[ASP] Verbinding maken met SQL server

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:13
Via het Configuratiescherm kan ik een verbinding maken naar een SQL-server. Deze verbinding wordt met een unieke gebruikersnaam en wachtwoord succesvol uitgevoerd.

Ik wil nu via ASP een DNS-less verbinding naar dezelfde SQL server te maken, met de gelijke gebruikersnaam en wachtwoord als bij de ODBC-verbinding. Hiervoor maak ik gebruik van de volgende code:

ASP:
1
2
3
4
5
6
<%
dim ConnStr, DBConnBB                  
ConnStr =  "Driver={SQL Server};Server=test.domein.nl;Database=testDB;Uid=***;Pwd=***"
SET DBConnBB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")                                
DBConnBB.Open ConnStr
%>

Als ik deze code uitvoer, krijg ik echter de volgende foutmelding:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Named Pipes]Access denied.

/openconnection.asp, line 5
Weet iemand waarom de DSN-Less verbinding niet kan worden opgezet :?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

connection.ConnectionString="driver={SQL Server};server=GEBRUIKGOOGLE;port=5000;uid=VOORDAT;pwd=JEPOST;database=SLOTJE;"

Als port 1433 is (standaard) kun je deze weglaten.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DaftpunkNL: dat is zn probleem niet. Hij connect met een website als user IUSR_servername en dat is een andere user dan zn windows user wanneer hij via een tool verbinding maakt. Ik denk dat het roepen van 'use google' e.d. wat voorbarig is.

Connectie maken met SQLServer bevat 2 stappen.
1) Verbinding maken met SQLServer zelf onder een zekere user en dan aangeven ik wil database ABC benaderen. Je maakt dan verbinding met de database ABC, maar dat is dan ook alles.
2) Inloggen in database ABC.

2) lukt niet als je 1) niet kan doen. TweakersOnly moet de user IUSR_servername toevoegen aan SQLServer's users en daarna toevoegen aan de public role van de database die hij wil benaderen, testDB. Dan lukt nl. 1) en kan hij via zn connectionstring overgaan tot 2).

Dus gorgi en daftpunk: werkelijk helpen is wellicht handiger dan verwijzen naar google of foute antwoorden geven :) (no offence blabla :P).

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-08 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

EfBe schreef op 18 december 2002 @ 11:31:
Dus gorgi en daftpunk: werkelijk helpen is wellicht handiger dan verwijzen naar google of foute antwoorden geven :) (no offence blabla :P).
offtopic:
Kleine reactie hierop.. :)
Hij had toch wel minstens zijn foutmelding in Google kunnen gooien. Zelfwerkzaamheid is toch wel iets van de bezoekers van GoT moeten hebben.
Zelf dingen uitproberen, zelf opzoeken, etc.

Wel helemaal met je eens dat je niet zo maar naar Google moet verwijzen. Echter, een verwijzing met zoekwoorden en / of een link uit de resultaten is imho een ander verhaal.

Jouw verhaal staat ongeveer ook in de link die ik heb gegeven (welke gevonden is met.... :P )

En het werkelijk helpen.. Ach, ik heb het principe: Geef een man een vis, en hij heeft vandaag te eten.. Leer een man vissen, dan heeft hij de rest van z'n leven te eten. Een topicstarter is imho niet altijd beter af met een antwoord. Een denkwijze, het probleem achter het probleem, kan veel meer doen (op langere termijn) dan gewoon het antwoord klakloos neerzetten.

Een voorbeeld: Kijk eens naar [rml][ ASP] File system object, controle file exists[/rml]. Het antwoord was simpel te geven. Echter, TS had een compleet ander probleem, wat veel meer op de basis ligt. Een volgend, soortgelijk probleem, had hij dan weer een topic voor moeten openen.

Daarnaast: Een fout antwoord geven vind ik niet erg... Beter iemand dan 10x een antwoord geeft, waarvan 6 foute of minder correcte antwoorden en 4 correcte, dan dat iemand helemaal geen antwoord geeft. Deze foute antwoorden worden wel weer gecorrigeerd door anderen. Bij elkaar kan je zo interessante discussies krijgen. (Simpele Google-vragen (welke vrij objectief meetbaar zijn) natuurlijk daargelaten)

[ Voor 51% gewijzigd door gorgi_19 op 18-12-2002 11:58 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Verwijst test.domein.nl naar een andere server dan de server waarop je bezig bent?
Zo ja, dan moet je test.domein.nl toevoegen aan de Client Network Utility van SQL Server.

Verwijderd

de user IUSR_servername toevoegen aan SQLServer's users en daarna toevoegen aan de public role van de database die hij wil benaderen,
1) Wil je IUSR wel access geven aan de database.... lees wil je aan alle activiteiten onder IUSR account database access geven?
2) En als zijn ASP site nou niet op een IIS machine gehost staat

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 20:35:
[...]

1) Wil je IUSR wel access geven aan de database.... lees wil je aan alle activiteiten onder IUSR account database access geven?
Is alleen connection toegang, als je goed had gelezen :). Dus die mag wel een connection maken, maar kan dan niets, je moet nl. daarna inloggen met een andere user, nl. de user die je vermeldt in je connectionstring.
2) En als zijn ASP site nou niet op een IIS machine gehost staat
Niet op een IIS machine? Waar dan op, op een sundoos met Chili!Soft? Zou kunnen natuurlijk, maar gezien zn gebruik van SQLServer en de errormelding van de SQLServer driver, denk ik toch echt dat hij geen chilisoft gebruikt maar vrolijk windows met iis. :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1