Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC van thuis op het werk overnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heeft er iemand een programma om je thuis PC over te nemen op het werk??

Het moet wel een programma zijn die verbinding kan maken door een proxy server heen... of een programma die dameware/vnc door een proxy heen stuurt.

Iemand een id?

alvast thnx,

CrasH

Verwijderd

Mogelijkheden welke ik gebruik:

Netmeeting (situatie: laptop; onderweg)
VPN (virtual Private network) (situatie: thuis; Kabel).
Volgens mij kan die proxy geen roet in het eten gooien :?

Alleen op het werk zal wel eea. geregeld moeten worden qua toegang en dergelijke.

Verwijderd

Anders Symantec PcAnywhere. Dit is best wel een veelzijdige programma.

Verwijderd

Moet je FF zoeken op
- remote
- remote desktop
- remote administrator etc.
Daar zijn zowel hier als op Google 1000'en links voor te vinden.
[offtopic]Tip voor de volgende keer, zet wat systeem/OS gegevens bij je post, en je hoeft hier niet met Tnxs af te sluiten (zie FAQ)[/offtopic]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 11:18:
Anders Symantec PcAnywhere. Dit is best wel een veelzijdige programma.
Ik ga voor PC Anywhere :)
Deze is wat je zegt veelzijdig etc. + dat je de machine 'echt' kan overnemen (file transfer etc.)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Maar werkt PC Anywhere ook standaard over een proxy server?? Thuis kan ik alles openzetten (=een kabel verbinding)
Maar op het werk MOET ik door de proxy server heen (dus deze moet ingesteld kunnen worden in het programma)

En ik heb pas geleden PC Anywhere 11.0 geprobeerd en als ik goed gekeken heb, kun je hier ook geen proxy instellen... klopt dit?

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 15:45
Je hebt ook een pc-tunnel progje, waarmee je thuis kunt surfen via het werk. Best handig, had het een keertje gezien op mijn stage. Beetje msn-en enzo.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Verwijderd

dit is wel wat heb het een x een paar dagen gebruikt
iSpynow Remote Keylogger
http://www.keyloggers-online.com/i-spy-software.htm

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Remote desktop is wel een goeie,....

Was hier laatst ook al geen topic over?

Verwijderd

ik heb het idee dat de connecties die dergelijke programma's maken bij de topicstarter in de firewall of proxy op het werk geblokt worden.
Vnc kan je iig op verschillende porten laten draaien, misschien is dat een oplossing

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
HTTP-tunnel lijkt de oplossing te zijn.
Deze kan DameWare een verbinding laten maken door een proxy heen.

thnx

Verwijderd

De oplossing lijkt mij VNC. Als je de webbased versie gebruikt kan je via de proxy draaien.

Verwijderd

DameWare is ook een goeie,,, is alleen iets minder snel als Radmin ( Remote Administrator ) maar heeft wel meer mogelijkheden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 07:53:
De oplossing lijkt mij VNC. Als je de webbased versie gebruikt kan je via de proxy draaien.
tenzij poort 5800 op je proxy afgeschermd staat

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-11 13:59
Wat ik gebruik is remotely anywhere. Die werkt via webbrowser en komt bij mij op me werk gewoon door de proxy/firewall heen. Ik ben er erg tevreden over.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Indien je thuis windows 2000 of XP draait zou ik persoonlijk kiezen voor Terminal Services (zit standaard in windows 2000 en XP (in XP zelfs geintegreerd in MSN). Op het werk maakt het verder niet uit. Voor terminal services kun je een client downloaden bij microsoft (2 diskettes).

Indien je thuis Win95/98 of ME hebt dan zou ik kiezen voor PC Anywhere.
Ik wil PC Anywhere niet afvallen maar Terminal Services is beter geoptimaliseerd en daardoor een stuk sneller over langzamere verbindingen (wij gebruiken hier op het werk beide en dan merk je snel het snelheidsverschil) maar beide programma's voldoen.

Veel suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2002 13:50 ]

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Rusty schreef op 19 december 2002 @ 09:54:
Wat ik gebruik is remotely anywhere. Die werkt via webbrowser en komt bij mij op me werk gewoon door de proxy/firewall heen. Ik ben er erg tevreden over.
Gebruik ik ook, alleen laat de proxy@stage geen beveiligde website's door, dus via https werkt het niet :(

Juist

Verwijderd

RemotelyAnywhere is wel een stoer programma. Hoef je op de client ook geen aparte software te zetten, want alles gaat gewoon via de webbrowser. Op die manier kun je dus vanaf IEDERE PC even thuis inloggen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 December 2002 @ 07:53:
Het javaprogramma zelf gaat inderdaad goed door de proxy heen. Maar om daadwerkelijk het scherm te zien/overnemen pakt het een andere poort. Op mijn werk en op mijn school gaat dat niet, terwijl ICQ bijvoorbeeld wel weer gaat, wat dus wilt zeggen dat de poorten wel gewoon open zijn.

🌞🍃

Verwijderd

Heb ik nog even een vraagje....
Ik heb thuis een Sitcom routertje staan. Nu had ik het laatst voor elkaar dat ik op mijn thuis pc kwam maar in het setupscherm van de router terecht kwam.
Weet iemand hoe ik naar een pc kan komen die achter de router ligt ( bv ip 192.168.0.3)

btw, de connectie die ik maakte ging gewoon via IE

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-11 13:59
Verwijderd schreef op 20 December 2002 @ 08:54:
Heb ik nog even een vraagje....
Ik heb thuis een Sitcom routertje staan. Nu had ik het laatst voor elkaar dat ik op mijn thuis pc kwam maar in het setupscherm van de router terecht kwam.
Weet iemand hoe ik naar een pc kan komen die achter de router ligt ( bv ip 192.168.0.3)

btw, de connectie die ik maakte ging gewoon via IE
Port forwarding, zie Het Grote Poortmappingsverhaal

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik gebruik zelf remote desktop (windows XP) maar het maakt eigenlijk niet uit wat je wil, volgens mij zoek jij gewoon een programma als HTTPort, om door je proxy heen te mappen.
Werkt perfect bij mij.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Programma's

- PC Anywhere [ff zoeken met kazaa]
- WINVNC [www.downloads.com]

Wat eventueel misschien ook voor je werkt is thuis een FTP servertje opzetten. Zo kun je ook vanaf elke computer, zo op je computers hd komen. heb je op die andere pc ook geen gedonder om iets te installeren.

BFTP is trouwens daar een mooi programma voor, ook heel simpel btw

• gepeterd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 21:18
Ik gebruik logmein, vindt ik echt fijn werken, en is gratis :D

www.logmein.com

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Modbreak:als je niets inhoudelijks aan het topic hebt toe te voegen; gebruik dan de topicreports in plaats van zelf een reactie te plaatsen

[ Voor 121% gewijzigd door Spider.007 op 01-10-2008 17:05 ]

Hier kon uw advertentie staan

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Modbreak:als je niets inhoudelijks aan het topic hebt toe te voegen; gebruik dan de topicreports in plaats van zelf een reactie te plaatsen

[ Voor 123% gewijzigd door Spider.007 op 01-10-2008 17:05 ]

Verwijderd

Logmein is wel een goede oplossing zoals hierboven vermeld (die andere overigens ook wel).
Het grote voordeel van Logmein is dat je normaal gesproken helemaal niks hoeft in te stellen qua firewall. Voor de rest is het ook nog erg prettig en heel snel in gebruik en werkt de scaling functie ook wel goed.
Pagina: 1