Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD --> USB

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een printplaat (je) voor het maken van een aansluiting van usb (o.b) onboard, naar een LCD (HD44780)

Ik heb de LCD nu aangelsoten op de paralele poort met LCDINF (www.bosselaar.net/lcd/)werkt super!
maar nu heb ik een kabel van in mijn pc naar buiten lopen om hem vervolgens weer aan te sluiten op m'n printerpoort 8)7

Nu er tegenwoordig toch meerder aansluitingen zijn voor usb poorten op een mainboard, vroeg ik me af of iemand een printplaat(je) heeft om een LCD (HD44780) aan te sluiten op een USB poort.

En ja ik weet dat er LCD's zijn die direct zo aangesloten kunnen worden, maar wat is de fun daar aan? :? ;) je mod zelf of je mod nie ,toch?

Fiber-SX

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

andere optie: paralelle pci kaart gebruiken met interne aansluiting

Verwijderd

Topicstarter
ja zou ook een optie zijn, maarja... hoet zou toch mooier, en een leukere uitdaging zijn als het via een zelfgemaakte print aangesloten kon worden doormiddel van een interne usb aansluiting.. :)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Zotty was/is daar bezig voor zijn grafische LCD en KingOfDos was van plan om een LCD met HD44780 USB geschikt te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben benieuwd, laat me ff wat weten _/-\o_

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Rave17 schreef op 18 december 2002 @ 09:43:
Zotty was/is daar bezig voor zijn grafische LCD en KingOfDos was van plan om een LCD met HD44780 USB geschikt te maken.
idd, hier is een uitgebreid topic over (search...)

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:57

Dr.Roelski

Walk on ....

Zie:
[rml][ EL] LCD (en meer) op USB - The Final[/rml]
[rml][ IA] FTDI USB chips[/rml]
http://www.ftdichip.com/FTProduct.htm
en vooral [rml][ EL] LCD (en meer) op USB - The Final[/rml]

De FT232 chip is niets meer dat een USB naar COM poort.
Als je daarna een LCD display gebruikt met COM poort (of voorzetschakeling zoals http://www.mindspring.com/~tcoonan/lcd.html ) dan kun je dus een LCD op USB aansluiten.
Hiervoor zul je echter wel wat electronica kennis moeten hebben, en misschen ook een PIC controllertje moeten programmeren.

Succes!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:48
edit:
Roelski was mij voor :)

[ Voor 90% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-12-2002 10:20 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

De Dokter heeft gesproken; Dr.Roelski bedankt voor uw input.

/slot. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.