Toon posts:

DV over FireWire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Met DV camera een vakantie film opgenomen, en deze via firewire naar de pc getrokken. Vervolgens film bewerkt met Premiere, en deze is nu af (nog steeds in DV formaat).

Nu heb ik de beschikking over een externe DVD brander (Philips 890) met daarop een firewire aansluiting. Nu zou ik graag de film op dvd branden, en aangezien beiden firewire hebben, moet dat lukken.

Wanneer ik echter in Premiere output via firewire ('write to tape' heet die optie geloof ik) dan zegt Premiere dat dat ongeveer 2 dagen gaat duren, voor een filmpje van 50 minuten!!!! Dit lijkt me niet te kloppen, hier kan de brander vast niks mee (nog niet aangesloten). Ik ga ervanuit dat dit realtime moet gaan, net als van de DV camera naar de pc of dvd brander....

Iemand hier ervaring mee???

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij kan je niet zomaar vanuit Premiere je spul via firewire naar de DVD brander sturen. Je zal eerst je DVD moeten authoren zodat er vob bestanden worden aangemaakt e.d. Dan kan je het zaakje met een DVD brand programma branden. De optie in Premiere om de output via de firewire te versturen is om de output terug naar je camcorder te sturen, niet naar een dvd brander.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je de camcorder direct op de brander aansluit via FireWire, kan die dat direct op dvd branden... dan zou een pc toch ook als source moeten kunnen dienen?

Verwijderd

Topicstarter
Let op: het is een EXTERNE standalone brander (videorecorder!), geen pc brander!

Verwijderd

en als je het dan van je pc eerst terugzet naar je dv-cam en dan van je dv-cam naar die standalone brander? zit wel een extra stap tussen, maar dat zou dan wel moeten werken! kost je 50 minuten extra... moet toch ook wel in de manual staan?

of heb je camera geen dv-in?

• mklerx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:58
En hoe lang zegt Premiere dat het gaat duren als je hem wilt terugschrijven naar je DV-camera? Gaat Premiere niet nog eens de hele boek renderen etc, wat dus 2 dagen kan duren?

Voor het terugschrijven naar een DV-camera (zou volgens mij zelfde moeten werken als naar jouw DVD-apparaat) gebruik ik Scenalyzer Live, werkt perfect. Misschien moet je het wegschrijven eens met een ander programma proberen?

Verwijderd

Adobe Premiere moet zich gaan gedragen als een camcorder wil je dit voor elkaar krijgen, en dat doet hij denk ik niet. Hij kan alleen master zijn voor een andere camcorder bij het terugsturen naar tape.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad geen dv-in...

Hoe zet je normaal in Premiere je video terug naar je camera met een dv-in? Dat gaat toch ook realtime via firewire?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 15:18:
Heb inderdaad geen dv-in...

Hoe zet je normaal in Premiere je video terug naar je camera met een dv-in? Dat gaat toch ook realtime via firewire?
dat gaat realtime ja... premiere speelt het af en zet het op de tape in de cam

dat export to tape gebruikte ik vroeger bij de avro om beelden van premiere te exporteren naar een los dv deck van sony... en dat ging gewoon realtime

Verwijderd

Topicstarter
ga ik het nog maar eens proberen idd... 't zou toch moeten lukken

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Je zegt dat je je brander nog niet aangesloten hebt.
Kan dat er niet iets mee te maken hebben!?

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, zal het ook eens proberen!

• ventje853
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 19:09
Ik heb een camera met dv-in. Daarbij gebeurt het terugsturen naar de camera wel realtime, maar er moet wel nog gerenderd worden. En dat kan ook nog een hele tijd in beslag nemen, afhankelijk van bewerkingen die je op video heb gedaan en muziek die je toegevoegd hebt.

[] ASUS P4PE [] PIV 2,8 [] 1024 DDR [] Radeon 9700 Pro [] WD 80 GIG [] SB Audigy 2 [] Iiyama 22" [] 16x DVD [] Logitech 700MX Optical [] 48x Liteon CDRW [] 1394 present

Verwijderd

Topicstarter
ik neem aan dat dat renderen gebeurt voordat ie daadwerkelijk wat over firewire gaat versturen?
ben er nog niet verder mee gegaan ivm tijdproblemen, maar dit weekend staat het op het programma... ik zal verslag uitbrengen!

Verwijderd

Topicstarter
van het weekend gebrand op dvd, werkt perfect!!!

inderdaad was het probleem dat de brander er nog niet aan hing.... wanneer ik hem aansloot vond Windows direct een DVD brander, en kon ik hem gebruiken in Premiere....

gewoon realtime en geen renderen vooraf! ideaal apparaat!!!
Pagina: 1