Hoi mensen ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende. Ik heb een MSI K3 ultra moederbord met een Duron 1200 processor en 256 Mb DDR geheugen van samsung. Laatst was ik bezig een modem te installeren en toen schoot de kabel van de monitor eruit. Ik deed hem er weer in maar kreeg geen beeld meer. Het lampje van de monitor knippert omdat hij geen signaal meer krijgt. Eerst dacht ik dat de videokaart mischien kapot was (geforce 2MX400) maar ook met een andere videokaart deed hij niks en ook met een PCI videokaart deed hij niks. Er zit een d-bracket bij het moederbord met 4 ledjes om opstartproblemen te detecteren. Alle ledjes zijn rood wat volgens het boekje v/h moederbord een probleem met de processor aangeeft. Op GoT heb ik een soortgelijk probleem (4 rode ledjes) kunnen vinden en daar werd een oplossing gevonden door de bios te resetten. Dit heb ik ook geprobeerd via de jumper en ook door de batterij er een nacht uit te laten. Maar hij doet nog steeds niks. Ik hoor ook geen enkel piepje. De HD draait niet.Er brand ook geen HD ledje en ook de diskettedrive doet niks. Alleen het ledje van de CDROM doet het als ik de computer aanzet. Het vennetje op de processor draait wel. Mischien dat hij kapot is gegaan doordat de monitor er uitschoot en ik hem met een draaiende computer weer indeed. Ik doe dit wel vaker zonder problemen. En een dataswitch doet dit toch ook. Dat is gewoon een schakelaar die je monitor/muis/toetsenbord omschakeld naar een andere computer. Ik hoop dat dit verhaal niet te langdradig is geworden maar ik weet niet meer wat ik nog kan proberen. Ik denk dat ik maar ga vragen bij de winkel waar ik de processor heb gekocht of ze hem willen testen en als die goed is mijn moederbord opstuur naar MSI. Ik heb het moederbord en de processor ongeveer een half jaar geleden gekocht. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt ? Alvast bedankt voor de hulp.
Manjer
oja ik heb ook al geprobeerd om de processor er opnieuw op te zetten
Manjer
oja ik heb ook al geprobeerd om de processor er opnieuw op te zetten