Voltages vraag

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17
Ik kreeg net een spontane reboot tijdens hot pusuit 2. Das vaag want deze kast draait net 3 weken nieuw uit dooz zeg maar.

Nu ging wel mijn msi alert loeien dat mijn 3,3 volt te laag zou zijn. Waar is deze voor ? Als ik in de bios kijk is het enige wat in de buurt kom de battery spanning en in de bios staat ie wel ongeveer goed. In windows komt ie niet hoger dan 3,18 v.

Temp en coeling kloppen allemaal, ok hij staat wat hoger geklokt (11,5 x 155) maar dat lijkt me niet het probleem of zou ik de core wat hoger moeten zetten ?? staat nu gewoon op 1,5 ( xp1880+ TB)

Plz help

• Ray
Iemand ?

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb ook de Kt4V en mijn voltages zijn:

Vcore = 1.74
3.3C = 3.25
+5V = 5.00
+12V = 12.30

Gebruik je PCalert4?

Hoeveel watt voeding heb je. Welke hardware heb je verder? Gebruik je je onboard geluid of NIC?

[ Voor 19% gewijzigd door vacuumcleaner op 18-12-2002 00:04 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Als er niet binnen 10 minuten iemand reageerd, zou je natuurlijk ook kunnen wachten tot er wel iemand komt.

Natuurlijk wil iedereen zn probleem zsm opgelost hebben, maar als iedereen steeds na 10 minuten al z'n topic omhoog trapt, wordt dat behoorlijk irritant, vandaar dat er een regeltje is dat stelt dat je pas na 24 uur je topic onder de aandacht mag brengen. Misschien een idee'tje voor de volgende keer?

3.3V wordt trouwens oa gebruikt voor je geheugen

• Ray
vacuumcleaner schreef op 18 December 2002 @ 00:00:
[...]

Ik heb ook de Kt4V en mijn voltages zijn:

Vcore = 1.74
3.3C = 3.25
+5V = 5.00
+12V = 12.30

Gebruik je PCalert4?

Hoeveel watt voeding heb je. Welke hardware heb je verder? Gebruik je je onboard geluid of NIC?
MM ik gebruik idd pc alert 4. En ik heb idd onboard geluid en lan aanstaan, verder de 6x usb feature.

Daarnaast 3 hdz een dvd rom en een fikker. gf4 mx 440. 2e nic en een promise udma controller extra.

Er zit een 350 watt voeding in

• Ray
[
3.3V wordt trouwens oa gebruikt voor je geheugen[/quote]

hier staat de ddr voltage appart geregeld en is 2,8 duz ??? wat zegt me dat ?

Verwijderd

3.18V is trouwens veel te laag...probeer eens een zwaarde voeding.

Vergelijk je specs eens hier: Welke voeding heb ik nodig? en kijk wat vergelijkbare systemen voor voeding gebruiken.

Een no-name 350Watt kan namelijk behoorlijk ruk zijn in vergelijking met een 300W Enermax oid.

• Ray
tja kast is 3 weken oud nu. is een behoorlijk duur model van Q - tec (ok dat zegt natuurlijk nix over de inhoud) vreemde is dat de rest van de spanningen gewoon precies kloppen.

Verwijderd

Wat voor voeding zit er in die kast dan?

• Ray
staat verder niet zo veel op de voeding, denk dat die ook van Q - tec is. Het moet wel een 350 watter zijn volgens de stikker. Tja het kan natuurlijk dat de 3,3 regeling gewoon brak is.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
Heh, had ik ook maar een 1800+ die bijna stabiel draait op 1783Mhz met standaard voltage :o

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Daarnaast 3 hdz een dvd rom en een fikker. gf4 mx 440. 2e nic en een promise udma controller extra.
Probeer eens een 450W of hoger, want 350 lijkt me weinig voor wat je nu hebt. Een brakke voeding heeft me een volle 80GB(zie sig) gekost! Een stevige voeding is dus nooit weg, daar ben ik op de harde manier achter gekomen. Heb nu zelf een 450W Q-tec en mijn comp crashed gewoon niet meer :)

...

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 16:32
Q-Tec=asshima=Trust=Bagger!, koop een goede antec of enermax voeding en denk dat je problemen weg zijn, zo niet probeer is je Dimm voltage op 2,6v te zetten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je dat niet meer doen? Je zit mijns inziens echt wel lang genoeg op GoT dat je de FAQ zowat uit je hoofd kent..

