Java-XML binding

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Topicstarter
voor school zijn we met een project bezig waarbij een grote XML-file geparse'd wordt door onze applet. echter, een van de vereisten is dat er bij de eindgebruikers niets "geinstalleerd" mag worden - het moet gewoon kunnen lopen op IEX 5.0 met de microsoft virtual machine. voor het parsen wordt nu JDOM gebruikt en die verwacht eigenlijk de JVM 2, maar de vereiste standaardbrowser heeft maar JVM 1.

is er een manier waarop hier omheen gewerkt kan worden zonder de gebruiker op enige wijze te dwingen om een nieuwere VM te downloaden? of is er een andere een andere java-xml binder die wel VM 1 gebruikt? we hebben de search al gebruikt maar we zijn tot nu toe nog niet echt iets vergelijkbaars tegengekomen.

teveel zooi, te weinig tijd

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Nee. Ik zou de geachte docent maar even melden dat hij even goed moet nadenken :( . Ten eerste lijk het mij handig als je voor je opleiding techiek van de toekomst leert en niet de techniek van ongeveer 5 jaar geleden |:( . De Microsoft VM is zeer veroudererd en daardoor totaal ongeschikt voor applicaties die nieuwe constructies en ideeen toepassen.

XML parsen in de Microsoft Virtual Machine lijkt mij sowieso erg knap: XML is pas later een hype geworden en pas sinds de Java 2 v1.4 zit er standaard een XML parser in Java. JDOM bevat ook geen parser: deze maakte gebruik van een opgegeven parser, by default de parser van JAXP.

Als je docent niet aan zijn verstand kan peuteren dat dit een achtelijke voorwaarde is, is er maar 1 oplossing: een parser en DOM zoeken die werkt op Java 1.1. Je mag naar ik neem wel externe jars gebruiken en dan moet je dus maar een parser meeleveren. Daar zal de gebruiker erg blij van worden :+ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
Je zou trouwens een oude versie van XP kunnen zoeken: volgens mij heeft dat ooit op 1.1 gedraaid. Je kan sowieso echter geen JDOM gebruiken. Misschien dat het nog deels werkt als je de Collections voor 1.1 ook ophaalt: die zijn te vinden op de site van Sun.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Topicstarter
nu moet ik in alle eerlijkheid bekennen dat ik niet een ster ben in java. maar de VM van sun in netscape 7.0 is dus wat nieuwer, en die vertikt 't ook om de applet te draaien. we kunnen helaas niet eisen dat ns geinstalleerd wordt omdat de eindgebruikers alleen maar ie hebben en verder niets. gelukkig is de docent niet met 't idee gekomen, maar de eindgebruiker (die dit dus ook niet echt kon voorzien).

• mbravenboer
Yoozer: nu moet ik in alle eerlijkheid bekennen dat ik niet een ster ben in java. maar de VM van sun in netscape 7.0 is dus wat nieuwer, en die vertikt 't ook om de applet te draaien.
In Netscape 7.0 zit geen JVM: die moet je apart installeren. Als het niet werkt moet je even goed kijken welke JVM er draait (1.4.x moet dat dus zijn). Als het dan nog niet werkt, doe je gewoon wat fout ;) .
gelukkig is de docent niet met 't idee gekomen, maar de eindgebruiker (die dit dus ook niet echt kon voorzien).
Mwah, de eindgebruiker heeft tegenwoordig vaak ook geen Microsoft VM meer: dit is een stukje software wat volledig gaat verdwijnen. Het kan in de toekomst wellicht alleen nog maar met heel veel goede wil ergens gedownload worden om zo legacy software te kunnen draaien. Microsoft VM is exit, applets zijn eigenlijk uberhaupt exit zolang er geen methode komt om een groot percentage van de mensen een recente JVM te laten hebben. Java Web Start is een tussenoplossing die aardig functioneert voor serieuze web applicaties.

Je hebt als student sowieso niet echt iets te maken met een eindgebruiker. Je software moet goed in elkaar zitten, maar het is onzinnig om je te beperken tot legacy software omdat dat tenminste op dit moment nog min of meer werkt. Je zult in je werkende leven waarschijnlijk nooit meer software moeten maken die percee moet functioneren op de Microsoft VM en zeker geen software die van XML gebruik maakt.

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Topicstarter
mbravenboer schreef op 18 december 2002 @ 10:55:
In Netscape 7.0 zit geen JVM: die moet je apart installeren. Als het niet werkt moet je even goed kijken welke JVM er draait (1.4.x moet dat dus zijn). Als het dan nog niet werkt, doe je gewoon wat fout ;) .
in de setup kun je de sun VM er bij installeren als je 't wil. "ingebouwd" is idd een groot woord, maar dit is dus wel gedaan. zullen we even naar kijken.
Mwah, de eindgebruiker heeft tegenwoordig vaak ook geen Microsoft VM meer: dit is een stukje software wat volledig gaat verdwijnen. Het kan in de toekomst wellicht alleen nog maar met heel veel goede wil ergens gedownload worden om zo legacy software te kunnen draaien. Microsoft VM is exit, applets zijn eigenlijk uberhaupt exit zolang er geen methode komt om een groot percentage van de mensen een recente JVM te laten hebben. Java Web Start is een tussenoplossing die aardig functioneert voor serieuze web applicaties.

