Toon posts:

Vastlopers met Quake3 , hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leuk die nieuwe zaken allemaal. Sinds de tijd dat punkbuster in gevoerd is lijkt het wel of ik steeds problemen heb. Een week of 4 geleden begon het. Quake3 blijft bij sommige servers na een minuut of 2 steeds hangen. Na wat wanhopige pogingen om de fout in mijn cfg te zoeken (niet gevonden) heb ik echt alles weer opnieuw geinstalleerd (ja ook een legale versie van windows XP) alle updates en zo. Wat denk je? het haalt nix uit, de hangers blijven. Sommige servers hebben dat trouwens niet. Waar kan dat toch aan liggen???????? Ik heb van alles geprobeerd: zo min mogelijk proggies installeren, basisdrivers van alle hardware etc.

Ok wat info: ik gebruik het volgende:

WindowsXP home met alle updates, legale versie
Quake3, legale versie, enkel excessive als mod, pointrelease 1.32 pb aan
hardware
mobo: ecs k75sa
proc : amd 1200
video: ati 8500, nu met catalyst 2.4 drivers maar met andere gaat het ook fout
geluid: sb audigy oem met firewire
Hd: maxtor 60 gig, bestandsindeling Ntfs Quake3 staat op een deel in fat32 (kan het dat zijn?)
adsl verbinding, internet gedeeld met firewall (lan uitzetten maakt ook nix uit )

Kom techneuten ! Ik heb jullie hulp nodig want ik kom der niet uit. Ik ben trouwens niet de enige met dit probleem. Ik hoor der wel meer mensen over die het niet snappen. een linkie met de oplossing is ook goed hoor.

Verwijderd

Hd: maxtor 60 gig, bestandsindeling Nfts Quake3 staat op een deel in fat32 (kan het dat zijn?)
- half op NTFS half op FAT32 ? las het 1st zo. :)

Als OS XP is en NTFS partitie, maakt niet uit dat de game op een FAT32 partitie staat. Heb ik zelf namelijk ook. [geen Quake3]

alle updates en zo.
- mis je er dan 1tje van Quake3.

Verwijderd

Topicstarter
Os XP staat op partitie in NTFS, Quake3 staat op partitie fat32. Zou toch geen probleem op mogen leveren. Met alle updates bedoel ik de windowsXP updates zoals sp1. Quake3 updates zitten in pointrelease 1.32. HIer zit ook punkbuster in. Ik heb een vermoeden dat daar de troubles door worden veroorzaakt, ik snap alleen niet waarom. Dat anti-cheat proggie update zichzelf steeds, dus wat kan er dan fout gaan?

Verwijderd

mmm, ik denk eerder dat nfts het probleem is. kon eerst emperor ook niet spelen met nfts en met fat32 wel..

Verwijderd

Topicstarter
Waar zit hem dat dan in? Quake3 staat namelijk op een partitie in FAT32. Als WinXP op NTFS niet goed samenwerkt met een spel op een partitie met FAT32 moet ik echt alles weer opnieuw installeren. Dat is op zich geen probleem, maar dan wil ik wel wat zekerder van mijn zaak zijn.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Is nog altijd SPV, move > Spielerij - Problemen & Vragen :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

Rival24

I'll Be Back

Dit heeft volgens mij geen hol met fat32 of ntfs te maken, maar gewoon met bugs. Of met servers die een oudere versie draaien oid. Ik zou zeggen, bookmark de "goede' servers.

• NeoK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-01 07:59
Het zal zo goed als zeker niet aan je fat32 patitie liggen. Wat eventueel wel zou kunnen is dat de servers waar je op speelt niet goed geupgrade zijn (pb).
Wat je kan proberen is : pb_security 0. in de console.
Eigenlijk zou je evt. eerst offline kunnen spelen en kijken of het dan niet crashed. Maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt :)

Verwijderd

rival24 schreef op 18 December 2002 @ 00:40:
Dit heeft volgens mij geen hol met fat32 of ntfs te maken, maar gewoon met bugs. Of met servers die een oudere versie draaien oid. Ik zou zeggen, bookmark de "goede' servers.
zou ik niet zomaar outrulen; bij mij heeft het nfts/fat32 toestandje wel degelijk een rol gespeeld bij het aan de praat krijgen van emperor bfd.

