wel zien, ik gok op /dev/hdb of /dev/hdc als 'ie op je 2e IDE-kabel zit.

Daarna moet je hem mounten, als je wil dat dit automatisch gebeurt: toevoegen aan /etc/fstab.

Dit is echt te basic voor NOS, dit is echt zelf wel uit te vinden. Daarom gaat dit topic dicht. Zie ook FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 26/10 en [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] voor een stapel links naar Linux-handboeken etc.

Dit topic is gesloten.