Toon posts:

Fastwrites/Sideband Adressing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat me opvalt is dat Fastwrites en Sideband adressing onder winxp standaard enabled staan, maar onder win2k staan deze standaard af, ik heb zojuist rivatuner geinstalled en de instellingen van fastwrites en sideband adressing blijven in het grijs staan, en kan ik dus niet weizigen.
Dit leidt tot een 2500pt verlies in 3dmark en een verlies qua performance in andere games.

M'n system:
Abit BD7(i845), P4 2.4ghz, GF4 Ti 4400.

Iemand enig idee hoe ik die fastwrites en sideband adressing toch ingeschakeld zou krijgen?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij mij gingen ze naar enabled toen ik de Via 4in1 drivers had geinstalled, mischien idee :?

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 17 December 2002 @ 23:36:
Bij mij gingen ze naar enabled toen ik de Via 4in1 drivers had geinstalled, mischien idee :?
Ik zit met een intel bord, dus zijn de via 4in1's nvt :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Moet je in de BIOS toch gewoon in kunnen stellen? Anders kan het via de nieuwste detonator drivers wel :) 40.72 geloof ik al.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op 17 December 2002 @ 23:41:
Moet je in de BIOS toch gewoon in kunnen stellen? Anders kan het via de nieuwste detonator drivers wel :) 40.72 geloof ik al.
Nu net nog eens gekeken in het bios en bij het nvidia tabblad en nergens tegengekomen :(. Dat nvidiatabblad is wel in het Nederlands, misschien heeft het zo een heel andere naam? Ik werk met versie 41.04.

Verwijderd

Fast writes and sideband addressing zijn zowel in je BIOS als Detonator drivers instelbaar (zoek maar naar tweak utilities) THEORETISCH gezien zal dit beide snellere resultaten tot gevolg hebben, maar niet alle moederborden werken hier even goed mee... Er is een hele site over, maar jammer genoeg ben ik de URL kwijt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet in m'n bios gekeken en echt niet gevonden hoor.

Met rivatuner onder winxp gn probleem maar onder win2k kan ik het gewoon niet instellen:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/kawa/riva.bmp

Als drivers heb ik er al enkele geprobeert, 30.82, 40.72, 41.04, allemaal hetzelfde.

Ik heb nu ook es m'n Intel Apllication Accelerator geuninstalled maar alles blijft hetzelfde.

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Kun je die opties niet gewoon in de bios wijzigen? (ik wel namelijk :))

Verwijderd

Topicstarter
Inferno schreef op 18 December 2002 @ 00:22:
Kun je die opties niet gewoon in de bios wijzigen? (ik wel namelijk :))
Nope, nergens iets tegengekomen dat iets van Fastwrites of sideband adressing bevat :(. Op m'n oud ecs k7s5a bord kon ik dit nl. wel...

Verwijderd

nu je het noemt... ik heb hier een r200 en heb in de bios fast writes aangezet. in de smart gart (van ati, yeah! buh) staat ie echter uit; wat ik ook doe. |Nu is mijn vraag: welke geldt; de ati instelling of de bios optie?

Verwijderd

Heb je toevallig een WinFast of een Asus kaart trouwens? Dan kun je beter hun eigen drivers gebruiken, hogere score (bij mij iig) in 3d-mark, en vaak meer instelbaar. Ik weet ook niet waarom :D Het kan natuurlijk ook zijn dat je bios het wel support maar dat het niet instelbaar is, zoek en installeer iig de laatste BIOS flashes en download eventueel een BIOS tweaker

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog met de originele Gainward bios, ik zal ff checken of er nog gn updates zijn.

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 00:34:
nu je het noemt... ik heb hier een r200 en heb in de bios fast writes aangezet. in de smart gart (van ati, yeah! buh) staat ie echter uit; wat ik ook doe. |Nu is mijn vraag: welke geldt; de ati instelling of de bios optie?
SmartGart geeft helaas niet altijd de juiste informatie weer. Dit zouden ze verhelpen in Cat. 2.5, maar volgens mij werkt het nog niet perfect. :/ Kijk eens op het forum van Rage3D en zoek daar op Smartgart... krijg je gegarandeerd veel threads er over. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
2500 punten lijkt mij teveel voor deze opties eerlijk gezegd.

Verwijderd

CJ schreef op 18 december 2002 @ 10:28:
[...]

SmartGart geeft helaas niet altijd de juiste informatie weer. Dit zouden ze verhelpen in Cat. 2.5, maar volgens mij werkt het nog niet perfect. :/ Kijk eens op het forum van Rage3D en zoek daar op Smartgart... krijg je gegarandeerd veel threads er over. :7
thx man! ik maakte me al zorgen... ati is namelijk nogal goed in het veroozaken van problemen die er helemaal niet hoefen te zijn dus thx again.

Denk trouwens wel dat idd, zoals Carel al zegt, 2500 punten wel extreem veel scheelt voor een optie (fast writes) die twee jaar geleden nog niet eens geoptimaliseerd was laat staan fatoenselijke extra performance leverde.

• Initial G
  • Laatst online: 22:17
powerstrip misschien, bij mij kan ik daarin eventueel fast-writes aanvinken, maar de sidebandadressing is greyed-out...

Verwijderd

probeer de GeforceTweakUtility eens . die werkt altijd wel

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb je al de Intel Applciation Accelerator geinstalled of de Intel chipset drivers :? :)

Turn it off and on again.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
sba, fw is allemaal hardware (bios) geregelt... het moet ook ge-enabled zijn in het bios van je videokaart. anders kan je nog hoog en laag springen maar zal ie niet aan gaan, SBA staat in alle nvidia kaarten UIT.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!
Ik heb die Intel INF chipset drivers ook eens geinstalleerd en onder win2k en nu werkt alles.
3dmark van 8400 naar 11780 pt gegaan :)

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Uhhumm.. ff voor de duidelijkheid: Enabled in de bios wil dus lang niet altijd zeggen dat het enabled is in Windows! Ik check het zelf met ZTAGPtool (zeer betrouwbaar) en het wordt pas echt enabled nadat ik de VIA AGP driver in turbomode installeer.
Na de VIA AGP driver gaat m'n spelprestatie merkbaar omhoog. Vooral de fastwrites/AGP4x combo kan voor een aangename prestatiewinst zorgen.
Pagina: 1