[gaat lukken?]MSI K7T Pro2-A + XP 2400+

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ok, ik heb dus een XP 2400+ en die moet in dit bordje: MSI K7T Pro2-A
er staat hier
dat het niet kan, maar als ik er goed naar kijk zie ik dat dat moederbord gewoon geen FSB van 133 of hoger aan kan.

nu dacht ik: "als je de FSB op 100 zet, dan kan die XP2400+ er wel in"
am i right?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Het probleem zit em in de multiplier.. volgens mij, want dat probleem heb ik ook

Verwijderd

Beetje dom ...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
neej dat staat er toch, |:( :?

maar je MP kan niet hoog genoeg dat is het probleem, het is dus weggegooit geld,

de MP kan niet op 20 dus dat gaat je nooit halen helaas ;)

en er staat ook dat de XP's totaal niet worden ondersteund als je goed leest :)

[ Voor 20% gewijzigd door Maarten op 18-12-2002 09:11 ]

Verwijderd

en wat denken jullie van mijn Pro 266a dan? Zou die een t'bred 1800+ trekken? MSI antwoord namelijk niet op mijn herhaaldelijke mailstroom :(

Hier dus

http://www.msi.com.tw/pro...%20&NAME=MS-6380%20Ver2.0

iemand ervaring?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 09:18 ]

• BasieP
mm jullie snappen mijn vraag niet helemaal
het gaat er niet om dat die XP2400+ ook op 2ghz draait, dat maakt me geen bal uit. :)

het gaat er om OF ie draait.
van mijn part op 1ghz of nog lager

Verwijderd

Wat heb het dan voor nut om een XP 2400+ te kopen als het je toch niet boeit op welke snelheid ie draait , koop dan een 486 !

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 09:25:
Wat heb het dan voor nut om een XP 2400+ te kopen als het je toch niet boeit op welke snelheid ie draait , koop dan een 486 !
idd, dan kunnen we wel ff ruilen voor mijn tb 1100 tegen die XP2400+

sorry maar das toch een beetje dom |:(

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 09:17:
en wat denken jullie van mijn Pro 266a dan? Zou die een t'bred 1800+ trekken? MSI antwoord namelijk niet op mijn herhaaldelijke mailstroom :(

Hier dus

http://www.msi.com.tw/pro...%20&NAME=MS-6380%20Ver2.0

iemand ervaring?
hij wordt zoiezo ondersteunt als palmino (oid), maar volgens mij kan je die TB core er wel in doen, maar om het echt zeker te weten moet je nogmaals naar MSI mailen denk ik, maar staat er niets in het boekje over deze proc :?

• BasieP
aaaaaaaarghh omg jullie kennen de hele situatie niet dus ga alsjeblieft niet zeggen dat het dom is. Zo'n uitspraak is opzich al dom

mijn vraag is of het KAN!!

voor iedereen die pas na gaat denken als hij het verhaal hoort:
ik heb die XP2400+ al en ik heb er een Asus A7V8X bij. draait voor geen meter, en crashed steeds.
zie:
Nu kan ik dus een proc ruilen van een kennis, maar die heeft een MSI K7T Pro2-A.
Nu weet ik zeker dat ik zijn proc wel aankan (AMD Athlon TB 1ghz) maar hij vroeg zich af of mijn proc ook in zijn mobo past.
op die manier kan ik dus zowel me mobo als me proc testen.

• Maarten
  • Niet online
BasieP schreef op 18 december 2002 @ 09:32:
aaaaaaaarghh omg jullie kennen de hele situatie niet dus ga alsjeblieft niet zeggen dat het dom is. Zo'n uitspraak is opzich al dom

mijn vraag is of het KAN!!

voor iedereen die pas na gaat denken als hij het verhaal hoort:
ik heb die XP2400+ al en ik heb er een Asus A7V8X bij. draait voor geen meter, en crashed steeds.
zie:
Nu kan ik dus een proc ruilen van een kennis, maar die heeft een MSI K7T Pro2-A.
Nu weet ik zeker dat ik zijn proc wel aankan (AMD Athlon TB 1ghz) maar hij vroeg zich af of mijn proc ook in zijn mobo past.
op die manier kan ik dus zowel me mobo als me proc testen.
nou wordt het duidelijk, :)

maar het kan volgens MSI niet, maar als je je MP en fsb goed insteld zal hij veel lager lopen en is het nut (tijdelijk) weg, maar hij zal wel draaien

begin dan wat duidelijker |:( ;) :>

Verwijderd

AMD_er schreef op 18 december 2002 @ 09:30:
[...]

