Toon posts:

Kwaliteitsverschillen bij USB-kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er kwaliteitsverschillen (begin dus niet over USB 1.1 en USB 2.0 uit te leggen, verschillen tussen merken en chips die hetzelfde zouden moeten doen) bij USB-kaarten, tussen Lucent, Opti, Nec en andere chips op zo'n kaart? Zijn er kwaliteitsverschillen tussen de Ednet, Hama (+/- 16 euro), Thrust (+/- 18 euro) en andere merken van kaarten die dezelfde Opti-chip gebruiken? USB-kaart-reviews zijn zeldzaam.

Ik zoek achter zo'n kaart om de "USB-muis kwijtspelen in Windows probleem" op te lossen. Zijn de VIA-USB-poortjes op mijn mobo zo brak?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2002 23:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

VIA blijkt wel wat bugs te hebben met de USB poorten (waarmee eigenlijk niet?)
dus een kaartje met een andere chipset zal mogelijk een oplossing zijn.
mijn ervaring met NEC chips zijn best goed moet ik zeggen, maar durf niet met zekerheid te zeggen dat het opgelost wordt

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:25

-ET-

Phone Home

Ik heb een USB 2.0 uitbereidings kaartje van VIA en ik heb nergens problemen. Zit overigens i.c.m onboard intel chipset

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:26

Meneer aard

Porsche rulez!

-ET- schreef op 18 december 2002 @ 08:41:
Ik heb een USB 2.0 uitbereidings kaartje van VIA en ik heb nergens problemen. Zit overigens i.c.m onboard intel chipset
deze zijn vrij goed, maar die onboard usb van via op een mobo vraagt om problemen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ga maar even door op dit topic i.p.v. een nieuwe te maken.

Ik zoek GOEDE usb 1.1 en usb 2.0 kaartjes. merk is niet belangrijk, maar chipset wel! het probleem is dus dat er in de pricewatch en op sites bijna nergens informatie te vinden is over chipsets van die dingen. terwijl ik ze daarop juist selecteren wil. dus bestel ik maar weer klakkeloos wat spul, en daar blijkt dan WEER een Via of Opti op te zitten (nou vráág ik je, Opti, off-all-brands)

Het debiele is dus dat de meeste van mijn leveranciers of alleen maar Via zut hebben en / of zelf niet eens weten wat voor chipje er op zit (dozenschuive!) of ze hebben alleen maar Belkin spul van 50 euro of hoger. Van de pricewatch word ik ook niet veel wijzer.

wat is naar mijn ervaring dus zut:
Via. zowel usb 1.1 als 2.0. kaartje er in -> pc's willen vaak niet meer booten. ook leuk: conflicteert zowel in win9x als nt 5.x vrijwel altijd gruwelijk met de al aanwezige VIA usb controller. het is toch niet te geloven he.

Opti: usb 1.1 kaartjes zijn gewoon NIET aan de praat te krijgen onder windows 98. ook niet met alle andere kaarten er uit en het halve bios aflopen helpt ook weinig. doen het wel onder XP, maar dan wil je meestal gelijk naar de 2.0.

Wat wel werkt naar mijn ervaring:

Belkin (duur). ik zou niet eens weten of die hun eigen chippies maken eigenlijk.

Agere / Lucent. werkt gewoon goed.

NEC. heb ik bij mijn Gigabyte dual amd bord als accesoire. (vanwege de bug in de onboard usb gaf Gigabyte hem er gratis bij) werkt goed.

wat dus eigenlijk mijn vraag is, en waar ik heel erg mee geholpen zou zijn:
waar kan ik usb 1.1 / usb 2.0 kaartjes kopen met één van de drie genoemde chipsets tegen een schappelijk prijs, of mag ook: waar kan ik usb kaartjes kopen waar in ieder geval geen Via of Opti chip op zit tegen een schappelijke prijs. en wat is daarvan het merk en type. bij voorbaat dank.

Verwijderd

smvs: Ik weet dat de MediaMarkt USB 2.0 kaartjes verkoopt van Belkin. In Heerlen heb ik ze zien liggen, dus andere filialen zullen ze ook wel hebben. Ik weet echter niet wat de prijs daarvan is.

• smvs
  • Niet online
hmm, ik woon op texel, dus het moet zowieso met de ptt verzonden worden. ik heb me vergist in belkin geloof ik, dat is geen producent maar gewoon de zoveelste labelplakker. ze hebben zowel opti, lucent als nec in het assortiment.
toch bedankt voor de info.

verkoopt intel niet gewoon de usb 2.0 controller van de i845pe los ofzo? of sis, ook nooit gezeik mee. maar dat is weer te simpel gedacht.

[ Voor 22% gewijzigd door smvs op 15-03-2003 02:13 ]

Verwijderd

Ik heb met SIS niets als problemen gehad, qua drivers, en gewoon hardwarematig.. Met via chipsets/drivers nooit problemen gehad en loopt als een trein..

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 02:33:
Ik heb met SIS niets als problemen gehad, qua drivers, en gewoon hardwarematig.. Met via chipsets/drivers nooit problemen gehad en loopt als een trein..
ik doe de hele dag niks anders en kan melden dat sis zijn zaakjes op orde heeft tegenwoordig. dan praat ik dus wel over het heden. sis moet nog wat troumaatjes van vroeger verwerken. sis 645/650 is bij mij gewoon altijd plug in, draaien en geen gezeik.

maar we dwalen af, dit topic ging over usb.

[ Voor 12% gewijzigd door smvs op 15-03-2003 02:48 ]

Verwijderd

Ik heb er zelf een USB 2.0 kaartke van Sweex inhangen, net zo'n soort merk als Trust, ze maken alles wat er maar te bedenken valt... Maar ik moet zeggen dat het kaartje zonder problemen werkt onder XP... heb eerlijk gezegd geen idee wat voor cjipset erop zit...!

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 03:00:
Ik heb er zelf een USB 2.0 kaartke van Sweex inhangen, net zo'n soort merk als Trust, ze maken alles wat er maar te bedenken valt... Maar ik moet zeggen dat het kaartje zonder problemen werkt onder XP... heb eerlijk gezegd geen idee wat voor cjipset erop zit...!
ik heb er gister eentje van sweex gezien en dat was een via usb 2.0. het hele systeem hing van dat ding, in alle pci sloten. nu moet ik wel zeggen dat het mobo chipset ook niet fris was, ali uit 1912 ofzo, maar dat zijn juist de mobo's waar die kaartjes in moeten.

usb kaartjes produceren lijkt wel net zoiets moeilijks als goeie anti virus software maken geloof ik.

[ Voor 9% gewijzigd door smvs op 15-03-2003 09:37 ]

Pagina: 1