[Dell powervault] Tape robot?

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:46
Iemand ervaringen met die doosjes? Onder linux wil ik ermee gaan praten, maar omdat er vrij weinig informatie over te vinden is vraag ik me af hoe 't gaat werken. Gebruik ik 't als een tapestreamer (een gewone) door erheen te tarren, of moet ik het robot gebeuren ook nog aan gaan sturen?

PowerVaultTM 120T DDS gaat 't voornamelijk om :). Ik heb er nog niet mee mogen spelen, maar dit wil ik dus gaan doen ;).

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik heb zelf een Archive Python van Dell (verkocht onder de naam PowerVault ? :s) En ik ben d'r zeeer tevreden over. Voor goede backup software moet eens naar ARKEIA kijken. Zeer goede software met een leuke (extra) UI voor X en een java-console voor Windows.

Arkeia kan overigens ook met robot's overweg. . .

P.s. Arkeia 5 moet je kopen 4.x? is nog wel gratis !

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:46
Kan ik even lekker spelen, bedankt :). Maar werkt 't nou als elke tape-streamer, of doet die backupsoftware iets specifieks met dat robotgebeuren? Ik heb namelijk al wel tape-backup-scripts liggen van andere machines; het makkelijst zou zijn als dat hier ook bruikbaar zou zijn :o.

• johu
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-01-2024
Mijn ervaring is dat onder Linux (Debian 2.3r3) mijn Archive Python via de module "st" (geloof ik) kan worden geladen en staat dan onder "/dev/st0". Als je Arkeia al hebt bekeken dan zie je dat je die volledig kan instellen !!!