Je hebt als student sowieso niet echt iets te maken met een eindgebruiker. Je software moet goed in elkaar zitten, maar het is onzinnig om je te beperken tot legacy software omdat dat tenminste op dit moment nog min of meer werkt. Je zult in je werkende leven waarschijnlijk nooit meer software moeten maken die percee moet functioneren op de Microsoft VM en zeker geen software die van XML gebruik maakt.
in dit geval wel. het handelt zich hier om een project ism met een ziekenhuis hier in de buurt. ze hebben een mooie dikke klapper met persoonsgegevens en die gaan wij even omzetten naar een handig app'je met een zoekmethode. alle gegevens worden in een grote XML-file gezet zodat 't eventueel ook later te hergebruiken is als deze oplossing verlaten wordt. profiel van de eindgebruikers : alles windows, alles iex 5, en er mag niets geinstalleerd worden - hoogstens gekopieerd.

en het leek ons wel praktisch om de applet in de browser te laten draaien zodat er ook met een buitenverbinding even in het bestand gezocht kon worden. maar dit gaat dus niet.

wat je aanraadt is dus een standalone applicatie?

[ Voor 4% gewijzigd door Yoozer op 18-12-2002 11:11 ]

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 23:13
Is een vereiste dat je gebruik moet maken van een applet?
Heeft iedere gebruiker zelf een kopie van het bestand waarin gezocht moet worden (wat me hoogst onhandig lijkt) ?

[ Voor 51% gewijzigd door Dash2in1 op 18-12-2002 11:30 ]

• mbravenboer
Yoozer: wat je aanraadt is dus een standalone applicatie?
Als je niets mag installeren is een Java oplossing in feite uitgelosten: een standalone Java applicatie vereist ook een Java 2 Runtime Environment. Een standalone applicatie op basis van de Microsoft VM lost uiteraard niets op.

Ik zou die syteembeheerder dus maar eens heel vriendelijk aankijken als jullie zelf geen andere keuze kunnen maken dan Java ivm aanwezige kennis.

Overigens heb je natuurlijk geen browser nodig om vanaf andere locaties de applicatie te kunnen draaien: dit kan met elke standalone applicatie, maar Jeen ava Web Start oplossing zou een goede optie zijn.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als er geen Java 2 Runtime Environment geinstalleerd mag worden neem ik aan dat er ook geen applicaties lokaal gedraaid mogen worden, dus dan is een standalone applicatie (in bijv C++) ook uitgesloten. Als dit nou wel mag, kun je ze wel duidelijk maken dat ze een onzinnige policy hebben ;)

Maar waar haal je het (enorme :?) XML bestand vandaan? Staat die lokaal op ieder workstation of wordt die bij iedere start van het programma van een server opgehaald?

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 12:07

Linc

mzzl

Yoozer schreef op 18 December 2002 @ 11:10:
[...]

in de setup kun je de sun VM er bij installeren als je 't wil. "ingebouwd" is idd een groot woord, maar dit is dus wel gedaan. zullen we even naar kijken.

[...]

... alle gegevens worden in een grote XML-file gezet ...
uhm... database :?

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Harmakhet
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 14:06

Harmakhet

Keeper of wisdom

Tomato: Als er geen Java 2 Runtime Environment geinstalleerd mag worden neem ik aan dat er ook geen applicaties lokaal gedraaid mogen worden, dus dan is een standalone applicatie (in bijv C++) ook uitgesloten.
Hoe bedoel je dit precies? Voor een C++-applicatie te draaien hoef je toch niet perse iets te installeren.

Het gaat erom dat bij installatie van programmatuur het systeem dusdanig beinvloed kan worden dat andere programma's niet meer draaien. Het gaat hier om de medische wereld (= kritisch).

We kunnen daarom ook niet met databases a la Acces of SQL werken

[ Voor 7% gewijzigd door Harmakhet op 18-12-2002 12:49 ]

hard ware - The part of the computer that can be kicked

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Harmakhet schreef op 18 december 2002 @ 12:37:
[...]
Hoe bedoel je dit precies? Voor een C++-applicatie te draaien hoef je toch niet perse iets te installeren.

Het gaat erom dat bij installatie van programmatuur het systeem dusdanig beinvloed kan worden dat andere programma's niet meer draaien. Het gaat hier om de medische wereld (= kritisch).

We kunnen daarom ook niet met databases a la Acces of SQL werken
Elke installatie van een stuk software is een verandering in de configuratie. De ene grijpt wat dieper in dan de andere, maar er zijn altijd wijzigingen. Als je twijfelt over de stabiliteit/betrouwbaarheid zul je gewoon goed moeten testen. Ik vind het eigenlijk een non-argument dat vooral door beheerders wordt gebruikt. Voor een beheerder is er niets vervelender dan dat er aan een stabiele situatie wordt gesleuteld.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Verwijderd

Welke progamatuur dan ook heeft iets nodig waar het op kan draaien. (leg dat maar uit aan überbeheerder die zegt dat je niks mag installeren. (nonsense dus, en als iets kritisch is moet je het gewoon zeeeeeer uitgebreid testen)

Als je JVM van MS niet toereikend is (en dat zijn ze dus niet ) zul je toch echt de nieuwste runtimes van Sun moeten installeren. Deze zijn niet veeleisend en schaden andere programma's echt niet (naar mijn weten dan)

Een andere methode is misschien een andere XML parser gebruiken: AELFRED is een SAX parser, deze is super klein, basic, maar doet zijn werk goed en gebruikt minder resources dan een JDOM. En ik gebruik hem ook vaak en ik weet zeker dat deze er is voor JDK 1.1

Dus: Of nieuwe runtimes , of andere XML parser
Pagina: 1