[asp.net] lokaal documenten aanpassen, saven op server

Pagina: 1
Acties:

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik ben bezig met een webapplicatie te maken in asp.net

Nu heb ik ook de mogelijkheid om diverse documenten te uploaden en downloaden
Het zijn allerlei documenten zoals *.doc, *.vsd *.bin etc

De vraag van het bedrijf is eigelijk of ik het zo kan maken
Als je een bestand gaat downloaden dan kun je kiezen om hem van die locatie te openen.

Als je dat doet dan probeert je Pc het document te openen in een programma op je computer (Word, Visio etc) mits de extensie bekend is.

Maar als je dan klaar bent met aanpassen dan willen ze het kunnen opslaan op de server (dus weer opnieuw uploaden). Dat moet dan gebeuren door gewoon het document te saven.

Ik dacht zelf dat het niet mogelijk is, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee. Het bedrijf droeg als voorbeeld Microsoft SharePoint Server, hier wordt dat nl ook gedaan.

Je kunt natuurlijk ook de mogelijk maken om het document gewoon in een textarea aan te passen, maar je moet ook bijvoorbeeld Visio documenten kunnen aanpassen (dat is iets waar ze hier veel mee werken)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sharepoint doet dat via webfolders, misschien dat je daar iets over kan zoeken?

• dominion99
Het moet zo worden dan eigelijk dat je het document opent in het betreffende programma en dat het document dan weer teruggesaved kan worden op die webfolder. Ik vraag me af of dat secure is.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld bij Word Xp het pad waar hij dat document moet gaan opslaan weer te geven of in te stellen

[ Voor 3% gewijzigd door dominion99 op 18-12-2002 13:54 ]

• dominion99
Ik had misschien hier een idee hierover.

Mijn webpagina werkt met toeganglevels, 2 niveaus kunnen wel documenten downloaden maar niet uploaden

Ik dacht als ik nou een webfolder aanmaak.
Deze is helemaal leeg, hier kun je het gedownloade document in opslaan.
Het downloaden gaat altijd via download.aspx, dus weet ik welk document naar de browser van de huidige sessie is gestuurd.

Als de gebruiker een document wil gaan save dan plaatst die dat document in de webfolder, van de server. Bij mijn webapplicatie kijk ik dan bij een nieuwe refresh van de pagina of er een document in die webfolder is gekomen, zo ja dan vervang ik het huidige document.

Zo kan ik toch een vorm van usercontrole toepassen omdat ik dan controleer of de functie aangeroepen moet worden. Als het niet mag dan wordt het document uit de webfolder gewoon verwijdert zonder dat er iets mee gedaan wordt

Misschien zit ik veel te omslachtig de denken, maar ik moet op een of andere manier ervoor zorgen dat de andere documenten wel veilig staan. Deze staan in een directory structuur van klantnummer en nog een ander nummer, dus je kunt niet gebruikers rechtstreeks de documenten laten uploaden omdat ze het dat nummer niet weten. En zo hoeven ze toch maar 1 handeling uit te voeren voor het opslaan van het document

• dominion99
Hmm, jammer genoeg gaat dit waarschijnlijk niet lukken.
Gisteren heb ik allerlei beveiligings instellingen lopen aanpassen, ik heb ook een programma van microsoft de server laten controleren (ISSLOCKDOWN) deze heeft ook een URL scan filter geinstalleerd, zodra ik deze installeer dan kan ik geen webfolders meer benaderen

zodra ik het uit zet dan werkt het weer wel. Het liefst hou ik de ISS LOCKDOWN geinstalleerd, maar misschien is er toch een andere manier.

Of misschien een andere insteek wat is de ervaring om zelf de documenten aan te passen doormiddel van een richtextbox (zo heet dat geloof ik) wat voor een documenten kun je hier mee aanpassen?