Wat betreft je probleem: neem een dikkere voeding :)

Zie verder ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Heb je misschien ook een blauwe scherm gehad, met fysieke geheugendump is voltooid. Of fout zit in bestand nv4_disp.dll. Kan ook.
Ik had een poosje terug ook de hele tijd dat m'n pc ermee kapte met nfs2. En nu heb ik m'n drivers van m'n videokaart geupdate en hij werkt nu nog steeds goed. Geen blauwe schermen meer! 8)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
D3LTA schreef op 18 december 2002 @ 00:59:
Q-Tec=asshima=Trust=Bagger!, koop een goede antec of enermax voeding en denk dat je problemen weg zijn, zo niet probeer is je Dimm voltage op 2,6v te zetten

Tuurlijk, ook lekker onderbouwd, ik weet haast wel zeker dat je Q-Tec uit dat rijtje mag halen aangezien deze prijs kwaliteit zeker wel goed zijn(of vrijwel alle reviews moeten het fout hebben).

PS Stuiter, 3,18v is nog redelijk opzich, ik heb veel erger gezien zoals mijners eerst ( 2,95v stressed met een 350w codegen) Met mn nieuwe voeding bijft het iig boven de 3,3 zelfs.
Of dit het instabilliteits probleem is weet ik niet, want ik weet zeker dat er heel veel mensen rondlopen met zo'n waarde als jij. Ik had niet eens problemen ermee behalve dan dat met doom3 er piepjes uit mobo kwamen :), maar dit had ik niet voor de v-mod.
IK zou toch eerder zeggen dat je proc te ver geklokt is of daarvoor net iets te warm wordt dus je zou iig wel eens het voltage mogen verhogen, of dat je mem misschien fouten maakt.
Ik zou dus zeggen, draai eerst een metest www.memtest86.com en hierna eerns superpi (sorry, heb geen directe url voor jou) en laat hem dan meer eens 10 keer 16 mb uitrekenen ofzo :)

[ Voor 59% gewijzigd door Carel op 18-12-2002 11:13 ]

• Demo
  • Laatst online: 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

StuiTeR schreef op 18 December 2002 @ 00:14:
tja kast is 3 weken oud nu. is een behoorlijk duur model van Q - tec (ok dat zegt natuurlijk nix over de inhoud) vreemde is dat de rest van de spanningen gewoon precies kloppen.
Q-Tec is niet duur, da's juist een cheapo merk.. En 3,18 is niet zo heel laag, er mag 5% speling op je voeding zitten, dus op 0,95 * 3,3 = 3,16 moet je PC nog kunnen draaien. Ennuh, bij 1 keer een spontane reboot meteen een topic openen lijkt me wat overdreven :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Staat je Windows XP (als je dat hebt) niet zo dat hij automagisch reboor, zet dat eens uit ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Ray
THX 4 de replys iedereen. Kijk waarom dit topic omdat ik voordat ik deze kast kocht 3 weken lang elk weekend tussen alle onderdelen van mijn oude heb gezeten omdat die ongeveer de zelfde klachten had. Aangezien ik dat niet nog een x wil en ik nu voor de kerst nog garantie onderdelen kan krijgen deze topic erin gezet.

Ik ga eerst hem eerst maar eens een dag laten stressen / benchmarken om te kijken of hij dat wel overleeft. Wellicht dat het toch een game probleem is.

Toch is die 3,18 wel wat laag dus een andere voeding proberen is ook een optie

• Demo
  • Laatst online: 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer dan eerst een voeding te lenen van iemand anders, als je er een gaat kopen en de voeding blijkt niet het probleem dat is zonde van je geld.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Ray
Demoniac schreef op 18 december 2002 @ 12:46:
Probeer dan eerst een voeding te lenen van iemand anders, als je er een gaat kopen en de voeding blijkt niet het probleem dat is zonde van je geld.
Ik heb de leverancier (gistron) al gesproken, een kamaraad werkt daar op rma dus dat valt weer mee. Ik ga eerst een 24 uur benchmark / stress draaien en met de kerst even een leenvoeding testen. Alssie echt stuk mocht zijn dan valt het onder garantie dus dat valt weer mee
Pagina: 1