hij wordt zoiezo ondersteunt als palmino (oid), maar volgens mij kan je die TB core er wel in doen, maar om het echt zeker te weten moet je nogmaals naar MSI mailen denk ik, maar staat er niets in het boekje over deze proc :?
Het leuke van een tbred is dat de multiplier vrij in te stellen is. Dat vind ik erg leuk.. dat is de reden dat ik dat ding wil. Maar ik wil niet dat ding aanschaffen en dat ie het dan niet doet. (staat idd niks in et boekie)
(ik heb trouwens inmiddels al 5 mailtjes gestuurd naar MSI maar geen reply :( ) vandaar dat ik hoopte dat er een medetweaker was die deze combinatie al geprobeerd had..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 09:37 ]

Verwijderd

AMD_er schreef op 18 december 2002 @ 09:34:
[...]

nou wordt het duidelijk, :)

maar het kan volgens MSI niet, maar als je je MP en fsb goed insteld zal hij veel lager lopen en is het nut (tijdelijk) weg, maar hij zal wel draaien

begin dan wat duidelijker |:( ;) :>
Idd , NOU wordt het duidelijk , begin dan gewoon in je post met het hele verhaal en begin dan niet te zeiken als je commentaar krijgt dat je niet duidelijk en dus DOM bent !!! :r
Lees de FAQ eens ......

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 06:38

ossy

Festina Lente

Het schijnt wel mogelijk te zijn om een xp proc op een pro2a te laten draaien, zie hier : http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000228
check ook nog even de search zijn al wel aardig wat topic over geweest.

Specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens mij is er nog niemand die je voor is geweest een TB II core op een KT133 chipset te proberen. Je kunt het altijd proberen, maar veel kans geef ik je niet, het BIOS van de 6330 series heeft totaal geen ondersteuning voor de nieuwe core voor zover ik weet, ook de K7TTurbo2 ondersteunt em niet naar ik weet.

• BasieP
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 09:52:
[...]

Idd , NOU wordt het duidelijk , begin dan gewoon in je post met het hele verhaal en begin dan niet te zeiken als je commentaar krijgt dat je niet duidelijk en dus DOM bent !!! :r
Lees de FAQ eens ......
ok ten eerste staat onduidelijk absoluut niet gelijk met dom
ten tweede was mijn vraag duidelijk, alleen er werd wat gespeculeerd, ipv antwoord gegeven.
BasieP schreef op 18 december 2002 @ 08:54:
ok, ik heb dus een XP 2400+ en die moet in dit bordje: MSI K7T Pro2-A
er staat hier dat het niet kan, maar als ik er goed naar kijk zie ik dat dat moederbord gewoon geen FSB van 133 of hoger aan kan.

nu dacht ik: "als je de FSB op 100 zet, dan kan die XP2400+ er wel in"
am i right?
daar dus ff mijn eerste post.. lijkt me toch vrij duidelijk
een verwijzing naar de [FAQ]FAQ[/FAQ] lijkt me ook meer iets wat je tegen iemand zegt die de [FAQ]FAQ[/FAQ] nog niet 3x gelezen heeft |:(
ossy schreef op 18 december 2002 @ 09:55:
Het schijnt wel mogelijk te zijn om een xp proc op een pro2a te laten draaien, zie hier : http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000228
check ook nog even de search zijn al wel aardig wat topic over geweest.
thanx ik zal ff kijken :)

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 18-12-2002 10:15 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
_JGC_ schreef op 18 december 2002 @ 10:00:
Volgens mij is er nog niemand die je voor is geweest een TB II core op een KT133 chipset te proberen. Je kunt het altijd proberen, maar veel kans geef ik je niet, het BIOS van de 6330 series heeft totaal geen ondersteuning voor de nieuwe core voor zover ik weet, ook de K7TTurbo2 ondersteunt em niet naar ik weet.
hey jan, zo cpu kan ook niet op mijn moederbord he? (msi k7t266(a) pro2 ru (6380 bios)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:51

boesOne

meuh

die gasten bij acehardware hebben het wel met een palomino gedaan ! een .15 core..
Als jij een XPthouroughbred hebt dan heb je een .13 core.. ander verhaal !

Die palominos lopen wel want das zo'n beetje dezelfde core als een morgan duron.. dus das niet zo vreemd...

Probeer het !

* boesOne wacht in spanning af.. heb ook een pro2A hiero en wil best een nieuwe unlockte XP erop met 512 cache :P

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Heren, graag verwijten m.b.t. tot elkanders geestelijke capaciteiten achterwege laten, daar is niemand bij gebaat, de sfeer iig zeker niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

-boesOne- schreef op 18 December 2002 @ 19:29:
die gasten bij acehardware hebben het wel met een palomino gedaan ! een .15 core..
Als jij een XPthouroughbred hebt dan heb je een .13 core.. ander verhaal !

Die palominos lopen wel want das zo'n beetje dezelfde core als een morgan duron.. dus das niet zo vreemd...

Probeer het !

/me wacht in spanning af.. heb ook een pro2A hiero en wil best een nieuwe unlockte XP erop met 512 cache :P
palemino *kuch* .18 *kuch* core
Pagina: 1