[DV Plus]

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 16:12

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
M'n pa heeft dus voor z'n 50e verjaardag een DV Plus gehad. Vond ie helemaal te gek en hij is er dan ook meteen mee aan de slag gegaan. Vanavond echter vroeg ie of ik dat ding nog terug kon brengen... hij is helemaal depressief. Wat is er aan de hand?

Ik heb het zelf niet gezien, maar hij schijnt zo traag als dikke stront te zijn. Die kaart zou alles perfect neer moeten zetten, maar als hij een stukje geluid verschuift komt er geen zandlopertje... hij kan echter ook niets doen. Zo'n geintje kost al gauw 20 minuten, wat een beetje veel is natuurlijk.

Hij heeft me verzekerd dat hij 5Gb aan vrije ruimte heeft gemaakt voor scratch en temp disks, dus daar kan het (volgens hem) niet aan liggen. Mijn vraag is dus nu... is dit normaal of ligt het er aan dat het systeem gewoon niet geweldig genoeg is?

Specs:
Asus dual bordje
2x PIII 500MHz
512 SDRAM
Voodoo3
...verder boeit het niet echt denk ik :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
5GB? een uurtje DV film is toch al gauw 13 GB? (bij mij wel althans :) )

Maar goed, vraagje..wat voor HD zit erin? beetje snelle ATA-100 en 7200 Toeren?

En met welke software wordt er gewerkt?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Er wordt nu gewerkt met Pinnacle Studio 7 (8 heb ik al binnen, die gaat ie ook even proberen). De HD waarop Studio staat is een oud beestje... 3Gb 5400rpm. De schijf waarop gewerkt wordt is een 25Gb 7200rpm schijf ATA100 (al geloof ik dattie 66 is aangesloten, maar ata boeit niet echt veel qua snelheid).

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

de vraag is ten eerste of pinnacle wel met dual cpu overweg kan, want straks gebruikt dat ding er maar 1 en dan is het niet zo gek dat het langer duurt

in principe moet het systeem het wel trekken hoor... heb ooit eens zitten editen op een p2 400mhz omdat de normale premiere-bak gecrashed was en dat project nog dezelfde avond af moest!

ik zou eerst eens kijken of er geen conflicten zijn met die kaart... geen gedeelde irq's enzo

tijdje terug heb ik wel zo'n pinnacle pakketje geinstalleerd bij de overburen! was een firewire kaartje en stukje software (geen edit kaartje dus ofzo) en dat werkt echt perfect hoor!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
IRQ conflicten zijn er niet meer sinds die TV-Kaart er uit is (die zit nu in die van mij >:)). Alles werkt, wordt herkent etc. Alleen het bewerken duurt dus zwaar lang. Nou kan m'n pa best met computers overweg, hij is consultant bij IBM, maar als het op Windows aankomt maakt hij er een rotzooitje van.

Kan het er mee te maken hebben dat z'n startmenu bomvol staat en er misschien 10000 programma's in het geheugen worden geladen bij het opstarten? Ik weet niet of het zo is, maar ik zou me zoiets voor kunnen stellen...