Toon posts:

Hercules Game theater XP 7.1 vs Creative Audigy 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haaaaiii

Ik wil dus een nieuwe geluidssetje kopen.
Speakers ben ik al over uit, maar nu de geluidskaart nog.

Ik heb nu een Audigy kaartje waar ik blij mee ben, maar natuurlijk niet helemaal tevreden...

Heeft er iemand ervaring met de 7.1 (5.1) game theater kaart van Hercules ?
Het gaat mij vooral om de gekuidskwalitiet en
· Digital S/PDIF Input & Output (Coaxial & Optical)
· MIDI-In/MIDI-Out DIN connectors

Ik weet ook wel dat die aansluitingen op de Audigy2 platinum zitten maar daarvoor betaal ik natuurlijk weer extra. De "standaart" kaarten (Audigy zonder platinum bay) zijn ongeveer even duur...

(voor dat er iemand verwijst naar SEARCH, er is een ouder topic over deze vergelijking, maar dan met de 6.1 van hercules en de Audigy 1 kaart. Mag toch wel aannemen dat beide kaarten verbeterd zijn)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 17:15

JT

VETAK y0

Dan pak ik toch lekker zo een Hercules, met zelfde geluidskwaliteit en meer aansluitingen :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Sorry dat ik dit topic van ruim 9 maanden oud kick.

Maar ik zit met precies hetzelfde probleem als de topicstarter hier, en om daarom een 2de topic met eenzelfde inhoud te maken :)

Ik wil graag een nieuwe geluidskaart kopen om goed gebruik te maken van de geluids "instructies" van hedendaagse spellen...

Ik zit dus ook in de knoop met deze 2 geluidskaarten ..
De audigy 2 heeft een heleboel ondersteuning voor diverse instructies/optimalisaties. (eax 2, a3d etc.).
Maar ik kan ik mijn receiver er dolby digital 5.1 op aansluiten ??
Dit vanwege mijn receiver die zelf geen 5.1 decoding kan doen, maar wel 6 kanaals input heeft. Dus er zitten 6 tulp ingangen op, die met 3 van die 2 aderige rood/witte audio kabels van mijn huidige SB Live 5.1 (die het wel kan :) ) naar de reciever lopen. Werkt perfekt, decodeer-werk wordt door me pc gedaan en ik kan van dolby digital genieten.

Zoals ik bij de Game Theater XP 7.1 zie:
Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/images/products/57/fb_GTXP71.gif
Kan het wel.
Alleen zit ik in over de ondersteuning voor eax2, a3d enzo :X
De geluidskaart schijn al een tijdje te bestaan dus ...

Kan iemand mij hier meer info over verschaffen ?

En nee, ik koop geen nieuwe receiver met digitale ingangen :+
Mijn huidige receiver is goed genoeg :)

Iemand goede ervaringen met een geluidskaart die veel van die "instructies" aan kan, goede geluidskwaliteit heeft en waar ik ook me reciever op aan kan sluiten ? ,ik hoor het graag :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf een Terratec Aureon 7.1 Space. Ik neem aan dat deze enigszins vergelijkbaar is met de Hercules. Alleen heeft hij wat minder aansluitingen.

Specjes van de Aureon (chipset is overigens de Via Envy24HT):
http://productsen.terrate...req=viewarticle&artid=189

Het enige wat de Aureon niet ondersteund is EAX HD, die werkt volgens mij alleen maar met de Audigy serie. Maar hier kan ik zelf heel goed zonder :)

Geluidskwaliteit is subliem. Ik heb hier voor al een aantal geluidskaarten gehad (SB16, AWE64, Live Value, Audigy Platinum en Terratec DMX), maar die klinken allemaal veel minder goed dan de Aureon.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MST_Morpheus schreef op 13 September 2003 @ 19:01:
Ik heb zelf een Terratec Aureon 7.1 Space. Ik neem aan dat deze enigszins vergelijkbaar is met de Hercules. Alleen heeft hij wat minder aansluitingen.

Specjes van de Aureon (chipset is overigens de Via Envy24HT):
http://productsen.terrate...req=viewarticle&artid=189

Het enige wat de Aureon niet ondersteund is EAX HD, die werkt volgens mij alleen maar met de Audigy serie. Maar hier kan ik zelf heel goed zonder :)

Geluidskwaliteit is subliem. Ik heb hier voor al een aantal geluidskaarten gehad (SB16, AWE64, Live Value, Audigy Platinum en Terratec DMX), maar die klinken allemaal veel minder goed dan de Aureon.
Krijg je daar een apart bracket bij ?

