Toon posts:

Kapot door losschieten monitorkabel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende. Ik heb een MSI K3 ultra moederbord met een Duron 1200 processor en 256 Mb DDR geheugen van samsung. Laatst was ik bezig een modem te installeren en toen schoot de kabel van de monitor eruit. Ik deed hem er weer in maar kreeg geen beeld meer. Het lampje van de monitor knippert omdat hij geen signaal meer krijgt. Eerst dacht ik dat de videokaart mischien kapot was (geforce 2MX400) maar ook met een andere videokaart deed hij niks en ook met een PCI videokaart deed hij niks. Er zit een d-bracket bij het moederbord met 4 ledjes om opstartproblemen te detecteren. Alle ledjes zijn rood wat volgens het boekje v/h moederbord een probleem met de processor aangeeft. Op GoT heb ik een soortgelijk probleem (4 rode ledjes) kunnen vinden en daar werd een oplossing gevonden door de bios te resetten. Dit heb ik ook geprobeerd via de jumper en ook door de batterij er een nacht uit te laten. Maar hij doet nog steeds niks. Ik hoor ook geen enkel piepje. De HD draait niet.Er brand ook geen HD ledje en ook de diskettedrive doet niks. Alleen het ledje van de CDROM doet het als ik de computer aanzet. Het vennetje op de processor draait wel. Mischien dat hij kapot is gegaan doordat de monitor er uitschoot en ik hem met een draaiende computer weer indeed. Ik doe dit wel vaker zonder problemen. En een dataswitch doet dit toch ook. Dat is gewoon een schakelaar die je monitor/muis/toetsenbord omschakeld naar een andere computer. Ik hoop dat dit verhaal niet te langdradig is geworden maar ik weet niet meer wat ik nog kan proberen. Ik denk dat ik maar ga vragen bij de winkel waar ik de processor heb gekocht of ze hem willen testen en als die goed is mijn moederbord opstuur naar MSI. Ik heb het moederbord en de processor ongeveer een half jaar geleden gekocht. Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt ? Alvast bedankt voor de hulp.

Manjer

oja ik heb ook al geprobeerd om de processor er opnieuw op te zetten

Verwijderd

hebie dat modem eringezet terwijl hij aanstaat dan is tie dood.
maar hij is denk ik so iso dood.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Heb je al je apparatuur wel op randaarde aangesloten??? Zo niet, dan kan het best zijn dat je potentiaalverschil krijgt als je de kabels ff lostrekt... Als je deze dan weer aansluit, kan er ongewenste stroom gaan lopen... En die kan funest zijn voor fijnelektronica...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 21:13

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Jah, maat van me kwam er gister achter na dat zijn computer niet meer opstarte en dat 4 van zijn d-bracket lampjes aan het branden waren. Hij heeft zijn proc getest bij een computer winkel en idd zijn proc was "tussen de bloemkolen geschoten".

Sorry maar probeer hem ff gratis te testen bij een klein computer winkeltje die zijn meestal wat vriendelijker.

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:32
Mijn vader had laatst van school een niet werkende computer meegenomen. Alles werkte weer en ik was Win998 aan het installeren, toen ik voor het zoeken naar drivers van de geluidskaart moest weten wat voor kaart het was :o . Ik heb dat ding afgesloten, losgekoppeld, opengeschroefd, gedemagnetiseerd (metaal aantikken), geluidskaart eruit gehaald, teruggestopt en weer opgestart.
Toen deed hij het dus niet meer. Alles apart getest, werkte ook niet. Naar een computer winkel gebracht en deze zij dat de processor los zat (was dus niet zo, misschien onderweg losgeschoten.)
Ach ja, nu doet hij het weer.

Had je trouwens de stroom eruit gehaald toen je je CMOS probeerde te clearen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Er, heb je je Videokabel nooit vast aan de "schroeven" die r op zitten, ze zitten er niet voor niks, en ja: Alles wat niet USB is het liefst erin zetten als je pc uit staat

(Thuis haal ik wel "on-the-fly" me Netwerk, USB en Moinitorkabel los, maar nooit me HD of LPT1 printer etc...)

[ Voor 6% gewijzigd door Illegal_Alien op 18-12-2002 18:56 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1