[mobo] "No Pares" ???

Pagina: 1
Acties:

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Domme ik :/, heb ik 3 moederborden op de HCC gekocht bij zo'n dumpstand, 3 voor €10. (ik weet het dat is lang geleden)

2 zijn al kapot, had ik kunnen weten omdat er achter op het hoesje (plastic bubbeltjes spul) "Scrap" staat.

maar de derde heeft geen visuele schade en achterop staat "No Pares". Nou wou ik vragen of iemand weet wat dat betekent, want ik het het moederbord getest, met een Celly 366, en hij doet het niet, geen ramp maar dan snap ik nog steeds niet wat "No Pares" betekent.

O ja, mobo is een AOpen MX36

[ Voor 5% gewijzigd door zyberteq op 18-12-2002 09:59 ]

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:42
"niet geheugen in paren plaatsen" waarschijnlijk bedoelen ze dat ermee dat er dimms op kunnen en niet simms die alleen per 2 moeten .

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
Simms en dimms hebben toch een verschillende socket? :?

Waarschijnlijk is gewoon 1 van de sockets defect of zo..

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Het meervoud van pair (paar) is pairs (paren) en niet pares. Er bestaat geen zelfstandig naamwoord pare, dus moet het wel een meervoud van par zijn, oftewel dat er parity (lees: ECC) dimms worden bedoeld.

Óf de persoon die de sticker erop heeft geplakt is niet zo goed in Engels, wat ook niet zo vreemd zou zijn, als je de websites van de meeste mobofabrikanten bekijkt.

Verwijderd

*kuch*

Er van uitgaande dat 't daadwerkelijk Engels is wat er op de sticker staat:

'Paren'(NL) = 'Pairs'(UK)

(In 't Spaans en Portugees is 'paren'(NL) wel 'Pares', maar dat terzijde.)

Is de sticker van eenzelfde soort als die op de andere 2 borden?

edit:

Oh crap.. MOET-SNELLER-TIKKEN

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 13:35 ]

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Topicstarter
Staat gewoon op dat bubbeltjes plastic waar dat moederbord inzat op de HCC

No Pares.

ik dacht zelf ook al een beetje van "iets niet dubbel" maar dat zal toch wel niet. als het met parity te maken (ECC) dan is dat geen prob want ik heb geen ECC geheugen.
maar ik heb ook al SingleSided DIMMS en DoubleSided geprobeerd, beide geen suc6

aangezien het eigenlijk een P3 mobo is moet ik dus nog ff een test P3 (FCPGA) zien te fixen
maar met die celly deed ie het dus niet

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

mijn p3 krijg je niet, want ik denk dat jou mobotje mijn celly heeft vern**kt

geeft verder niet maar die p3 krijg je niet

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Misschien is de schrijver een S vergeten... No Spares... met andere woorden, er zit een defectje op het bord waar ze geen vervangende onderdelen meer voor hadden.....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, 3 voor 10- klinkt als die stand die de AOpen RMA rejects zit te verkopen :z

Ik heb er in totaal 7 mobo's gehaald (3 op HCC, 4 op verschillende PC-Dumps) en 3 van de 7 deden het gedeeltelijk (eentje, een vage oude AP57 zelfs 100% voorzover ik kan achterhalen, de andere twee zijn min of meer bruikbaar (een losse CPU socket bij de een, een brakke AGP maar verder niets bij de ander)).

Op zich heb je grote kans dat de dingen gebreken vertonen als je bedenkt waar ze vandaan komen, maar toch zijn er een paar dingen waar je op kunt letten om de risico te verkleinen:

- rode sticker op achterkant = dood :( - niet een van de 3 met zo'n sticker deed het bij mij
- sticker met beschijving (zoals die no pares) = bekende fout. Als je het kunt ontcijferen weet je waar je aan toe bent ;)
- 'gestripte' mobo (dus zonder jumpers/BIOS chip) = morsdood, anders zouden ze hem niet strippen :o

Als je die drie categorieen kunt uitsluiten heb je een redelijke kans op een werkende mobo, maar goed, het blijve RMA rejects, dus als je iets dat simpelweg werkt wilt, kun je beter ergens anders je mobo halen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1