Toon posts:

Wachtwoord op netwerk verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Pfff. ik heb alles afgestruind naar software die een netwerk verbinding kan beveiligen, maar kan nergens wat vinden! Weet iemand misschien een programmaatje daar voor?
Het is de bedoeling dat internet niet voor iedereen binnen het bedrijf toegankelijk is. We hebben een always-on adsl verbinding, de modem zit gewoon in de hub, nu willen we er dus voor zorgen dat zodra er verbinding wordt gezocht via die netwerk poort van de modem, dat er wordt gevraagd om een wachtwoord..
We willen geen server gaan installeren, maar als het niet anders kan..
Ik ben ten einde raad! Weet iemand misschien een oplossing?!
Alvast bedankt

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik denk dat je toch een server moet neerzetten,

je kan de de proxy uitzetten of aanzetten voor een bepaalde user die inlogt op het domein,
wij hebben dat op school ook,

naar mijn weten is het niet mogelijk met alleen een hub en cliënts,

btw. move -> NT :?

• schwarzenegger
  • Laatst online: 07-08 11:15
hoe deel je internet? Ik neem aan via een adsl modem dat ook als router werkt.... Je zou eventueel een router eraan kunnen hangen. Ik weet dat je met de vigor draytek 2200E iedere netwerkkaart zijn eigen vast ip-adres kunt geven. In de router instellingen kun je dan aangeven welk ip-adres wel op internet mag en welk ip-adres niet. Dan hoef je nog niet eens te klooien met wachtwoorden.

• Maarten
  • Niet online
larsemenneke schreef op 18 december 2002 @ 09:03:
hoe deel je internet? Ik neem aan via een adsl modem dat ook als router werkt.... Je zou eventueel een router eraan kunnen hangen. Ik weet dat je met de vigor draytek 2200E iedere netwerkkaart zijn eigen vast ip-adres kunt geven. In de router instellingen kun je dan aangeven welk ip-adres wel op internet mag en welk ip-adres niet. Dan hoef je nog niet eens te klooien met wachtwoorden.
maar dan zou hij zelf ook niet op het internet kunnen als ie achter een bepaalde PC zit, (bijv. om nieuwe drivers te installeren, die ie moet downloaden)

het is wel een id, maar of het echt is wat ie zoekt, :? moeten we ff wachten ;)

• schwarzenegger
AMD_er schreef op 18 december 2002 @ 09:13:
[...]

maar dan zou hij zelf ook niet op het internet kunnen als ie achter een bepaalde PC zit, (bijv. om nieuwe drivers te installeren, die ie moet downloaden)

het is wel een id, maar of het echt is wat ie zoekt, :? moeten we ff wachten ;)
maar hij kan dan toch op de router inloggen en de blokkering van dat ip tijdelijk uitzetten, na installatie weer inloggen op de router en blokkering weer activeren.

• Maarten
  • Niet online
larsemenneke schreef op 18 December 2002 @ 09:26:
[...]

maar hij kan dan toch op de router inloggen en de blokkering van dat ip tijdelijk uitzetten, na installatie weer inloggen op de router en blokkering weer activeren.
das waar ook :), maar dan moet je weer een aantal handelingen meer doen :) en daar wordt je moe van ;)

maar wat wil de topicstarten :? reageer ff :)

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst wil ik gewoon een programmaatje dat een wachtword vraagt als er via een poort in de switch verbinding wordt gezocht... Weet niet of zoiets bestaat, lijkt me ook vrij moelijk zoiets...
Als ik nou in een pc twee netwerk kaarten doe, een voor het netwerk, de andere voor de modem, dan moet het in principe wel mogelijk zijn toch? En internet is dan toch ook wel zonder al te veel moeite te delen?

• schwarzenegger
dan kun je eventueel nog gebruik maken van een proxy server die vraagt om een gebruikersnaam en een wachtwoord. Er staat veel info in: Hoe deel ik Internet ? en FAQ Internet & Telefonie

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 09:33:
Het liefst wil ik gewoon een programmaatje dat een wachtword vraagt als er via een poort in de switch verbinding wordt gezocht... Weet niet of zoiets bestaat, lijkt me ook vrij moelijk zoiets...
Als ik nou in een pc twee netwerk kaarten doe, een voor het netwerk, de andere voor de modem, dan moet het in principe wel mogelijk zijn toch? En internet is dan toch ook wel zonder al te veel moeite te delen?
dat moet idd geen probleem zijn, maar heb je een server met een domein :?
of gewoon een werkgroep,

als je een domein hebt kan je namelijk de proxy per user aan of uit zetten,
met een werkgroep kan dat volgens mij niet, maar dan moet je dus een tooltje hebben

suc6

zie ook post boven mij ^^^^

Verwijderd

Topicstarter
we gebruiken gewoon een werkgroep... zou jij weten welk tooltje ik het beste kan gebruiken dan?