Verwijderd

Topicstarter
off line werkt alles uitstekend. Op mijn eigen thuislan ook geen probleem. Op internet ook niet eens alle servers, maar wel een hoop. Wat wel opvallend is dat punkbuster zelf update en het er op lijkt dat het de ene keer goed gaat en soms dus een vastloper geeft. Wel vervelend als dat nu net je favoriete server is. Ik ga dat pb commando eens proberen, kijken of het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Welke wijze les moet ik hier uithalen m@nic? Ik snap het namelijk niet wat je bedoeld _/-\o_

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 18 December 2002 @ 18:46:
[...]

Welke wijze les moet ik hier uithalen m@nic? Ik snap het namelijk niet wat je bedoeld _/-\o_
Hij heeft het topic in het goede forum gezet (M@NIC is namelijk een litemod, 't is zijn baantje ;)), er zijn namelijk 2 Spielerij's, eentje om te praten over games, en eentje om problemen op te lossen.
Eerst stond dit topic in het duscussie gedeelte, nu in het problemen gedeelte, waar het hoort :)

Even ontopic: met Quake III 1.11, 1.17 en 1.31 heb ik geen problemen gehad kwa NTFS/FAT32 partities, en het lijkt me sterk dat dit opeens wel voorkomt in 1.32, terwijl je er niemand over hoort. Sommige games willen idd niet op NTFS, maar afaik hoort Q3 daar niet tussen.
Probeer anders een de search op het forum van PlanetQuake.

Hiro Shima: Verwijderd in "Vastlopers met Quake3 , hulp gevraagd" ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Rafe op 18-12-2002 18:58 ]

Verwijderd

heb je het nou ook als je gewoon een local game speelt? helpt wel als we dat weten
denk namelijk ook niet dat het aan je FS ligt

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19
heb je je punkbuster ge-update?
\pb_sv_enable
\pb_sv_update (herhalen totdat er niets meer gedownload wordt)

Het kan even duren voordat er een update binnen is.

[ Voor 20% gewijzigd door FatalError op 18-12-2002 19:12 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
OKe, ik snap dat dit topic nu in het juiste forum staat.

Zoals ik al noemde is het probleem er niet als ik een local game speel, niet in single, niet in multi op mijn thuis-lan.

De commando's \pb_sv_enable en \pb_sv_update gebruik ik niet omdat ik dacht dat dat server commando's waren dus ik heb zoals de site noemt in mijn q3config.cfg de commando's \pb_cl_enable en \pb_cl_update staan. Dat is toch goed? Ik heb geen serverupdates nodig. (zal het stiekum toch ff proberen) Op het forum van planetquake lees ikwel dat er meer problemen zijn. Oplossing die daar wordt gegeven: punkbuster de-installeren, nieuwste versie downloaden en handmatig instellen, zucht :(
Ik zal het maar uitproberen,, bedankt voor de tips zover. Ik laat nog weten hoe e.ea. loopt

Verwijderd

Topicstarter
Zo jongens, het probleem heeft toch waarschijnlijk in punkbuster gezeten. Ik heb via via via via een aantal update-files gekregen die punkbuster niet zo makkelijk zelf update. Ik had in mijn pb\dll dir slechts 4 bestanden staan, het moesten er 14 zijn. Omdat punkbuster moet uploaden terwijl je speelt gaat dat waarschijnlijk zo langzaam dat je uren online moet zijn om dat proces goed af te ronden omdat het toch bij elkaar 3mb is. Voor nu werkt het tenminste weer goed. Dus bedankt voor de tips

Verwijderd

Topicstarter
haa, vandaag ge;ukkig weer hetzelfde probleem. Nieuw pb versie, nieuwe problemen. Helft van quakespelers in tranen. Modje (excessive) helemaal weggemietert, reconnect, modje donwloaden en het werkt. Verdorie ik zou willen dat ze bij evenbalance eens fatsoenlijk werk afleverden.
Pagina: 1