Toon posts:

Aanloggen op Active Directory met XP

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig mijn eigen active directory op te zetten thuis (hoe bedoel je overkill voor 4 pc's), gewoon om er mee om te leren gaan. Probleem is echter, als ik met Windows XP aanmeld op die Active Directory blijft ie ongeveer 3 minuten hangen bij 'Applying Personal Settings'.

Ik heb al gegoogled, zonder resultaat en hier op GoT kon ik met de search ook weinig vinden. Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik geen WINS server had, maar die installeren hielp ook niks. Ik heb ook geen gedeelde profielen aangemaakt waar 600MB aan meuk in staat ofzo. Ik heb geen idee wat het kan zijn, iemand een vermoeden?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm toch niet lang genoeg geprutst. Heb de oplossing inmiddels al zelf gevonden (*Schaam*). De DNS en WINS server waren op de server wel geinstalleerd, maar op de client niet ingesteld. Nu dat ingesteld is, logt ie binnen enkele seconden aan :) bedankt voor jullie hulp :+

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 16:06
Hmm, vind ik wel fijn om te lezen. Ik heb zelf ook met dit probleem te kampen. Nu weet ik het ook meteen op te lossen

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

En nu de vraagstelling waardoor het in PNS thuishoort :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Waarom wins??

There is no art to find the minds construction in the face

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

Dat staat buiten deze vraag, maar erg veel applicaties zijnn nog niet DNS aware, waardoor WINS nog niet kan worden uitgefaseerd.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Zo gauw je een applicatie nodig hebt die remote systemen op NETBIOS naam moet kunnen resolven moet je als je een windows2000 domain beheert nog steeds backwords compatible zijn naar WINS. Daarom kun je DDNS in windows2000 ook instellen als de DNS name niet geresolved kan worden dat de DDNS in de WINS gaat kijken.

Bovengenoemd probleem is een van de meest voorkomende problemen met resolven ect ect. Dit is meestal ook een groot probleem bij migraties hoe stel je alle clients in op andere DNS/WINS adressen als ze geen gebruik maken van DHCP. Ik zelf zit ook met dat probleem maar dat wordt gefaseerd opgelost door gewoon op de NT4 server alvast DNS te implementeren.

PS: Dit topic kan beter een schop naar WOS krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door mutsje op 18-12-2002 08:23 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Dit is indd geen PNS topic en je had ook de oplossing kunnen vinden als je wat @ GoT gezocht had.
Dit is nl beginnersfout #1

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.