Vandaag heeft macromedia Director MX gelanceerd.
Hoewel ik veel met Director 8.5 werk twijfel ik toch zwaar of een upgrade wel de moeite waard is!
Het grootste voordeel is namelijk de Communicatie Tussen Director en Flash MX.
Je kan nu met Lingo je Flash MX file aansturen.
mijn lijstje met verbeteringen:
- Het Complete Flash MX actionscript aansturen met Lingo vanuit Director.
- Vanuit Director MX gelijk naar Flash MX springen, daar de flash aanpassen, waarna deze automatisch geupdate wordt in Director MX.
- Informatie/opdrachten heen en weer sturen tussen Director MX en Flash Communication Server MX en Coldfusion MX
- Speech Extra: hiermee kan je director laten “praten”. Text wordt omgezet naar spraak.
- Verbeterd gebruikers gemak met Lingo
- Debuggen, browsen en editten in zelfde scherm
- Quicktime 6 support (evenals Avi en Real formaten)
- Director kent een kleur toe aan recent gewijzigde variabelen, om makkelijker aangepaste variabelen te herkennen.
en dat is het wel zo'n beetje....
nu heb ik geen Flash MX of Flash Communication Server MX, en zie naast dit lijstje niet echt vernieuwingen.
of zit ik nu naast, en is Director MX zeker de aanschaf waard?
ik twijfel trouwens aan het forum: hier (3d web shockwave, vooral verbeterde flash support), bij software, of bij scripting (lingo)....
Hoewel ik veel met Director 8.5 werk twijfel ik toch zwaar of een upgrade wel de moeite waard is!
Het grootste voordeel is namelijk de Communicatie Tussen Director en Flash MX.
Je kan nu met Lingo je Flash MX file aansturen.
mijn lijstje met verbeteringen:
- Het Complete Flash MX actionscript aansturen met Lingo vanuit Director.
- Vanuit Director MX gelijk naar Flash MX springen, daar de flash aanpassen, waarna deze automatisch geupdate wordt in Director MX.
- Informatie/opdrachten heen en weer sturen tussen Director MX en Flash Communication Server MX en Coldfusion MX
- Speech Extra: hiermee kan je director laten “praten”. Text wordt omgezet naar spraak.
- Verbeterd gebruikers gemak met Lingo
- Debuggen, browsen en editten in zelfde scherm
- Quicktime 6 support (evenals Avi en Real formaten)
- Director kent een kleur toe aan recent gewijzigde variabelen, om makkelijker aangepaste variabelen te herkennen.
en dat is het wel zo'n beetje....
nu heb ik geen Flash MX of Flash Communication Server MX, en zie naast dit lijstje niet echt vernieuwingen.
of zit ik nu naast, en is Director MX zeker de aanschaf waard?
ik twijfel trouwens aan het forum: hier (3d web shockwave, vooral verbeterde flash support), bij software, of bij scripting (lingo)....
[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 18-12-2002 11:00 ]