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 10:20:
we gebruiken gewoon een werkgroep... zou jij weten welk tooltje ik het beste kan gebruiken dan?
mmmm dat zou ik dan ff moeten navragen, maar wij werken met een domein, daar gaat dat ff wat makkelijker, maar ik doe me best voor je ;)

Verwijderd

Topicstarter
We hebben misschien iets anders bedacht;

We werken met een getweakte Ethernet modem, deze zorgt er automatisch voor dat iedere computer met een 10.0.0.xxx IP addres automatisch verbinding heeft met het internet. Er loopt dus een UTP kabel vand e modem naar de switch. Is het mogelijk om gewoon een shakelaartje in de UTP Kabel te maken, zodat je hem s'avonds als je weg gaat het shakelaartje omzet, zodat het dataverkeer niet meer door de kabel komt, zonder dat dit alteveel schade aanricht?

Alvast bedankt, Mark & Wytze

Verwijderd

Topicstarter
Als dat idee van ons mogelijk is, om de aders te onderbreken, welke aders zouden we dan moeten switchen? er worden er toch maar vier gebruikt? hoeveel en welke aders zouden we moeten onderbreken?
beetje primieve boeren oplossing misschien, maar voor ons het makkelijkst :Y)
thnx

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 14:50 ]

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 14:20:
We hebben misschien iets anders bedacht;

We werken met een getweakte Ethernet modem, deze zorgt er automatisch voor dat iedere computer met een 10.0.0.xxx IP addres automatisch verbinding heeft met het internet. Er loopt dus een UTP kabel vand e modem naar de switch. Is het mogelijk om gewoon een shakelaartje in de UTP Kabel te maken, zodat je hem s'avonds als je weg gaat het shakelaartje omzet, zodat het dataverkeer niet meer door de kabel komt, zonder dat dit alteveel schade aanricht?

Alvast bedankt, Mark & Wytze
trek dan de stekker van de switch of het modem eruit :?

Verwijderd

Zet er een timer tussen...

• Maarten
  • Niet online
idd ook een optie niet eens aan gedacht :)

Verwijderd

Topicstarter
een timer? wat is dat? waar kan ik dat kopen en wat kost het ongeveer??

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op 18 december 2002 @ 15:27:
[...]

trek dan de stekker van de switch of het modem eruit :?
zo'n oplissing hadden wij ook al bedacht, maar zowel de switch als de modem staan niet in de buurt van de computers... zou eventueel een oplossing zijn, maar als de stekker van de modem er uit gaat, moet de modem weer opnieuw opstarten, dan weten die noobs weer niet waarom ze nog niet op internet kunnen. Als de stekker van de switch er uit gaat, ligt de rest van het netwerk plat.. das dus ook geen goeie oplossing..

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 15:49:
een timer? wat is dat? waar kan ik dat kopen en wat kost het ongeveer??
net zoiets als wat je op je lampen zet als je op vakantie gaat :)
dat ze opeens aan of uit gaan op een bepaade tijd,

dat kost niet zoveel E20 oid :? als het niet goedkoper is :)

dat is wel een goede oplossing :) met dank aan /me

Verwijderd

Topicstarter
Is een leuke oplossing idd, we gaan het hier effe overleggen.
Bedankt in ieder geval !

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
De enige oplossing is om het via een proxy/server te laten lopen. Deze kun je dan op basis van ip/MAC/username late valideren (afhankelijk van de software die je gebruikt).

Als je een tijdschakelaar wilt gebruiken: Dat kan, maar niet zo 1 2 3.
De beste methode is dan waarschijnlijk om de tijdschakelaar een (hele) lichte 220Volt --> 12Volt trafo te laten schakelen. Deze op zijn beurt schakeled weer 1 grote (of meerdere kleine) Relais-schakelaars. Deze relais kunnen dan je UTP kabel schakelen.
Voor een schema welke UTP-aders je moet hebben, moet je even in NT rondkijken. Dat is zeker weten te vinden :)

Om te weten hoe een relais werkt, moet je hier maar eens kijken. Dat is een redelijk duidelijke uitleg :)

Succes !

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 18-12-2002 17:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.