Prijs is zo rond de 95~100 euro heb ik al gezien.
Specs zien er goed uit !

Ik kijk even hoe alles/wat aangesloten kan worden ...

edit:
Ik kan me versterker erop aansluiten :)
Maar dit vind ik tog minder uit deze review :
http://www.digit-life.com/articles2/terratec-aureon71/
Lows
3D sound quality is inferior to the Creative Audigy2.

[ Voor 12% gewijzigd door Bartjuh op 13-09-2003 19:12 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zit geen bracket bij, Terratec heeft helaas besloten om dat niet te doen... :( Ik mis het zelf niet echt, maar wil je een Terratec met een bracket dan moet je voor de DMX 6Fire gaan, die heeft volgens mij een bracket.

Nadeel van deze kaart is dat games etc. minder goed ondersteund worden dan met de Aureon. 6Fire heeft nogal last van slechte drivers in dat opzicht. Voor puur muziek is hij wel weer goed. Ongeveer gelijk aan de Aureon. (Envy24 chipset ipv de Aureon's Envy24HT).
De HT staat voor 7.1 ondersteuning, de 6Fire gaat niet verder dan 5.1

Mijn Aureon hangt overigens via een optische TOS link kabel aan mijn receiver, maar hij heeft ook een hele tijd analoog (via tulp) aangesloten gezeten. Ik hoorde hierin weinig verschil, daar de Aureon met goede DAC's uitgerust is.

Onderstaande recensie gaf voor mij trouwens de doorslag:
http://www.digit-life.com/articles2/terratec-aureon71/

Edit: je had de link zelf ook al gevonden. :)

Hij kan wel iets minder zijn voor games met de Audigy 2, maar ik heb geen ervaring met deze kaart. Hij is minimaal gelijkwaardig aan de Audigy 1. Alleen EAX wordt anders aangestuurd met de Terratec dan de Creative serie. Dit komt door de Sensaura drivers. Misschien dat ze daarom tot de term "inferieur" komen. Klinkt overigens prima hoor. :)

[ Voor 21% gewijzigd door SandsOfArrakis op 13-09-2003 19:27 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:41

Wildfire

Joy to the world!

Bartjuh schreef op 13 September 2003 @ 17:42:

[..]

Alleen zit ik in over de ondersteuning voor eax2, a3d enzo :X
De geluidskaart schijn al een tijdje te bestaan dus ...
De GameTheater XP 7.1 is exact hetzelfde als de 5.1... de 5.1 kan gewoon via drivers tot een 7.1 worden gemaakt. Even voor de duidelijkheid dus... :)

De GameTheater XP ondersteunt EAX v1 en A3D v1 en dat gaat goed. Wil je dus EAX v2 en/of EAX v3, dan ben je beperkt tot de nieuwe Creative kaarten.

Wat Terratec-kaarten betreft: Terratec staat bekend om brakke driver-support. Hercules daarentegen staat bekend om goede driver-support... toch iets om rekening mee te houden.

(met de Terratec DMX X-Fire 1024 was het zelfs zo dat je beter de Hercules-drivers voor hun geluidskaart met dezelfde chipset kon gebruiken)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik vind de hercules drivers anders enorm onhandig te installeren en zelfs als dat "gelukt" is (wat niet eens goed duidelijk is), dan lijkt het nog niet helemaal ok te zijn.

Dus het geklets over drivers zou ik me maar niet te druk om maken, bij een hercules vs terratec keuze. Zelf zou ik, als ik nu een andere kaart zou kopen, een terratec proberen. Betere specs dan mijn fortissimo 3 en recentere drivers...

Magoed, ik was dan ook de creative drivers gewend daarvoor, misschien was ik gewoon verwent... Hoewel je toch mag hopen dat drivers gewoon normaal te installeren zijn enzo :X

[ Voor 18% gewijzigd door ACM op 14-09-2003 16:47 ]

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor spelletjes zou ik een Creative kaartje pakken indien je geen chipset hebt van VIA. en indien je meer muziek, films afspeelt dan zou ik toch voor die kaart van Hercules gaan, ik heb hem zelf ook en hij klinkt in mijn oren veel zuiverder dan die kaarten van creative.
Dus het is maar net waar je hem voor wilt gebruiken. :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Pagina: 1